Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در جلسه بررسی آسیب‌ها و معضلات اجتماعی با رویکرد جمع‌آوری معتادان متجاهر شهر تهران که امروز یکشنبه ۱۴ آذرماه برگزار شد، با تاکید بر این نکته که باید دست در دست هم قرار دهیم تا کار موضوع ساماندهی معتادان متجاهر را به سرانجام برسانیم، گفت: در این جلسه نمایندگانی از استانداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان زندان‌ها و شهرداری دور هم جمع شدیم تا تصمیم مناسب و تقسیم‌بندی‌های لازم در حوزه مسئولیت‌ها مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران افزود: گام اول در این اقدام جمع‌آوری معتادان متجاهر است که قریب به ۱۰ هزار نفر ظرفیت نیاز داریم. در تقسیم‌بندی‌های انجام‌شده سهم پذیرش سایر دستگاه‌ها نیز مشخص است که باید افزایش یابد. نکته قابل توجه این است که ساماندهی معتادان با زخم باز و زنان معتاد اهمیت دارد و باید ظرفیت مراکز پذیرش زنان معتاد را افزایش دهیم.

تعیین تکلیف خانه‌های پلاک قرمز

زاکانی با اشاره به تعیین تکلیف خانه‌های پلاک قرمز ادامه داد: باید موضوع خانه‌های پلاک قرمز را در دستور کار خود قرار دهیم و از همکاری دستگاه قضایی استفاده کنیم و با اخذ حکم قضایی منشأ آلودگی و صورت ماجرا را از بین ببریم یا تعیین تکلیف کنیم.

زاکانی بیان کرد: در بخش‌ تعیین تکلیف خانه‌های پلاک قرمز زحمت با ناجاست که تمامی پلاک‌های قرمز را اعلام کند تا شهرداری مکاتبات لازم را با دستگاه قضایی انجام دهد زیرا حل و فصل این معضل تمهیدات خاصی می‌طلبد.

ساماندهی معتادان متجاهر بر اساس زمان‌بندی و از بین بردن کانون‌های تجمع آنها

وی با تاکید بر این نکته که باید در گام بعدی هویت‌یابی، سم‌زدایی، ارتباط با خانواده و مهارت‌آموزی معتادان متجاهر در دستور کار قرار بگیرد، افزود: جلسه امروز ما ناظر بر این موضوع است که معتادان متجاهر با چه زمان‌بندی‌ای ساماندهی شوند تا دیگر در شهر نباشند. نکته دیگر، از بین بردن کانون تجمع آنهاست تا دیگر برخی محله‌ها جذابیتی برای رجوع مجدد معتادان متجاهر نداشته باشند که باید چهارچوب مشخصی در این زمینه ایجاد کنیم و تمهیدات لازم را داشته باشیم.

لزوم خروج معتادان از مددسراها

شهردار تهران با اشاره به رفع مشکلات مددسراهای تهران گفت: ظرفیت مددسراها برای افراد بی‌خانمان است و حضور امروز معتادان در آنجا به این دلیل است که جایی برای نگهداری آنها وجود ندارد.

زاکانی ادامه داد: بخش دوم تهیه سندی در حوزه ساماندهی و مدیریت معتادان متجاهر است که باید هرچه زودتر آماده شود. در ادامه موضوع غربالگری نیز دارای اهمیت است که این اقدام بر عهده سازمان بهزیستی است و باید بازبینی‌های لازم در آن انجام شود تا هزینه‌ها در این زمینه کاهش پیدا کند. نکته بعد ناظر به ظرفیت‌هاست و لازم است ظرفیت‌های پذیرش معتادان متجاهر از سوی هر دستگاه اعلام شود.

پذیرش معتادان متجاهر در بیمارستان‌ها

شهردار تهران با اشاره به مشکلات موجود در پذیرش معتادان متجاهر در بیمارستان‌ها افزود: با بیمارستان‌ها مذاکره می‌کنیم که ظرفیت‌های لازم در زمینه پذیرش معتادان متجاهر ایجاد شود.

کد خبر 641240 برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهردارى تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: علیرضا زاکانی شهردارى تهران خانه های پلاک قرمز معتادان متجاهر پذیرش معتادان شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت مرغ در بازار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، شاه حسینی گفت: این تصمیم بر اساس روند کاهشی قیمت مرغ در استان و تصویب کاهش ان از سوی دولت اعلام شده است و عرضه گوشت مرغ بالاتر از ۸۰ هزار تومان تخلف است و با آن برخورد خواهد شد.   وی اظهار داشت: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در استان جوجه ریزی شده است که نسبت به سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.   معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد افزود: در این نشست هم چنین از همه وارد کنندگان و مباشران گوشت قرمز خواسته شد برنامه زمان بندی خود را برای واردات گوشت قرمز از کشور‌های دیگر اعلام کنند.   وی بیان داشت: با پیگیری‌های جهاد کشاورزی استان و اعطای تسهیلات لازم نیز قرار شد واحد‌های راکد و غیر فعال دامداری و دامپروری استان برای تولید گوشت قرمز فعال شوند.   شاه حسینی تصریح کرد: رصد و نظارت بر بازار گوشت قرمز نیز در استان با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.   وی ادامه داد: در موضوع حبوبات نیز که در فروردین ماه شاهد افزایش قیمت حدود ۲۰ درصدی در اقلام بودیم مقرر شد پیگیری‌های لازم در تهران برای تامین و تخصیص ارز وارد کنندگان انجام شود.   معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: مقرر شد سهمیه شکر ابلاغی به استان نیز هم چنان با نرخ مصوب از طریق سکو‌های تنظیم بازار توزیع شود.

دیگر خبرها

  • جمع آوری هدفمند و کم خطای معتادان متجاهر در ورامین
  • ساماندهی معتادان متجاهر و جمع‌آوری ۱۹۵ تن پسماند در جنوب تهران
  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم مخالفت کرد
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • زاکانی: واگن‌های چینی امسال وارد کشور می‌شود