Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:09:46 GMT

کدام یک؟ آیلتس، تافل یا دولینگو!

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۸۴۷۴

کدام یک؟ آیلتس، تافل یا دولینگو!

بسیاری از افراد به دلایل مختلف اقدام به یادگیری زبان، خصوصاً زبان انگلیسی می‌کنند که یکی از آن دلایل، اقدام برای تحصیل به خارج از کشور است.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام موسسه دانش گستر کوه نور، برای این منظور، شرکت در آزمون‌های آیلتس، تافل و دولینگو ضروری می‌نماید و می‌توانیم با موفقیت در هر یک از این آزمون‌ها، مدرک مربوطه را به دست آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقایسه آزمون آیلتس، تافل و دولینگو

از سالیان قبل آزمون‌های مهارت انگلیسی یکی از عوامل مهم در فرآیند تحصیل در خارج از کشور بوده‌اند و اخیراً آزمون‌های مختلفی مانند آیلتس، تافل و دولینگو بیشتر مرسوم و رایج گشته‌اند. اگرچه این آزمون‌ها اهداف مشترکی مبنی بر سنجش سطح مهارت و توانایی زبانی شرکت‌کنندگان در آزمون را دارند، اما از نظر منابع درسی و مطالعاتی، نحوه برگزاری آزمون، نمره‌دهی، هزینه آزمون و ... با هم تفاوت‌هایی دارند. افرادی که قصد شرکت در این آزمون‌ها را دارند و زبان انگلیسی زبان مادری آن‌ها نیست، می‌بایست آمادگی و مهارت‌ لازم برای شرکت در این آزمون‌ها داشته باشند. تسلط به زبان انگلیسی و توانایی شرکت در این آزمون‌ها و به دست آوردن مدرک و گواهینامۀ مربوطه، علاوه‌بر پذیرفته شدن در دوره تحصیلی، به شما در به دست آوردن موقعیت شغلی و اجتماعی و همچنین ارتباط راحت‌تر، در جوامعی که به این زبان سخن می‌گویند نیز یاری می‌رساند.

در ادامه با مقایسه این آزمون‌ها با یکدیگر و تجزیه و تحلیل این تفاوت‌ها، قادر خواهید بود تا به وضوح ویژگی‌های هر یک از این سه آزمون را درک کرده و متناسب با نیاز خود، برای آمادگی جهت شرکت در هر یک از آن‌ها اقدام نمایید.

معادل سازی تافل، آیلتس و دولینگو

آزمون آیلتس؛ IELTS

با معرفی آزمون و مدرک آیلتس در سال 1989، بسیاری از دانشگاه‌های سراسر جهان به سرعت این آزمون را به رسمیت شناخته و مدرک آن را معتبر دانستند. به عنوان نمونه، بسیاری از مؤسسات دانشگاهی در ایالات متحده آمریکا، کانادا، نیوزلند، انگلستان و نیوزلند آزمون آیلتس IELTS و نمرات مأخوذه از آن را به‌عنوان مدرک مهارت زبان انگلیسی می‌پذیرند.

آزمون بین‌المللی آیلتس برای ادامه تحصیل در کشورهایی طراحی شده است که انگلیسی زبان هستند و این زبان، زبان اصلی آن‌ها به شمار می‌رود. در این آزمون، توانایی خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن شما به زبان انگلیسی مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد و نمرات به دست آمده از این آزمون بین 1 تا 9 درجه‌بندی می‌گردد.

آزمون تافل؛ TOFEL

آزمون تافل زبان انگلیسی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین آزمون‌های سنجش و ارزیابی مهارت زبان انگلیسی به حساب می‌آید که در سال 1964 معرفی شد. آزمون تافل TOFEL توسط مؤسسه ETS که یکی از بزرگترین سازمان‌های برگزارکننده آزمون‌های مهارت زبانی است، برگزار می‌شود. این مؤسسه، همان موسسه‌ای است که آزمون GRE را نیز برگزار می‌کند و مدیریت و اجرای این آزمون‌ها را بر عهده دارد. اکثر دانشگاه‌های آمریکا و بسیاری از دانشگاه‌های سراسر جهان، نمرات تافل را به‌عنوان مدرک مهارت زبان انگلیسی می‌پذیرند.

