Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروهی مشترک بین وزارت نفت و کمیسیون انرژی به منظور برنامه ریزی دقیق تر در زمینه جمع آوری و ساماندهی گازهای مشعل خبر داد.

مصطفی نخعی در گفت وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در ابتدا جلسه امروز کمیسیون نشست مشترکی با شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران داشتیم که وضعیت گازهای مشعل و ساماندهی آن از لحاظ جمع آوری و فروش مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: حجم گازهای مشعل درحال حاضر بالغ بر ۶۱ میلیون مترمکعب در روز است. ارزش سالیانه این گازها قریب به ۴ میلیارد دلار است. طبق برنامه ریزی که در شرکت ملی نفت ایران صورت گرفته است، در قالب ۱۴ طرح با سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلار گام های خوبی در این حوزه در حال اجرایی شدن است.

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ساماندهی گازهای مشعل موضوع مهمی برای کشور بوده و در برنامه ششم توسعه و بودجه سالانه کشور نیز بر آن تاکید شده است. به نظر می رسد برنامه ریزی خوبی صورت گرفته و اراده لازم وجود دارد اما بعضی موانع جدی بر سر راه کنترل فلرینگ و جمع آوری گازهای مشعل وجود دارد که علی رغم اقتصادی بودن آن هنوز توفیق چندانی در این زمینه حاصل نشده است.

وی در ادامه تاکید کرد: نهایتا نتیجه جلسه امروز بر این شد تا کمیته مشترکی به ریاست یکی از نواب رئیس کمیسیون و عضویت چندین نفر از کمیسیون با حضور مسئولان مرتبط در وزارت نفت تشکیل شده و حداکثر ظرف دو هفته به یک اولویت بندی مشخص و برنامه ریزی دقیقی برای انجام اقداماتی که باید در این حوزه انجام شود، صورت گیرد.

وی افزود: موضوع دومی که در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت، بررسی و امکان سنجی صدور خدمات فنی و مهندسی جهت نیروگاه ها و پالایشگاه ها خارجی بود که با حضور معاونین اموربین المللی و مهندسی وزارت نفت و بازرگانی خارجی وزارت صمت و امور انرژی وزارتخاجه، موضوع به بحث گذاشته شد. اعضای کمیسیون نقطه نظرات خود را مطرح کردند. مقرر شد در ادامه این موضوع به صورت جدی تر و دقیق تر مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كميسيون انرژي شرکت ملی نفت ایران کمیسیون انرژی برنامه ریزی گازهای مشعل جلسه امروز جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۶۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در چهل و پنجمین نشست کمیسیون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: با توجه به اهمیت خلاقیت و نوآوری، پیشنهادِ تشکیل کمیته خلاقیت و نوآوری ذیل دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی و منابع انسانی کلانشهرها ارایه شد و مورد تصویب قرار گرفت.

 

جمال حسن بارانی افزود: کمیسیون معاونان برنامه ریزی کلانشهرهای کشور طی یک روز برگزاری به بررسی گزارش اقدامات کمیسیون و کمیته‌ های زیرمجموعه آن شامل: بررسی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، بررسی مصوبه ساماندهی نیروهای شرکتی و بررسی پیشنهاد تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری با مسئولیت شهرداری مشهد مقدس پرداخت.

 

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • بررسی وضعیت عفاف و حجاب در برنامه «آرمان»
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه