Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمود محمودزاده» از اعلام نتایج پالایش‌های ثبت‌نام طرح در دی‌ماه خبر داد و افزود: تا امروز بیش از یک میلیون و ۹۰۰ خانوار در این طرح ثبت‌نام کردند که در این مرحله در حال پالایش اطلاعات آنان هستیم.

وی بیان‌داشت: تلاش خواهیم کرد تا اوایل ماه آینده نتایج پالایش به متقاضیان واجد شرایط اعلام شود تا مراحل بعدی ثبت‌نام را طی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن، گفت: از آنجایی که این واحدها توسط بخش خصوصی احداث می‌شود و دولت سازنده نیست، چنان‌چه آورده متقاضیان و منابع ساخت که شامل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی است در موعد مقرر واریز شود به‌طور حتم این پروژه‌ها می‌تواند در زمان کوتاه‌تری تحویل بشود.

محمودزاده تصریح‌کرد: پیش‌بینی وزارت راه و شهرسازی برای تحویل واحدها حداقل یک سال و نیم تا ۲ سال است.

وی با بیان اینکه از روز ۲۸ مهرماه ثبت‌نام اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در ۳۱ استان آغاز شده است، خاطرنشان‌کرد: تا پایان آذرماه امکان ثبت‌نام وجود دارد.

 پایان آبان ماه امسال ۱۶۵ هزار واحد نهضت ملی با آماده‌سازی زمین ساخت، آماده کلنگ‌زنی شد که وعده افزایش این رقم به صورت هفتگی با آماده شدن طرح‌های ساخت و تامین زمین‌های جدید داده شد.

اکنون ۲۰۷ هزار واحد آماده آغاز عملیات اجرایی است و در مجموع بیش از ۷۵۰ هزار واحد که بخشی به مشارکت بنیاد مسکن مربوط می‌شود در مراحل مختلف ساخت یا آماده شروع پروژه است.

در تهران برای ساخت واحدها تا ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات به خودمالکان پرداخت می‌شود و این رقم در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.

کارمزد تسهیلات ساخت مسکن در واحدهای روستایی و شهری کوچک پنج درصد است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن تسهیلات مسکن بنیاد مسکن صراط ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۶۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ هزار و ۱۷۹ قطعه‌زمین در روستا‌های مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن است

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در جلسه شورای تامین مسکن گفت: ۱۹۱ هکتار زمین در سطح ۶ روستای کهریزه شیخان، حمزه‌آباد، دوستعلی، یوسفکند، پیربله و لاچین در قالب هزار و ۱۷۹ قطعه زمین الحاق به محدوده شده و آماده تحویل به متقاضیان است.

وی با بیان اینکه تامین مسکن یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم است، افزود: هر قطعه زمین بسته به تعداد متقاضیان به یک یا چند نفر واگذار شده و دولت نیز تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای احداث آن پرداخت خواهد کرد.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: همچنین در شهر‌های تازه تاسیس گوک‌تپه و خلیفان هم در راستای کمک به بخش مسکن به ترتیب ۲ هزار و ۷۷ و ۱۳۳ قطعه برای واگذاری پیش‌بینی شده است.

عباسی در ادامه ضمن انتقاد از وضعیت تعاونی‌های مسکن، در ادامه گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به بررسی تمامی تعاونی‌های مسکن و حل مشکلات و معرفی افراد متخلف با هدف کمک به حل مشکلات آنها و تکمیل ساخت‌و‌ساز‌ها اقدام کند.

وی یادآور شد: وضعیت اجاره و ودیعه مسکن در سطح شهرستان مردم را دچار گرفتاری کرده و لازم است همه دستگاه‌ها نسبت به انجام وظیفه در راستای کمک به تولید مسکن و بهبود وضعیت اجاره تلاش کنند.

در ادامه جلسه مشکلات برخی از تعاونی‌های مسکن با حضور مدیران عامل، اعضا و روسای اداره‌کار، تعاون و رفاه‌اجتماعی و اداره راه‌و‌شهرسازی بررسی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مراسم قرعه کشی متقاضیان مسکن ملی در اسدآباد برگزار شد
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • ‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • تحویل ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط درجرقویه
  • اختصاص زمین به ۱۰۱ متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن
  • ۷ هزار و ۱۷۹ قطعه‌زمین در روستا‌های مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن است
  • در دام دلالان خرید و فروش «امتیاز نهضت ملی مسکن» نیفتید
  • اضافه شدن ۲۱ هکتار زمین به شهر‌های اقماری کاشان