آزمون TOEFL iBT به شما کمک می‌کند تا از مهارت خود در زبان انگلیسی مطلع شوید و تنها آزمونی است که هر 4 مهارت آکادمیک انگلیسی - خواندن،  شنیدن، صحبت‌کردن، و نوشتن - را به روشی که در یک کلاس درس استفاده می‌شود می‌سنجد. این آزمون در چهار بخش دارای نمرات 0 تا 30 بوده که در مجموع، نمرات آن در محدودۀ 0 تا 120 قرار می‌گیرد.

آزمون دولینگو؛ Duolingo

این آزمون جدیدترین آزمون اضافه شده به لیست آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه‌ها و کالج‌های سراسر جهان پذیرفته می‌شود. اگر چه به اندازه آیلتس یا تافل شناخته شده نیست، اما به تدریج در فضای تحصیل در خارج از کشور محبوبیت پیدا می‌کند.

تعداد داوطلبانی که تمایل به شرکت در این آزمون دولینگو Duolingo دارند، به دلیل مطالب درسی عمیق، هزینه‌های امتحان نسبتاً مقرون‌به‌صرفه و امکان شرکت آنلاین در این آزمون رو به افزایش است. برخلاف سایر آزمون‌ها، داوطلبان می‌توانند از هر جایی در این آزمون شرکت کنند.

همچنین هر ساله دانشگاه‌های بین المللی بیشتری نتایج آزمون انگلیسی Duolingo را به‌عنوان گواهی مهارت زبان انگلیسی می‌پذیرند.

مقایسه آزمون آیلتس، تافل و دولینگو  در یک چارت

در جدول زیر پارامترهای مربوط به هر سه آزمون را می‌توانید ببینید و با هم مقایسه نمایید.

هر کدام از این آزمون‌ها روش نمره‌دهی خاص خود را دارند. در حالی که در آزمون‌های تافل و دولینگو بیشتر نتیجه مدنظر است، در آزمون آیلتس، بیشتر تسلط شما مورد توجه بوده و برای شما نمره‌آور است.

کلام آخر

تا بدین جا با این سه آزمون و نحوۀ ارزیابی آن‌ها آشنا شدیم. مفتخریم که اعلام کنیم؛ ما در «مؤسسۀ دانش‌گستر کوه‌ نور» در زمینۀ اعزام دانشجو به خارج از کشور با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در حال فعالیت هستیم و آمادۀ ارائه خدمات به شما عزیزان هستیم. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت ما و تماس با شماره‌های
02144272450  –  02145131 –02191070160، از مشاورۀ کارشناسان ما بهره گرفته و از خدمات ما استفاده نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهارت زبان انگلیسی شرکت در این آزمون زبان انگلیسی آزمون ها خارج از کشور آزمون آیلتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام شرکت ها از لیست فعالان مجاز گمرک تعلیق شدند؟​

تین نیوز

براساس اعلام گمرک ایران ۹ شرکت از فهرست فعالان مجاز گمرکی تعلیق شده اند که باید در خصوص علت این اقدام شفاف سازی شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، گمرک ایران طی ابلاغیه ای فهرست فعالان مجاز اقتصادی گمرک را اعلام کرده است، و 9 شرکت از این فهرست تعلیق شدند.

شرکت های پارسیان مهد خلیج فارس، حباب کف توس، نفت بهران، زرین غزال، صنایع خالص سازان روی زنجان، بازرگانی نیک مهر عمرانی، تولیدی آفتاب کالای سبلان زرین، تولیدی اکسین گستر پوشاک نوین ارون و تولیدی موتور گیربکس و اکسل سایپا از فهرست مذکور تعلیق شده اند.

