Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه دیدار رئیس جمهور روسیه با نخست وزیر هند رسانه‌ها نوشتند که مسائل دفاعی تمرکز اصلی در این دیدار خواهد بود.

به نوشته شماره یکشنبه وبگاه «چاینا مورنیگ پست» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند در نشست سالانه سران خود در دهلی نو که روز دوشنبه خواهد بود، احتمالاً توافقات مربوط به انرژی، فضا و همکاری در قطب شمال و منطقه خاور دور در روسیه را علاوه بر مسائل نظامی بررسی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزرای دفاع و امور خارجه روسیه و هند نیز اولین نشست ۲+۲ خود را برگزار خواهند کرد. منابع هندی گفتند که سند همکاری نظامی-فنی برای دهه آینده در نشست روسیه منتشر خواهد شد. «یوری اوشاکوف» مشاور سیاست خارجی کرملین به خبرنگاران گفت: «ما برای توسعه روابط با هند اهمیت زیادی قائل هستیم و افزود که قرار است بسته‌ای از قراردادها امضا شود.»

 «ایگور سچین»، رئیس شرکت معظم  انرژی «روس نفت» نیز بخشی از این هیات خواهد بود، زیرا توافقنامه‌های مهم انرژی روی میز قرار دارد. دیدار پوتین و مودی اولین دیدار آنها از نوامبر ۲۰۱۹ و دومین سفر رئیس جمهور روسیه به خارج از کشورش از زمان شروع همه‌گیری کووید-۱۹ است. او در ماه ژوئن در ژنو با «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا گفت‌وگو کرد.

سفر پوتین همچنین درست زمانی انجام می‌شود که هند پنج سامانه موشکی «اس-۴۰۰» ساخت روسیه را در قراردادی ۵.۵ میلیارد دلاری تحویل می‌گیرد که احتمالاً آن را در معرض تحریم‌های ایالات متحده قرار می‌دهد.

این در حالی است که هند استقلال راهبردی خود را حفظ و به صراحت اعلام کرده است که از هر کشوری که صلاح بداند، تسلیحات خواهد خرید. عزم هند در خرید اس-۴۰۰ روسیه با مخالفت‌های آمریکا مواجه شده و مقام‌های مختلف واشنگتن از زمان امضای این توافق، حتی دهلی نو را به تحریم تهدید کردند.

رسانه‌ها  اخیرا از احتمال خرید این جنگنده  نسل پنجم پنهانکار از سوی هند خبر دادند.قصد هند در خرید جنگنده جدید روسیه که «چک میت» نام دارد، مقابله با جنگنده‌های «جی-۲۰» ساخت چین است. به گفته تحلیلگران، قیمت این جنگنده پنهانکار روسیه ارزانتر از جنگنده نسل پنجم «اف-۳۵» ساخت آمریکاست. گفته می‌شود بهای جنگنده چک میت بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار است.

ارتش‌های هند و چین از سال گذشته نیروهای نظامی زیادی را در مرز مستقر کرده اند. استقرار تشکیلات و نیروها در بخشهای دیگر نیز تقویت شده است. این در حالی است که اکنون مذاکرات بین دو طرف برای تنش زدایی در منطقه همچنان ادامه دارد./فارس

 روسیه: نیروی هوایی آمریکا تهدیدی علیه هوانوردی غیرنظامی است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اقدام بخش تردد هوایی روسیه در کنترل یک هواپیمای مسافربری گفت، هوانوردی غیرنظامی به دلیل اقدامات نیروی هوایی آمریکا در معرض تهدید قرار گرفته است.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه گفت هوانوردی غیرنظامی به دلیل اقدامات نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای سیاه در معرض تهدید قرار گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این زمینه گفت که اقدامات نیروی هوایی ایالات متحده برای هوانوردی غیرنظامی تهدید ایجاد کرده و اگر اکنون از وقوع یک فاجعه در حریم هوایی بر فراز آب های آزاد دریای سیاه جلوگیری شده است، این بدان معنا نیست که ایالات متحده و ناتو می‌توانند بدون مجازات  جان مردم را به خطر بیاندازند.

