Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@13:48:54 GMT

آیا باید نگران «هوش مصنوعی» باشیم؟

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۶۳۹۷

پیشرفت در هوش مصنوعی طی دهه های آینده به توسعه ماشین‌های فوق‌ هوشمند منجر خواهد شد.

خبرگزاری میزان - بر اساس برخی برآوردها، پیشرفت در «هوش مصنوعی» تنها در چند دهه آینده به توسعه ماشین‌های فوق‌ هوشمند و حساس، منجر خواهد شد.

به گزارش «گاردین»، برخی سردرگمی‌ها ناشی از ۲ مفهوم بسیار متفاوت از عبارت «هوش مصنوعی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مفهوم اول اساساً یک مفهوم بازاریابی است؛ گفته می‌شود هر کاری که نرم‌افزار رایانه‌ای انجام می‌دهد که هوشمندانه یا پاسخگوی مفید، به نظر می‌رسد، مانند تلفن‌های شرکت اپل، از هوش مصنوعی یا به عبارتی دیگر «AI» استفاده می‌کند.

مفهوم دوم، که مفهوم اول، زرق و برق خود را از آن وام می‌گیرد، به آینده‌ای اشاره دارد که هنوز وجود ندارد؛ ماشین‌هایی با هوش مافوق بشری، که گاهی «AGI» یا هوش مصنوعی عمومی نامیده می‌شود.

حال این سوال پیش می‌آید که چگونه به این نقطه خواهیم رسید؟

هوش مصنوعی مدرن از یادگیری ماشینی (یا یادگیری عمیق) استفاده می‌کند؛ به‌ جای برنامه‌نویسی قوانین، مستقیماً در ماشین، به آن اجازه می‌دهیم خودش یاد بگیرد؛ به این ترتیب، برنامه «آلفازیرو»، موجودیت شطرنج‌بازی که اکنون بخشی از گوگل است، ایجاد شد، میلیون‌ها مسابقه تمرینی را علیه خود انجام داد و سپس رقیب اصلی خود را شکست داد.

اخیراً، «آلفافولد ۲» شرکت «دیپ مایند» به عنوان یک نقطه عطف مهم در زمینه بیولوژیکی یا پیش‌بینی اشکال دقیق ساختار‌های مولکولی مورد استقبال قرار گرفت، که ممکن است به طراحی دارو‌های بهتر کمک کند.

بیشتر بخوانید: فیس‌بوک سیستم تشخیص چهره را کنار می‌گذارد نقدی بر نظرات چامسکی و کیسینجر در مورد جهان پسا کرونا

یادگیری ماشینی با آموزش ماشین بر روی مقادیر زیادی از داده‌ها کار می‌کند.

سیستم‌های رایانه‌ای (مانند خلبان‌های خودکار هواپیما) می‌توانند برای انسان‌ها موهبت باشند، بنابراین نقص‌های «AI» موجود به خودی خود استدلالی بر خلاف اصل طراحی سیستم‌های هوشمند برای کمک به ما در زمینه‌هایی مانند تشخیص پزشکی نیستند.

اتخاذ اقدامات الگوریتم‌ محور وسیله‌ای وسوسه‌انگیز برای رد کردن هزینه‌هاست، به طوری که هیچ سرزنشی متوجه انسان‌ها نمی‌شود؛ چه پزشک یا کارآفرین فناوری.

این گزارش در پایان می‎نویسد اما سوال اصلی که پیش می‌آید این است که آیا ربات‌ها در آینده همه مشاغل را بر عهده خواهند گرفت یا خیر؟

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل هوش مصنوعی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل هوش مصنوعی هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکته‌نگران کننده استقلال: وزن‌تعویض‌ها بالا نیست!

به گزارش ورزش سه، تیم استقلال در چند بازی اخیر فوتبال چشم‌نواز و هجومی را ارائه می‌کند و این فوتبال نتیجه دوندگی بالا تمام بازیکنان با پست‌های مختلف و حضور در تاکتیک تیمی است و به دلیل دوندگی بالا در اواسط نیمه دوم با تحلیل رفتن بدن تعدادی از بازیکنان کلیدی نیاز به تعویض و حضور بازیکنان جدید در ترکیب این تیم احساس می‌شود، بلافاصله پس از تعویض‌هایی که شکل می‌گیرد استقلال با افت قابل توجهی رو به رو می‌شود و این تیم تحت فشار قرار می‌گیرد و در خلق موقعیت هم ناتوان می‌ماند.

این موضوع چند دلیل مشخص دارد، تاکتیک هجومی استقلال رو توانایی ها و نقش محوری ماشاریپوف چیده شده است و پس از خروج این بازیکن با افت قابل توجهی رو به رو می‌شوند و انتقال توپ از خط هافبک به خط حمله با مشکل رو به رو می‌شود!

فاصله فنی زیاد بازیکنان داخل زمین و مهره‌هایی که روی نیمکت حضور دارند پس از تغییرات باعث می‌شود که این تیم با ضرب آهنگ ضعیف‌تر نسبت به نیمه نخست و خلاقیت کمتر و حتی تجربه کمتر به بازی ادامه دهد و این شوک ناگهانی فرصت هجوم همه‌جانبه و بازگشت اعتماد به نفس به تیم مقابل را می‌دهد.

شاید اگر استقلالی‌ها حداقل یک مهره هجومی موثر در خط هافبک روی نیمکت داشتند می‌توانستند پس از سپری کردن نزدیک به 60 دقیقه هجومی بی‌نقص در نیمه دوم با حضور پیمان بابایی و آن هافبک احتمالی روند ضدحمله را پیش بگیرند و در تمامی مسابقات به گل‌های بیشتر فکر کنند اما مهره‌هایی که در دسترس نکونام قرار دارند حتی برای حفظ ریتم بازی و نتیجه هم کافی نیست!

استقلال در بازی با مس، آلومینیوم و شمس‌آذر این تجربه را دارد و باید دید جواد نکونام در هفته های پیش رو چه تدبیری خواهد داشت و آیا این روند پر ریسک را به شکل دیگری ادامه خواهد یا راهکار جدیدی در نظر خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • «نگرانی»، هشتگ شکست‌خورده بی‌بی‌سی فارسی
  • نکته‌نگران کننده استقلال: وزن‌تعویض‌ها بالا نیست!
  • سمینار عمومی یونسکو با تأکید بر آینده آموزش دیجیتال
  • رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن: کمک‌مان کنید!‏
  • انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است
  • هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان!
  • هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان !
  • نگرانی ساکنان شهرک پرواز تبریز از جولان آزادانه سگ‌های ولگرد
  • هوش مصنوعی پشت فرمان صنعت خودرو می‌ نشیند!
  • سردار حاجی زاده: ۱۰۰٪ درصد می‌زنیم، نگران نباشید