Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-24@16:16:59 GMT

ثبت‌نام نهضت ملی مسکن تا پایان آذر ماه تمدید شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۸۵۶۱

ثبت‌نام نهضت ملی مسکن تا پایان آذر ماه تمدید شد

تین نیوز

پیش از این فرصت نام نویسی تا ۲۸ آبان ماه بود که برای بار نخست تا نیمه آذر و سپس تا پایان ماه جاری برای بار دوم تمدید شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، این در حالی است که در روزهای اخیر پیشنهاداتی برای تسهیل شرایط ثبت نام طرح جهش تولید و تأمین مسکن (نهضت ملی مسکن) ارائه شد که به تأیید اولیه دولت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفع برخی محدودیت‌های دست و پاگیر

از جمله این موارد می‌توان به ثبت نام افراد مجرد بالای ۱۸ سال، کاهش سابقه سکونت در برخی شهرها از ۵ سال به ۲ تا ۳ سال، حذف برخی اقشار از محدودیت‌های زمانی مدت اقامت از جمله نظامیان و روحانیون و همچنین کاهش سابقه مالکیت خصوصی از ۱۶ به ۵ سال اشاره کرد.

قمی‌ها هم امکان ثبت نام پیدا کردند

ضمن اینکه قمی‌ها از ابتدا تا هفته نخست آذر ماه به دلیل آماده نشدن زمین، امکان ثبت نام در نهضت ملی مسکن را نداشتند که در روزهای اخیر با تصویب الحاق اراضی جدید به محدوده شهر قم، این امکان برای آنها فراهم شده که با استقبال خوب شهروندان استان قم مواجه شده است.

قمی‌ها خواستار تمدید مهلت ثبت نام در سامانه ثمن بودند.

پس از این تغییرات هنوز بسیاری از متقاضیان که اخیراً واجد شرایط شده‌اند نتوانسته‌اند ثبت نام خود را انجام دهند.

محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی چهارشنبه هفته گذشته ۱۰ آذر ماه در یک برنامه زنده تلویزیونی هم با اشاره به احتمال مهلت ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گفته بود چنانچه تقاضایی وجود داشته باشد این زمان تمدید خواهد شد زیرا بنا نداریم تا صف انتظار برای مسکن ایجاد شود.

کارشناسان: حذف محدودیت‌های ثبت نام، به پویایی بیشتر ساخت و ساز کمک می‌کند

هر چند که قبل‌تر هم برخی کارشناسان از ایجاد محدودیت‌های متعدد برای ثبت نام در طرح‌های حمایتی مسکنی انتقاد کرده بودند که در هفته‌های اخیر برخی از این محدودیت‌ها در مصوبه هیئت دولت و ذیل آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید مسکن و برخی هم در شورای عالی مسکن ذیل قانون جهش تولید مسکن اصلاح شده است.

بنا بر این گزارش، از روز ۲۸ مهرماه ثبت‌نام اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در ۳۱ استان آغاز شده که تا ۳۰ آذر ماه ادامه دارد.

متقاضیان پس از ورود بر روی گزینه «ثبت نام نهضت ملی مسکن» کلیک کنند. عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا سه شرط اصلی خواهد بود. قبلاً برای مردان شرط تأهل وجود داشت که اخیراً به مردان بالای ۱۸ سال به شرط تأهل در زمان تحویل واحد، اجازه ثبت نام داده شده است. خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال نیز می‌توانند ثبت‌نام کنند.

همچنین درباره نداشتن مالکیت، برخی گروه‌های درآمدی در بعضی مناطق براساس تشخیص وزارت راه و شهرسازی از این شرط معاف هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: نهضت ملی مسکن نهضت ملی مسکن محدودیت ها ثبت نام آذر ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش «اوسمار» به تمدید قرارداد با پرسپولیس

به گزارش  قدس آنلاین، تیم فوتبال پرسپولیس در فاصله ۶ هفته تا پایان فصل بیست و سوم یکی از دو مدعی اصلی قهرمانی به شمار می‌رود و هواداران این تیم از عملکرد بازیکنان و کادر فنی در دیدارهای اخیر رضایت داشته‌اند.

«اوسمار ویه‌را»سرمربی برزیلی پرسپولیس که پس از جدایی یحیی گل محمدی به این سمت منصوب شد توانسته عملکرد خیلی خوبی را داشته باشد و تنها یک بازی برابر آلومینیوم اراک را واگذار کرده و در مابقی دیدارها با کسب امتیاز از زمین خارج شده است.

قرارداد اوسمار با پرسپولیس تا پایان فصل است و هنوز مدیران این باشگاه قرارداد هیچ یک از اعضای کادر فنی را تمدید نکرده‌اند.

اوسمار در این خصوص اظهار کرد: صحبت‌هایی را با مدیریت انجام داده‌ام و دوست دارم در پرسپولیس بمانم اما در بازه زمانی کنونی تمرکز ما روی دیدار جام حذفی و لیگ برتر است و پس از پایان مسابقات تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • واکنش «اوسمار» به تمدید قرارداد با پرسپولیس
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن
  • خرید و فروش مسکن ملی ممنوع شد + جزئیات