Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین_هانا پاکمند؛ روند نوسانی معاملات ادامه یافت و به دنبال آن، شاهد رشد هشت هزار واحدی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، در معاملات امروز بودیم. شاخص کل، همچنان در آینده‌ای نامشخص و تحت تاثیر بودجه سال آینده، سردرگم است.  

مهرزاد منتظری، کارشناس و فعال بازار سرمایه با در نظر گرفتن اینکه لایحه بودجه، هفته آینده تقدیم مجلس می‌شود، گفت: به‌نظر می‌رسد، تا یکی دو ماهه آینده، بازار و معاملات تحت تاثیر این موضوع باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر نیز معاملات، با مد نظر قرار دادن لایحه بودجه سال جدید، نرخ دلار نوسانی و معضلاتی چون قطعی برق و گاز صورت می‌گیرد.

این کارشناس بازار، وارد شدن دلار به کانال ۳۰هزار تومان را امری موثر در روند سهام دلاری دانست و گفت: از دیروز روند معاملات کمی بهتر شده، اما باید این موضوع را در نظر گرفت، که در ابتدا افزایش دلار اتفاق می‌افتد و به دنبال آن سهام دلاری با افزایش قیمت همراه می‌شوند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به اینکه در مقطعی هستیم، که مسائل بودجه سال جدید در میان است، احتمالا در پی آن، هزینههای شرکت‌ها نیز افزایش یابد؛ تا حدودی اثر افزایش قیمت دلار، از بین خواهد رفت. در شرایط فعلی که نقدینگی کافی در بازار وجود ندارد، بودجه، خیلی بیشتر از بحث دلار مورد توجه بازار و فعالان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در مقابل افزایش نرخ دلار آزاد، نرخ دلار نیمایی در قیمت ۲۳۵۰۰تومان باقی مانده و شرکت‌ها با نرخ دلار نیمایی معامله می‌کنند. بنابراین اثر افزایش نرخ دلار خود را در تابلوی معاملات بورس نشان نداده و مادامیکه نرخ دلار نیمایی افزایش نیابد، بازار سهام تحت تاثیر نرخ دلار قرار نخواهد گرفت.

منتظری در پایان بر ارزندگی بازار تاکید کرد اما پایانی مشخص، برای روند فعلی متصور نشد. او همچنین پیشنهاد کرد، سهامی که p به e، ۵ یا ۶ دارند، سهام مناسبی برای سرمایهگذاری هستند. از طرفی اگر افراد دانش مالی و تحلیلی ندارند، می‌توانند به طور غیر مستقیم و از طریق صندوق‌ها به معامله بپردازند.

 

پربیننده ترین شاخص به ۲میلیون واحد نزدیک می شود / بی اعتنایی بورس به دلار ۳۰هزار تومانی بورس؛ زیر سایه مذاکرات / بازار هفته آینده به کدام سو می‌رود؟ عرضه‌ های اولیه زیادی در صف داریم / قیمت‌ های جدید به نفع مردم، بورس و خودروساز است پذیره نویسی صندوق سهامی انار از یکشنبه ۱۴ آذر بورس؛ زیر سایه مذاکرات / بازار هفته آینده به کدام سو می‌رود؟ + فایل صوتی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس اخبار بورس بورس امروز وضعیت بورس امروز وضعیت بورس اوضاع بورس امروز نرخ دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد | بازار آرام ارز پس از انتقام ایران از رژیم صهیونیستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قیمت دلار در کانال‌های تلگرامی نیز امروز از کانال ۶۹ هزار تومان به ۶۵ و ۶۶ هزار تومان عقب‌نشینی کرد.

پس از حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، نرخ ارز (دلار) در کانال‌های تلگرامی به بهانه این تنش افزایش یافت و برخی سعی داشتند نرخ را به ۷۰ هزار تومان برسانند، اما به فاصله چند دقیقه قیمت دلار با ریزش به کانال‌های ۶۷ و ۶۸ هزار تومان عقب‌نشینی کرد.

آخرین وضعیت بازار طلا پس از حمله ایران به اسرائیل؛ طلا ۴ میلیونی می‌شود؟ | جدول قیمت انواع سکه و طلا را ببینید

یکی از کانال‌های تلگرامی ارز در ابتدای معاملات امروز قیمت دلار را در کانال ۶۹ هزار تومان درج کرد که هم اکنون قیمت معاملات دلار در این کانال‌ به ۶۶ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

کارشناسان و فعالان بازار ارز افزایش قیمت را مقطعی و هیجانی عنوان می‌کنند و از روند ریزشی آن پس این افزایش خبر می‌هند. با این حال قیمت دلار هم‌اکنون در کانال‌های تلگرامی که صبح امروز به مرز ۷۰ هزار تومان نزدیک شده بود با روند نزولی به نیمه ۶۵ هزار تومان بازگشت.

هم اکنون در بازار آزاد فردوسی دلار را به قیمت ۶۸ تومان به فروش می رسانند که خریداری هم برای آن نیست.

افزایش قیمت دلار در کانال‌های تلگرامی در حالی رخ داد که تقاضایی در بازار نیست و مشاهدات نشان می‌دهد که تا ساعت ۱۱ امروز مقابل صرافی‌ها هیچ خبری نیست، به طوری که حتی تعداد دلال‌هایی هم که همیشه می‌ایستند، نیز نسبت به روزهای گذشته کمتر شده است.

قیمت ارز دیجیتال تتر که دیشب پس از حمله ایران به بالای ۷۲ هزار تومان رسیده بود با ریزش هم اکنون به ۶۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است، به طوری که قیمت این ارز دیجیتال که معادل نرخ دلار در بازار آزاد غیررسمی است، امروز صبح نسبت به شب گذشته چهار هزار تومان افت را ثبت کرد.

کد خبر 844313 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم رژيم صهيونيستى ایران دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • برگشت بورس به مدار نزولی؛ شاخص کل هم‌وزن ریخت
  • ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل
  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد
  • هیجان و فروش حقیقی‌ها در بورس/ خرید حقوقی به۱۸۰۰ میلیاردتومان رسید
  • هیجان و فروش حقیقی‌ها در بورس/خرید حقوقی به۱۸۰۰ میلیاردتومان رسید
  • بورس در روز پس از «وعده صادق» /امیدواری سهامداران در دقایق پایانی افزایش یافت
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد | بازار آرام ارز پس از انتقام ایران از رژیم صهیونیستی
  • بورس ریخت؛ سهامداران همچنان ناامید هستند