این دیپلمات روس افزود که به گفته کارشناسان، شدت افزایش پرواز هواپیماهای ناتو نزدیک مرزهای روسیه، از جمله بر فراز دریای سیاه، خطر بروز حوادث خطرناک را در مورد هواپیماهای غیرنظامی ایجاد می‌کند.

روز جمعه، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه گزارش داد که جنگنده‌های «سوخو-۳۰ اس‌ام» و «سوخو-۲۷» روسیه برای رهگیری یک هواپیمای جاسوسی نیروی هوایی آمریکا و یک هواپیمای جاسوسی نیروی زمینی این کشور رهگیری شدند.

همزمان با این واقعه، خدمه پرواز تل آویو - مسکو شرکت «ایروفلوت» دستوری از اپراتورهای ترافیک هوایی دریافت کردند تا با عبور هواپیمای دیگر، ارتفاع خود را تغییر دهند. این اقدام که توسط پرسنل تردد هوایی روسیه انجام شد، عملیات پروازی ایمن را بر فراز آب‌های آزاد دریای سیاه تضمین کرد.

روزنامه «کراسنایا زوِزدا» نزدیک به وزارت دفاع روسیه روز جمعه گزارش داد که رادارهای روسی طی یک هفته گذشته پرواز بیش از ۳۰ هواپیمای شناسایی خارجی را در اطراف مرزهای این کشور ردیابی کرده‌اند.

 اینفوگرافی این گزارش نشان می‌دهد که ۳۱ هواپیمای جاسوسی خارجی و شش پهپاد برای شناسایی هوایی در اطراف مرزهای روسیه طی یک هفته پرواز کرده اند.

همزمان با افزایش تنشها میان روسیه و اوکراین در مناطق مرزی، آمریکا و ناتو  به بهانه طرح احتمالی حمله نظامی روسیه تحرکات نظامی خود را پیرامون این شدت بخشیده‌اند.  در همین راستا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه دولت جو بایدن با «دمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز پنج شنبه و در حاشیه نشست «شورای همکاری و امنیت در اروپا» در سوئد دیدار کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما نگرانی عمیقی در مورد موضع تهاجمی روسیه داریم که بار دیگر در قبال اوکراین اتخاذ کرده است و من مشتاقانه منتظر هستم تا در مورد راه پیش رو در این زمینه و همچنین بسیاری از موارد دیگر که در روابط ما مهم هستند، صحبت کنم.»

منبع: فردا

کلیدواژه: روسیه هند نیروی هوایی آمریکا هوانوردی غیرنظامی خارجه روسیه دریای سیاه رئیس جمهور بر فراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه سقوط بمب افکن روسی + فیلم | وزارت دفاع روسیه سقوط جنگنده خود را تأیید کرد

دریافت 686 KB

به گزارش همشهری آنلاین ‌وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: هواپیمای “توپولوف-۲۲ام۳” نیروهای هوافضای روسیه پس از انجام یک ماموریت رزمی هنگام بازگشت به فرودگاه خود در منطقه استاوروپل سقوط کرد.

بر اساس گزارش‌ها صبح امروز یک فروند بمب افکن استراتژیک توپولوف Tu-22M3 ارتش روسیه پس از انجام یک ماموریت رزمی هنگام بازگشت به فرودگاه اصلی خود در منطقه استاوروپل سقوط کرد.

‌وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که بر اساس اطلاعات اولیه، علت سقوط این بمب افکن به‌علت نقص فنی بوده است و در ویدئو نیز آتش سوزی موتور آن مشخص است.

‌گزارش‌ها حاکی از آن است که خدمه‌های این بمب افکن که ۴ نفر بودند، با موفقیت ایجکت کرده‌اند.

کد خبر 845471 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه روسیه سقوط هواپیما

دیگر خبرها

  • لحظه سقوط بمب افکن روسی + فیلم | وزارت دفاع روسیه سقوط جنگنده خود را تأیید کرد
  • آمریکا باز هم به اوکراین سامانه موشکی پاتریوت می دهد
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • سوخو-24 در نمایی متفاوت (عکس)
  • (عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل