Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله کاظم صدیقی در نخستین گردهمایی معاونین اجتماعی و مطالبه‌گری و رابطین عفاف و حجاب ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور در شیراز بیان کرد: قرآن کریم ابتدا مسئولیت صیانت از خود را از ما می‌خواهد، لذا مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر؛ مسئولیت الهی، وجدانی، صنفی و پرچمداری از این فریضه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اگر چنین باشد از توطئه‌ها، شانتاژها، تبلیغات شبکه‌ای و سر و صدا‌ها نباید نگران شد و همه می‌دانیم که جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، جایگاه حفاظت از همه احکام دین است و اگر این دژ تخریب شود هیچ حکمی مصونیت پیدا نمی‌کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر عمود و سنگر حفاظ اصول و فروع دین است، گفت: این مهم هم کار خداست، هم کار همه انبیاء، هم رسالت خاتم پیغمبران و همه داعیان الی‌الله است.

صدیقی اضافه کرد: قرآن کریم در سوره بقره اهل کتاب را که شب بیدار و اهل امر به معروف هستند، جزو صالحین معرفی کرده است.

او با تصریح بر این نکته که امر به معروف و نهی از منکر در حاشیه دین و زندگی انسان نیست که متن است و هم ماموریت الهی است، گفت: با این اهمیت فوق‌العاده نباید فکر کرد که تنها ما امر به معروف داریم که دنیا هم نسبت به ارزش‌هایشان مجامع و سازمان‌هایی مانند سازمان بهداشت جهانی، حقوق بشر، حمایت از حیوانات، امور خیریه، محیط زیست و... تشکیل داده‌اند و گفتمانی را به وجود آورده‌اند که کسی نتواند از آن‌ها تخطی کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه البته مصادیق ما با مصادیق آن‌ها متفاوت است، افزود: آن‌ها در امور شخصی، معنوی، خیرخواهی، تذکر و تبلیغ کردن را دخالت و محدود کردن آزادی‌ها می‌دانند، اما اسلام و مکاتب آسمانی بشر را یک مجموعه می‌دانند و تامین مصلحت فرد را در گرو تامین مصلحت جامعه می‌دانند.

صدیقی با بیان اینکه قران کریم آمده نظارت را به آحاد جامعه تقسیم کرده است، ادامه داد: پیغمبر و ائمه ما بدون استثنا در این جبهه پرچم را به اهتزاز درآورده‌اند.

او همچنین با بیان اینکه سیره همه انبیاء و خاتم انبیاء و ائمه هدا امر به معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر نیازمند قدرت، علم، برنامه، روش، تاکتیک و ایجاد یک گفتمان عمومی است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اضافه کرد: همچنین این فریضه مهم علم، دانش، بینش، بصیرت و زمان شناسی می‌خواهد.

صدیقی اظهار کرد: در همه کتب فقهی ما، از شرایط لازم برای امر به معروف و نهی از منکر داشتن علم است و بینش را مطرح نمی‌کنند در حالی که از اهمیت برخوردار است تا انسان متناسب با هر کسی به زبان خودش صحبت کند.

او خواستار برپایی کارگاه‌های آموزشی شد و گفت: با ارزیابی، این فریضه در برنامه ریزی‌ها با اقدام مناسب و شایسته اجرا شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تصریح بر این موضوع که امروز ما در اصول و فروع مورد هجوم قرار گرفت ایم و گاهی هم به ما شبیخون زده‌اند، عنوان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها برای صنف دانشجو و فضای دانشجویی چه خوراکی آماده کرده؟ و با چه سلاح و تجهیزاتی می‌خواهد در برابر شبهاتی که در آن رایج است، برخورد کند؟

صدیقی خواستار شناخت روش دشمن در تخریب اعتقادات شد و تاکید کرد: تا دشمن و امکانات و سلاح آن‌ها برای ما شناخته نباشد، مقابله ما موفقیت کامل نخواهد بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تسلط بر شبکه‌های مجازی امروز جزو ضرورت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر، معاونین اجتماعی و مطالبه‌گری و رابطین عفاف و حجاب است، گفت: باید گروه‌های اندیشه ورز در هر شهر و استانی تشکیل شود، چرا که بدون امکانات و نیرو نمی‌توان به جنگ رفت.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور همچنین با بیان اینکه در جنگ نرم و جنگ تبلیغات و جنگ عقیدتی قرار داریم و مشکل اعتقادی به ویژه در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در اولویت قرار داده شود، عنوان کرد: دنیا پرچم ما را نشان گرفته و همه ما باید سپر‌هایی برای دفع تیر‌ها در راستای حفظ حاکمیت دین، نظام و پاسداری از ولایت فقیه داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردهمایی معاونین اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش

شاهرخ فرهادی در اعتماد نوشت: در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دو دانشگاه وابسته به آموزش و پرورش هستند که وظیفه تأمین، تربیت و توانمند‌سازی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش را به عهده دارند. دانشجویان این دانشگاه‌ها، جوانان با استعدادی هستند که با علاقه و شور و شوق پس از کسب رتبه علمی در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در مصاحبه‌های عمومی و تخصصی با سپردن تعهد خدمت ۸ ساله به آموزش و پرورش در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل شده و به استخدام آزمایشی وزارت آموزش و پرورش در آمده‌اند.

این روز‌ها آرامش روانی این دانشجویان به جهت کسر مقرری ماه اول از حقوق ناچیز آن‌ها به‌هم ریخته است. وزارت آموزش و پرورش در یک عمل نه چندان قانونی مبلغ ۱۰ میلیون تومان طی دو ماه تحت عنوان مقرری ماه از حقوق فروردین آن‌ها کسر کرده که این موضوع به استناد مواد ۷۲، ۱۰۰ و تبصره ۵ ماده ۱۳۷ قانون استخدام کشوری خلاف مقررات است، زیرا ماده ۷۲ و تبصره ۵ ماده ۱۳۷ به صراحت اعلام می‌کند دستگاه‌های مشمول این قانون مکلفند حقوق اولین ماه کسانی را که دوره آزمایشی را طی کرده و به استخدام رسمی پذیرفته می‌شوند را کسر نمایند، در حالی که این دانشجویان در استخدام آزمایشی بوده و هنوز رسمی نشده‌اند.

موضوع دیگر این است که دانشگاه فرهنگیان سال‌هاست در لوای بی‌تفاوتی دستگاه‌های نظارتی دست در جیب دانشجو معلمان کرده و با همکاری وزارت آموزش و پرورش ماهانه ۴۵ درصد از حقوق دانشجویان خوابگاهی و ۲۵ درصد از دانشجویان غیر خوابگاهی یا به اصطلاح ترددی در ازای هزینه خوابگاه و شبانه‌روزی به استناد مصوبه هیئت امنا برداشت می‌کند و این بدین معناست که در سال جاری یک دانشجوی ترددی مبلغ دو و نیم میلیون تومان بابت صرف چند وعده ناهار در طول یک ماه پرداخت می‌کند. حال کیفیت ناهار چگونه است یا دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها چه مبلغ اندکی پرداخت می‌کنند، بماند.

آموزش و پرورش پس از گذشت ۶ ماه از صدور رای وحدت رویه شماره ۹۱۲۶ مورخ ۲۵/۷/۱۴۰۲ دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان، با امضای وزیر اقدام به صدور بخشنامه‌ای در این خصوص به شماره ۱۴۰/۱۴۰ مورخ ۲۷/۱/۱۴۰۳ نموده که دانشگاه فرهنگیان با تحت فشار قرار دادن وزیر مانع ارسال بخشنامه به استان‌ها و دیگر دوایر ذی‌ربط شده است.

حال در اذهان عمومی این سؤال‌ها ایجاد شده، دانشگاه فرهنگیان که خود زیر‌مجموعه این وزارت است، چگونه بر سر وزارت آموزش و پرورش سایه افکنده و وزیر را در تصمیمات گرفته شده مردد کرده است. وزیر آموزش و پرورش چگونه پس از مطالعه و امضای بخشنامه راضی به عدم ارسال بخشنامه شده است؟ چه جریانی این وزارتخانه را راهبری می‌کند که بالاترین مقام آن پس از تصمیم، از حقوق قانونی ذی‌نفعان منصرف می‌شود. جا دارد دستگاه‌های نظارتی اعم از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری موضوع را بررسی و از تضییع حقوق دانشجو معلمان ممانعت به عمل آورند.

دیگر خبرها

  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود