Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی ایمانیه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه در این جلسه مسائل و مشکلات مربوط به ۵۵ طرح تولیدی در شهرستان‌های مختلف استان فارس بررسی شده است، عنوان کرد: با توجه به اهمیتی که طرح‌های تولیدی در ایجاد اشتغال دارد، تلاش کردیم موانعی که در بعضی بخش‌های دولتی در مسیر این طرح‌ها ایجاد کرده بودند را حل و فصل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته استاندار فارس این طرح‌ها در حوزه‌های متنوعی از جمله غذایی، کشاورزی، دامداری، صنعت، گردشگری، فولاد و... فعالیت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه مسئله پرداخت تسهیلات عمده‌ترین مشکل تولیدکنندگان استان را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور پرداخت وام و تسهیلات بانکی به پروژه‌هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد هستند باید با در نظر گرفتن سود کمتر انجام شود؛ از این رو تقاضای ما این است که تعیین درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به استان واگذار شود.

ایمانیه با تاکید بر اینکه اکنون اهتمام ویژه‌ای در مدیریت ارشد استان برای حمایت از تولید و واحد‌های تولیدی ایجاد شده است از تولیدکنندگان و فعالان این حوزه خاص اگر با موانعی در راه فعالیت خود مواجه شدند به معاونت اقتصادی استانداری مراجعه کنند تا بر اساس قانون و همچنین پیگیری‌های انجام شده در سطوح ملی به رفع آن‌ها بپردازیم.

او با بیان اینکه میزان تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌های خصوصی نسبت به سپرده گذاری مردم استان فارس بسیار اندک است، عنوان کرد: در حال حاضر این بانک‌ها ۱۸ تا ۱۹ درصد سپرده‌های واگذار شده از سوی مردم را به عنوان تسهیلات در اختیار استان قرار میدهند در حالی است که بانک‌های دولتی بیش از ۶۰ درصد سپرده‌ها را در قالب تسهیلات واگذار می‌کند.

استاندار فارس به پیگیری‌های خود در این زمینه اشاره کرد و گفت در جلسه‌ای که با وزیر اقتصاد داشتیم و همچنین مکالمه تلفنی با رئیس بانک مرکزی این موضوع مطرح شده است.

او همچنین با اشاره به اینکه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان بررسی می‌شوند عنوان کرد: پیشنهاداتی که برای پروژه‌های این حوزه در سال ۱۴۰۱ خواهیم داشت، اولویت با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خواهد بود.

صنایع و تولیداتی که آلودگی زیست محیطی کمتری به دنبال دارند، سبب توسعه عدالت اجتماعی و توزیع جغرافیایی در کل استان می‌شوند و آب کمتری مصرف می‌کنند، از دیگر مواردی بود که به اعتقاد نماینده عالی دولت در استان فارس باید برای اولویت بندی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۱ مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس بررسی موانع و مشکلات واحدهای تولیدی اقتصاد مقاومتی استان فارس پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی میزان خسارت‌های سیل ۶ فروردین ماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، ابولحسینی در حاشیه این بازدید، افزود: بارندگی شدید اخیر برخی مناطق روستایی استان را تحت تاثیر قرار داده و خساراتی به همراه داشته است که دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حال رسیدگی و رفع مشکلات هستند.   وی گفت: این بارندگی خسارات مالی به باغات، قنوات، راه‌ها وشبکه‌های آب، برق وگاز وارد کرده است. ابوالحسنی با اشاره به اینکه عمده مشکلات مربوط به این سیل مربوط به سال‌های گذشته و عدم کار کارشناسی می‌باشد، خاطر نشان کرد: متاسفانه خسارت‌هایی که وارد شده مربوط به ساخت و ساز‌های غیرقانونی و احداث راه‌های دسترسی در مسیر رودخانه‌ها بوده که باعث ایجاد خسارت شده است. محمد جواد ابوالحسینی معاون عمرانی استاندار یزد یادآور شد: همه تلاش مسئولان بر این است که خسارت‌های وارده جمع بندی و برای جبران خسارات تمهیدات لازم اندیشیده شود.

دیگر خبرها

  • فعال شدن صنایع راکد در گرو همکاری بانک‌ها است
  • فلسفه سفرهای شهرستانی، رفع موانع اجرایی مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور است
  • پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی
  • بررسی میزان خسارت‌های سیل ۶ فروردین ماه
  • تلاش ۱۲۰۰ واحد تولیدی اردبیل برای تحقق جهش تولید
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی