Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@17:10:42 GMT

روایت حماسه سلیمانی به همت هنرمندان

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۱۵۰۴

روایت حماسه سلیمانی به همت هنرمندان


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شامگاه امروز شب خاطره حوزه هنری در ادامه برنامه‌های کاروان «روایت حبیب» به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

محمدمهدی دادمان،رئیس حوزه هنری کشور گفت: کاروان روایت حبیب از کرمان که تبدیل به قطب عاشقی در ایران شده کلید خورد و ان‌شاالله هنرمندان ما حماسه سلیمانی را در ۱۰ مقصد به زبان شعر، خاطره، نمایش، موسیقی و سرود روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی دادمان بیان داشت: سال‌ها باید بگذرد تا گوشه‌گوشه زوایای شخصیت سردار سلیمانی برای مردم در نقاط مختلف جهان نمایان شود و امیدواریم کاروان روایت حبیب قدمی در شناخت و پاسداشت سردار دل‌ها باشد.

رئیس حوزه هنری کشور با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم به انتقام سخت موفق شویم، تصریح کرد:ان‌شاء‌الله در این مسیری که آغاز شده و در نبرد پایانی که آرمان نیروی قدس بود و در نبرد آزادسازی قدس شریف ما بتوانیم تبلیغات آن جنگ باشیم و عاقبت به‌خیر شویم.

علیرضا قزوه، شاعر و نویسنده هم در سخنانی اظهار داشت: در هندوستان خانواده‌ای هستند که با خرج خودشان به کرمان آمده‌اند و این خانواده برای دختر کوچک‌شان به نام نرگس هر شب قصه‌هایی از سردار سلیمانی را تعریف می‌کردند، اما یک شب که پدر نبوده و مادر هم بیمار بوده است، حاج قاسم به خواب کودک می‌آید و برای او قصه می‌گوید.

اجرای نمایش و پرده‌خوانی، خاطره‌گویی، شعرخوانی، نمایش آثار تجسمی، رونمایی از کتاب فقط برای خدا از جمله برنامه‌های ویژه‌برنامه روایت حبیب در کرمان بود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه هنری سردار سلیمانی روایت حبیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۱۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان از آغاز به کار هیئت‌های علمی برای معرفی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خبر داد. - اخبار استانها -

محمد شهباز گهرویی در گفت و گو با تسنیم بیان کرد: فرآیند انتخاب چهره سال 1402 هنر انقلاب خوزستان بر اساس شاخص‌هایی چون خلق اثر با انتشار وسیع یا اکران موفق در سال گذشته، تأثیرگذاری اجتماعی، تلاش ویژه درباره آموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی، تجربه مؤثر در جریان‌سازی فرهنگی هنری همسو با انقلاب اسلامی و واکنش هنرمندانه، تأثیرگذار و سریع به اتفاقات و رویدادهای روز کشور به انجام می‌شود.

وی افزود: انتخاب اولیه و معرفی کاندیداها در رشته‌های داستان، شعر، نمایش، موسیقی، عکس، طنز، ادبیات پایداری، خوشنویسی، نقاشی، گرافیک، نگارگری، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، تصویرسازی، فیلم داستانی، مستند، انیمیشن و پژوهش انجام خواهد شد.

به گفته وی، چهره سال 1402 هنر انقلاب اسلامی با یک نظرخواهی سراسری از هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آغاز و پس از برگزاری این نظرسنجی نام تعدادی از هنرمندان به‌عنوان نامزد‌های اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به کمیته انتخاب نامزد‌های نهایی چهره سال هنر انقلاب خوزستان ارائه می شود.

به گزارش تسنیم، آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال 1402 هنر انقلاب خوزستان روز شنبه 8 اردیبهشت ماه ساعت 19 در تالار مهتاب اهواز برگزار می‌شود. 

دهمین سال است که حوزه هنری انقلاب اسلامی معرفی «چهره سال هنر انقلاب» را با مشارکت هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در دستور کار خود قرار داده است.

سال گذشته «فاطمه طیوب» به‌عنوان چهره هنر انقلاب خوزستان معرفی شد. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • تکذیب صحبتهای غضنفری درباره‌ وعده مالی و کمیسیونها
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی