Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن شاوردی، رئیس مرکز بهداشت شادگان با بیان اینکه ۵۷ درصد از جمعیت هدف در این شهرستان دز اول و حدود ۲۶ درصد نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: ترویج امر واکسیناسیون و اقناع‌سازی جامعه هدف باقیمانده برای انجام این کار ضروری است.

او بر استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای تسریع در تزریق واکسن کووید-۱۹ تاکید کرد و بیان داشت: پایگاه تجمیعی و سایر پایگاه‌های سلامت شادگان برای انجام واکسیناسیون فعال هستند که از مردم خواهشمندیم برای حفظ سلامتی خود و دیگران هرچه سریع‌تر به این پایگاه‌ها مراجعه کرده و واکسن خود را تزریق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاوردی با بیان اینکه قرار گرفتن شادگان در وضعیت آبی کرونایی به معنای بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی نیست و مردم همچنان باید به توصیه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توجه کنند، اظهار داشت: میزان واکسیناسیون تا زمانیکه ۷۰ درصد جمعیت هدف را شامل نشود از نظر ما مطلوب نخواهد بود.

با تسریع در امر واکسیناسیون عمومی، هم اکنون همه شهر‌های استان خوزستان در وضعیت آبی قرار دارند و میزان ابتلا به کرونا ویروس و مرگ و میر ناشی از آن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تزریق واکسن واکسن کرونا واکسیناسیون عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۸۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در جنوب و جنوب شرق کشور تا ۱۰ روز آتی

عرشی در یک نشست خبری با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر این واکسن‌ها تامین شده است و تا ۱۰ روز آینده عملیات تزریق برای کودکان انجام خواهد شد.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی و همچنین واکسن پنوموکوک در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی درباره اهمیت این دو واکسن گفت: واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

وی در این باره ادامه داد: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال گذشته با تامین واکسن، اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر استان هرمزگان آغاز شد و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.

غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی

همچنین کوروش اعتماد با اشاره به بیماری SMA به عنوان یک بیماری وابسته به ژنتیک، گفت: کار مطالعاتی در راستای غربالگری بیماری SMA در کشور انجام شده و سه سناریو در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر این اساس غربالگری بیماری SMA در سه گروه شامل جمعیت عمومی کشور، افرادی که ازدواج فامیلی دارند و همچنین افراد دارای فرزند SMA انجام خواهد شد.

 اعتماد به اقدامات مورد لزوم پس از شناسایی موارد نیز تاکید کرد و گفت: شیوه‌نامه غربالگری SMA در حال تدوین است و این برنامه در سال جاری عملیاتی می‌شود.

در همین رابطه وطن‌خواه رئیس آزمایشگاه مرجع وزارت نیز گفت: در زمینه آزمایشگاهی و تشخیص آزمایشگاهی SMA نیز اقدام خوبی صورت گرفته است و یکی از کیت‌های تولید داخل در کارگروه مربوطه مصوب شده و به اداره کل تجهیزات سازمان غذا و دارو اعلام شده است، بنابراین تشخیص این بیماری با کیت تولید داخل خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • اجرای طرح واکسیناسیون علیه عفونت تنفسی و گوش در بوشهر
  • رقابت بیش از یکهزار داوطلب شادگانی در مرحله اول آزمون سراسری
  • آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در جنوب و جنوب شرق کشور تا ۱۰ روز آتی