Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@09:14:22 GMT

حمایت شورای شهر از اجرای طرح «شهر بدون کارتن خواب»

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۵۸۶۰

حمایت شورای شهر از اجرای طرح «شهر بدون کارتن خواب»

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عملیات جمع‌آوری کارتن خواب‌ها توسط شهرداری و سایر دستگاه‌ها با بودجه‌ای فراتر از تعهد قانونی شهرداری برای نگهداری بیش از ۱۵۰ کارتن خواب‌ها از ساعت پنج صبح امروز (۱۴ آذرماه)آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وضعیت آلودگی هوا در بیستمین جلسه علنی شورا میزبان مدیرکل محیط زیست استان بوده و سوالات جدی و مطالبات مردم از جانب منتخبان شهروندان مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس آمار ارائه شده از سوی مدیر کل محیط زیست استان اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر، ۴۷۰ صنعت آلاینده در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد و ۸۰ درصد صنایع آلاینده در هفت درصد از مساحت شهر متمرکز شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه تنها ۱۰ درصد مساحت شهر اصفهان را فضای سبز تشکیل داده که به علت کمبود آب در معرض خشکی قرار گرفته است، ادامه داد: منتخبان مردم در شورای شهر درخواست داشتند که شهرداری و سایر دستگاه‌ها به وظایف قانونی خود عمل کنند تا بتوانیم در راستای حفظ و نگهداری ریه‌های شهر، حمل و نقل و ترافیک گام‌های بیشتری برداریم.

صالحی خاطرنشان کرد: تصویب ۶۵۰ میلیارد وام و اوراق برای بهسازی و تکمیل مترو، اتوبوس و رینگ چهارم از جمله اقدامات این دوره از شورا در زمینه کاهش آلودگی هوا انجام شده است.

وی با بیان اینکه به مناسبت روز جهانی معلولان میزبان تعدادی از این افراد شاغل در شهرداری در جلسه امروز شورای اسلامی شهر بودیم که به صورت نمادین مورد تجلیل قرار گرفتند، تصریح کرد: در جلسه امروز تصویب وام هفت و نیم میلیاردی جهت پرداخت چند پروژه شهری در قالب مشارکت مدنی انجام شد و طرح تمدید پروانه ساختمانی به علت شیوع ویروس کرونا و تملک یک گاراژ در خیابان شهید بهشتی برای کاربری پارکینگ به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دو مورد آزادسازی و تملک در خیابان ارغوانیه و رباط دوم امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر به تصویب رسید، افزود: نطق‌ها و تذکرات شورا عمدتاً در رابطه با محیط زیست و مسئله آب و مطالبه‌گری و درخواست هم‌افزایی دستگاه‌ها در این حوزه بود.

صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به وعده شهردار و شورا به مردم اصفهان در خصوص تلاش برای داشتن پاییز و زمستانی بدون کارتن خواب در سطح شهر اصفهان، علی‌رغم اینکه تنها مدیریت شهری وظیفه جمع آوری کارتن خواب‌ها را بر عهده ندارد و سایر دستگاه‌ها در این باره نیز مسئول هستند، اما شهرداری بالتبع مسئولیت اجتماعی و وعده داده شده به مردم در یک ماه گذشته با توجه به کاهش دمای هوا، جمع آوری چند روزه افراد کارتن خواب و نگهداری از آنها را انجام داد.

وی افزود: در این راستا در یک عملیات جدی با تعامل سایر دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و سپاه صاحب‌الزمان (عج) امروز شهرداری با بودجه‌ای فراتر از تعهد قانونی خود برای پنج ماه نگهداری بیش از ۱۵۰ کارتن خواب را از ساعت پنج صبح امروز آغاز کرد و تا ساعت هشت صبح بیش از ۱۰۰ نفر کارتن‌خواب از سطح شهر جمع‌آوری شدند، این افراد پس از غربالگری به مرکز مورد نظر انتقال داده می‌شوند.

کد خبر 539921

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان علی صالحی آلودگی هوا محيط زيست پایان کارتن خوابی تملک جلسه علنی شورای شهر اصفهان سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر سایر دستگاه ها شهر اصفهان کارتن خواب جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۵۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: شهرداری اراک در زمینه مرمت و نگهداری اماکن تاریخی یا در صورت ضرورت خرید این آثار ورود کرده است.

سید رضا قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: شهرداری اراک در زمینه مرمت و نگهداری بازار سرپوشیده بیش از سایر دستگاه‌های مسئول ورود داشته و در این زمینه خدمات ارائه کرده است.

وی افزود: در راستای حفظ و معرفی آداب و رسوم اقداماتی انجام و تلاش شده است این هویت به صورت برجسته نمایش داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: شهرداری اراک در زمینه مرمت و نگهداری اماکن تاریخی یا در صورت ضرورت و امکان برای خرید این آثار ورود کرده است.

قریشی تصریح کرد: در صورتی که شهروندان با هویت‌های شهری خود بیشتر آشنا شوند و این مهم به آن‌ها معرفی شود و با هویت شهر خود بیشتر شناخت پیدا کنند، سبب دلبستگی بیشتر نسبت به شهر و ایجاد تعلق خاطر در شهروندان خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بودجه سال آینده برای حفظ و مرمت آثار تاریخی و موضوعات فرهنگی و هویتی ردیف بودجه مشخص شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه برای مناسبت‌های مختلف همچون روز اراک بودجه‌ای مشخص شده است، تصریح کرد: برای موضوعات فرهنگی و عمرانی بودجه‌ای جداگانه‌ای در نظر گرفته است تا با آن بتوانند از این اماکن نگهداری کنند و بازسازی‌ها صورت گیرد.

قریشی با اشاره به اینکه بازارچه‌های عرضه میوه و تره‌بار در راستای موضوع محله‌محوری تعریف شده است، گفت: در حوزه بهره‌برداری از این بازارچه‌ها مشکلاتی وجود دارد و شهرداری نمی‌تواند به صورت مستقیم محصولات را به مردم عرضه کند.

وی افزود: برای بهره‌برداری از بازارچه میوه و تره‌بار نیاز به حضور سرمایه‌گذار ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه بازارچه‌ها کمتر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است، گفت: این موضوع در دستور کار جدی شهرداری قرار گرفته است تا این نیاز ضروری به نحو شایسته‌ای پاسخ داده شود و امیدواریم در سال جدید این بازارچه‌ها به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 737449

دیگر خبرها

  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • تشکیل زنجیره انسانی حمایت از عملیات وعده صادق امروز در سواحل مازندران
  • تشکیل زنجیره انسانی حمایت از عملیات وعده صادق امروز در سواحل مازندران 
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری
  • اجرای ۷ پروژه شاخص در منطقه ۵ اصفهان
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • ضریب دادن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یک ضرورت است
  • شهرداری موافق تلفیق منوریل و خط ۲ مترو قم است