متن ابلاغیه گمرک ایران در خصوص اعلام فهرست فعالان مجاز اقتصادی گمرک به شرح زیر است:

در راستای ابلاغ دستورالعمل نحوه اخذ ضمانت نامه تعهد ذی حسابی و بیمه نامه معتبر در سال ١٤0٣ موضوع بخشنامه شماره 3838 مورخ 1403/01/5 و تصریح ابلاغ عناوین تجمیعی شرکتهای فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AED) بخش ضوابط عمومی بخش پایانی، دستورالعمل به پیوست عناوین شرکتهای AEO به تفکیک رتبه های برگزیده جهت برخورداری از تسهیلات مصرّح در دستورالعمل فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی بخشنامه شماره 397421 مورخ 1402/03/29 با رعایت ضوابط تعیین شده در دستورالعمل ضمانت نامه ها، قوانین، مقررات و بخشنامه های مرتبط و همچنین مورد توجه قرار دادن نکات زیر ابلاغ می گردد؛

الف) تعداد 548 (پانصد و چهل و هشت) شرکت تا کنون از سوی کمیته مرکزی فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی به عنوان AEO مصوب که طی بخشنامه های مختلف به گمرکات کشور ابلاغ شده است. فهرست پیوست تجمیع شرکتهای برگزیده مشمول برخورداری از تسهیلات تعیین شده متناسب با هر رتبه می باشند. لازم به ذکر است خروج هر شرکت از فهرست یادشده صرفاً منوط به اعلام مراتب از سوی دبیرخانه کمیته مرکزی دفتر مدی است اطلاعات و برنامه ریزی ) خواهد بود.

ب) در خصوص رتبه تاکنون تعداد 352 (سیصد و پنجاه و دو) شرکت حائز رتبه سطح یک بندی شرکتهای برتر و 94 شرکت با رتبه دو و سایر شرکتها (102) شرکت دارای رتبه سه بوده و تسهیلات مرتبط با هر سطح به آنها تعلق خواهد گرفت در خصوص عناوین ابلاغی آتی نیز مطابق رتبه های تعیین شده در بخشنامه می بایست تسهیلات به شرکتها ارائه گردد.
تبصره: هر گونه تغییر سطح در شرکتها منوط به داشتن شرایط متقاضی تصویب کمیته و ابلاغ دبیرخانه خواهد بود.

ج) با عنایت به ضرورت اعمال ضوابط ابلاغی بانک مرکزی در خصوص آن دسته از شرکتهای AEO که نسبت به انجام تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات اقدام ننموده اند و ذیل ستون وضعیت تعلیق به عنوان مشمولان تعلیق مشخص شده اند همچنین برخی از شرکتها وفق مصوبات کمیته مرکزی در وضعیت تعلیق می باشند، می بایست از ارائه تسهیلات AEO به آنها خودداری گردد. بدیهی است در صورت تغییر وضعیت بدهی آنها متعاقباً مراتب رفع تعلیق اطلاع رسانی خواهد گردید.

لازم به ذکر است که در وضعیت مشمول تعلیق محدودیتی برای فعالیت تجارت خارجی شرکتها وجود نداشته و گمرک صرفاً در خصوص ارائه تسهیلات AEO می بایست به صورت مقطعی تا زمان رفع تعلیق محدودیت ایجاد نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • روز جهانی زبان انگلیسی ۱۴۰۳ + پوستر International English Language Day
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • بهترین آموزشگاه مهارت‌های فنی با ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی
  • کدام شرکت ها از لیست فعالان مجاز گمرک تعلیق شدند؟​
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه علامه طباطبایی
  • مکس ابرل: ناگلزمان از نحوه جدایی‌اش ناراحت بود؛ سرمربی جدید به زبان انگلیسی صحبت می‌کند
  • سنجش مهارت بيش از 30 هزار نفر در استان خراسان شمالی انجام شد
  • شناسایی و مداخلات زود هنگام در رفع اختلالات گفتار و زبان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است
  • اهمیت مداخلات زودهنگام در رفع اختلالات گفتار و زبان