Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: جلسات مجامع شرکت‌های دولتی برای تعیین وضعیت مالی این شرکت‌ها با وجود تقدیم لایحه بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس هنوز برگزار نشده و وضعیت مالی آنها هنوز مشخص نیست.

به گزارش قدس انلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی  گفت: طبق اصلاحیه صورت گرفته در قانون آیین‌نامه داخلی مجلس در سه سال قبل لایحه بودجه شرکت‌های دولتی جدا از لایحه بودجه عمومی کشور به مجلس ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: امسال طبق قانون لایحه بودجه شرکت‌های دولتی در ۱۵ آبان‌ماه به مجلس ارائه شده اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که جلسات مجامع تعداد قابل توجهی از شرکت‌های دولتی برای تعیین وضعیت مالی این شرکت‌ها که آیا سودده هستند یا زیان‌ده برگزار نشده و صورت جلسه آن ارائه نشده است. عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما این موضوع را در بررسی لایحه بودجه شرکت‌ـ‌های دولتی برای سال آینده لحاظ خواهیم کرد و مجلس این عدم ارائهصورتجلسه وضعیت مالی را در مصوبه خود مدنظر قرار خواهد داد. حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه ریاست مجامع اکثر شرکت‌های دولتی با وزرا است، خاطرنشان کرد: جلسه مجامع شرکت‌های دولتی باید هر ساله پیش از ارائه بودجه به مجلس برگزار و وضعیت مالی آنها که آیا سودده هستند یا زیان‌ده مشخص و صورتجلسه آن ارائه شود. انتهای پیام/ منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حسینعلی حاجی دلیگانی شرکت های دولتی لایحه بودجه شرکت شرکت های دولتی وضعیت مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۸۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوراهی سخت تیک‌تاک در آمریکا

ایتنا - مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که تیک تاک را برسر دوراهی قرار می دهد. این شرکت باید تصمیم بگیرد از شرکت مادر چینی خود (بایت دنس) جدا یا از بازار آمریکا خارج شود.
مقامات آمریکا و کشورهای غربی از مدتی قبل درباره محبوبیت تیک تاک میان جوانان هشدار داده و ادعا کرده بودند چین با استفاده از اپ مذکور از کاربران سواستفاده می کند. این در حالی است که اپ اشتراک گذاری ویدئو کوتاه فقط در آمریکا ۱۷۰ میلیون کاربر دارد.

به گزارش ایتنا از مهر، منتقدان این اپ همچنین ادعا می کنند تیک تاک تابع دولت چین و مجرای گسترش تبلیغات آن است. البته دولت و شرکت این ادعاها را رد می کنند.

در هر حال لایحه مذکور ممکن است به اقدامی نادر منجر شود و تیک تاک را از فعالیت در بازار آمریکا محروم کند. قرار است هفته آینده مجلس سنا درباره آن رای گیری کند. پیش از این نیز جوبایدن رییس جمهور آمریکا اعلام کرده بود چنین قانونی را در صورت تصویب امضا می کند. او در اوایل ماه جاری میلادی در یک گفتگوی تلفنی با شی جینپینگ رییس جمهور چین نیز نگرانی های خود درباره تیک تاک را تکرار کرده بود.

تیک تاک بلافاصله پس از تصویب لایحه در مجلس اعتراض کرد. براساس لایحه مذکور بایت دنس باید تیک تاک را ظرف یک سال بفروشد و در غیر اینصورت از فروشگاه های اپلیکیشن اپل و گوگل حذف خواهد شد.

ماه گذشته مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای مشابه درباره تیک تاک تصویب کرد اما سرنوشت لایحه در سنا معلق ماند.

دیگر خبرها

  • سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • پرسودترین و پرزیان‌ترین شرکت‌ های دولتی مشخص شدند | سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • رونمایی از کتاب "نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی"
  • تخصیص‌های بودجه‌ پیش از تصویب جداول به صورت علی‌الحساب است
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد/ ممکن است دچار چالش شویم
  • دوراهی سخت تیک‌تاک در آمریکا
  • ارائه بسته کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • اختصاص ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تملک سرمایه‌ای در سال ۱۴۰۳
  • نقش مؤثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی در هدایت نقدینگی/ هشدار نسبت به یک حکم بودجه‌ای