Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@06:39:08 GMT

جشن پاییز در البرز به ضیافت «خرمالو»

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۵۷۴۲

جشن پاییز در البرز به ضیافت «خرمالو»

یک میوه پاییزی با رنگی پاییزی که فقط هم در همین فصل پیدایش می‌شود، با عطری خاطره انگیز وارد ظرف میوه هایمان می‌شود، چند وقتی هست و قبل از اینکه تکراری شود، در اوج خداحافظی می‌کند و می‌رود تا سال بعد.

هر چند درخت خرمالو در بسیاری از مناطق سردسیر تا معتدل ایران ریشه دارد اما به گفته کارشناسان تغذیه در استان البرز بویژه شهرستان کرج، این میوه از کیفیت مطلوبی برخوردار است؛ همین بهانه‌ای شده تا مسئولان میراث فرهنگی این استان نخستین جشنواره خرمالو را برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره‌ای که بیش از 500 هزار بازدیدکننده را جذب خود کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در گفت‌و‌گو با «ایران» با بیان این که هدف اصلی از برگزاری این جشنواره حمایت از باغداران خرمالو و معرفی شهرستان کرج و ویژگی‌ها و ظرفیت‌های هنری و سنتی این استان بوده است گفت: این جشنواره که به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مشارکت سازمان سیما و منظر شهرداری کرج در پارک ایران کوچک کرج طی 3 روز برگزارشد با هدف حمایت از صنایع دستی در سطح خرد جامعه، ایجاد نشاط عمومی در شهروندان و بستر توسعه فرهنگ عمومی، گردهمایی و نشاندن اقوام مختلف در کنار هم و همچنین وحدت فرهنگی بین اقوام مختلف ایران زمین صورت گرفت.

فریدون محمدی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این جشنواره ازشهرستان کرج، تهران وگلستان بوده‌اند افزود: طی برآوردهای انجام شده بیش از 500 هزار نفر از این جشنواره دیدن کردند که می‌توان گفت استقبال بی‌نظیری بوده است. این مسئول خاطرنشان کرد: در این جشنواره 80 نفر از هنرمندان حضور داشتند که در حاشیه جشنواره خرمالو محصولات ۱۵ رشته صنایع دستی در قالب ۲۵ غرفه به معرفی صنایع دستی مناطق و محلات خود در این پارک پرداختند.

وی گفت: در این جشنواره 3 روزه در کنار ارائه محصول خرمالو، هنرمندان در رشته‌های صنایع دستی مانند سفال، سرامیک، چرم، گلیم، زیورآلات، سنگ و... کارهنرهای دستی خود را در معرض نمایش گذاشتند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج نیز با بیان اینکه هدف این جشنواره معرفی هویت فرهنگی و تاریخی استان البرز و به ‌منظور آشنایی مردم با محصولات این استان بوده است گفت: بخش عمده باغ‌های شهر کرج و حومه استان البرز به درختان میوه از جمله خرمالو اختصاص دارد واز مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری و شورای ششم صیانت از باغ‌ها، فضای سبز، میراث‌ طبیعی و دارایی‌های ارزشمند شهر است و این جشنواره با این نگاه برگزار شد.

پیمان بضاعتی افزود: تا پایان سال جشنواره‌های مختلفی در حوزه‌های گردشگری برای اجرا در پارک ملی ایران کوچک برنامه‌ریزی‌شده تا زمینه‌های سرمایه‌گذاری در شهر و جذب گردشگر بیش‌ازپیش فراهم شود./ «ایران»

--- --- ---

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان البرز صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: با راهکارهای در نظرگرفته شده امیدوار هستیم صادرات صنایع‌دستی رونق دوباره‌ای پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدرضا بابایی صبح امروز برای ارزیابی کیفیت محصولات صنایع‌دستی قاین به این شهرستان سفر کرده بود و  از کارگاه‌های صنایع‌دستی در رشته‌های جاجیم‌، پلاس، گلیم و گبه، گوهرتراشی، سفره‌آردی و بخارادوزی بازدید کرد.  

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین در این بازدید ضمن آشنایی با فعالیت صنعتگران شهرستان قاینات، اطلاعاتی در مورد رشته‌های فعال، کیفیت و کمیت محصولات هنری تولیدی، شهرستان دریافت کرد و گفت:  با راهکارهای در نظرگرفته شده امیدوار هستیم صادرات صنایع‌دستی رونق دوباره‌ای پیدا کند.

حمید عباس‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات نیز در این بازدید بیان کرد: کشور چین با جمعیت یک و نیم میلیارد نفری می‌تواند بازار خوبی برای صادرات صنایع‌دستی استان در راستای صادرات غیرنفتی باشد.

وی گفت: بازار این کشور به عنوان یکی از اهداف صادراتی دارای وسعت و تنوع بوده و سیاست دولت چین مبنی بر تشویق واردات، در برنامه پویش‌های تبلیغاتی و عملیاتی می‌تواند مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ 257

دیگر خبرها

  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • همواره از حضور هنرمندان ترکیه در کشورمان استقبال می‌کنیم
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • برگزاری جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهربازی خراسان شمالی
  • اهتمام شهرداری شهرکرد برای معرفی صنایع دستی