Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@22:28:25 GMT

قیمت مسکن در تهران ۲۰ درصد گران شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۸۰۹۹

مرکز آمار ایران جزئیات شاخص قیمت مسکن در آبان ماه ۱۴۰۰ در تهران را اعلام کرد.

وضعیت شاخص قیمت

بر اساس این گزارش در ماه گذشته، شاخص قیمت املاک مسکونی شهر تهران بر اساس ماه پایه فروردین ١٣٩٥ به عدد ٧٧٤,٨ رسید که نسبت به ماه قبل٠.٥ درصد کاهش داشته است.

مسکن در تهران ۲۰.۲ درصد گران شد

همچنین نرخ تورم نقطه‌ای در آبان ماه به ٢٠,٢ درصد رسیده است؛ یعنی خریداران برای خرید یک واحد مسکونی در شهر تهران باید نسبت به آبان ١٣٩٩، به طور متوسط ٢٠.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٢ درصد بیشتر پرداخت کنند.

تورم نقطه‌ای این ماه در مقایسه با ماه قبل ٢.٢ واحد درصد کاهش داشته است.

کاهش تورم ماهانه

اما در آبان ماه ١٤٠٠ تورم ماهانه به منفی ۰.۵ درصد رسیده است. تورم ماهانه آبان ماه در مقایسه با ماه قبل چهار درصد کاهش داشته است.

کاهش تورم سالانه

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل است که این شاخص در آبان امسال ٥١,٨ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(٥٩.٣)، ٧.٥  درصد کاهش داشته است.

منبع: ایسنا

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن قیمت مسکن در تهران درصد کاهش داشته شاخص قیمت آبان ماه ماه قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱

بازار جهانی نفت با کاهش درگیری‌ها در خاورمیانه به ثبات نسبی دست یافت. شاخص نفت برنت انگیس و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ترتیب ۸۷.۱۱ و ۸۱.۹۹ دلار در هر بشکه، رسیدند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، تشدید تنش‌های منطقه‌ای بازار نفت را دچار نوساناتی کرده بود اما از روز گذشته با بازگشایی بازار‌های جهانی، بار دیگر قیمت نفت به ثبات نسبی دست یافت.

شاخص برنت انگلیس با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۸۷.۱۱ دلار رسید. شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد افزایش، به قیمت ۸۱.۹۹ دلار مبادله شد.

در جدیدترین بروزرسانی قیمت نفت خاورمیانه، نفت سنگین ایران با ۰.۷۰ درصد کاهش، به ۸۲.۵۷ دلار در هر بشکه رسید. نفت سنگین عربستان نیز با سقوط ۲.۰۱ درصدی با قیمت ۸۶.۳۳ دلار مبادله شد. بهای نفت سبک عربستان روز گذشته با ۲.۰۱ درصد کاهش، به ۸۷.۹۳ دلار در هر بشکه رسید.

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • تورم ۱۲ماهه بهای تولیدکننده ۵۰ واحد درصد کاهش یافت
  • تورم ۱۲ ماهه بهای تولیدکننده ۵۰ واحد درصد کاهش یافت
  • تورم بهای تولیدکننده ۵۰ واحد درصد کاهش یافت
  • کاهش ۱۶.۲ واحد درصدی تورم تولیدکننده در سال ۱۴۰۲
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد