Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- به گفته آمریکا، چین به سرعت در حال تقویت بسیاری از قابلیت‌های خود است، قابلیت هایی که واشنگتن را به شدت نگران کرده است.

چین در پی ایجاد سامانه سه‌گانه اتمی است
وزیر دفاع آمریکا با ادعای اینکه چین به سرعت در حال تقویت بسیاری از قابلیت‌های خود از جمله تهاجمی، هوایی، دفاع موشکی و اقدامات ضد زیردریایی است، گفت پکن به سمت سه‌گانه اتمی حرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد یکشنبه گفت حوزه اقیانوس‌های هند و آرام، منطقه‌ای با فرصت‌های بزرگ و چالش‌های واقعی است.
آستین که در نشست «مجمع دفاع ملی ریگان» صحبت می‌کرد، مدعی شد: «یکی از این چالش‌ها، ظهور چین است که به طور فزاینده‌ای مدعی و مستبد است. با این حال، آمریکا یک قدرت اقیانوس آرام است و همیشه خواهد بود».
به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی با بیان اینکه آمریکا باید در مورد چالش چین و آنچه که باید برای مقابله با آن انجام دهد شفاف باشد، اظهار داشت: «سران چین در حال گسترش توانایی خود برای طرح نیرو و ایجاد شبکه جهانی پایگاه‌های نظامی هستند».
رئیس پنتاگون در ادامه اتهام‌زنی‌های خود علیه پکن، افزود: «چین به سرعت در حال تقویت بسیاری از قابلیت‌های خود از جمله تهاجمی، هوایی، دفاع موشکی و اقدامات ضد زیردریایی است. این کشور به‌طور فزاینده‌ای بر یکپارچه‌سازی اطلاعات، فضای سایبری و عملیات فضایی خود متمرکز شده است».
بر اساس این گزارش‌، آستین - که کشورش تنها استفاده کننده از سلاح اتمی علیه یک کشور دیگر است - همچنین مدعی شد: «چین برای ایجاد یک [سیستم] سه‌گانه اتمی نوپا کار می‌کند».
وی اما تصریح کرد: «ما نه به دنبال رویارویی و نه درگیری [با چین] هستیم. اما همیشه آماده پیروزی در درگیری خواهیم بود».

ابراز نگرانی پنتاگون از سلاح‌های مافوق صوت چین
«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پنجشنبه هفته گذشته نیز پکن را به افزایش تنش به دلیل تلاش برای دستیابی به سلاح‌های مافوق صوت متهم کرد.
روزنامه «واشنگتن تایمز» نوشت: آستین گفت که تلاش پکن برای دستیابی به سلاح‌های مافوق صوت تنش‌ها را افزایش می‌دهد و آمریکا توان خود را برای جلوگیری تهدیدهای احتمالی از سوی چین ارتقا خواهد داد.
اظهارات آستین در سئول و بعد از مذاکرات سالانه امنیتی با همتای کره ای او مطرح شده است. این مذاکرات با محوریت بررسی چالش‌های ایجاد شده از سوی چین و کره شمالی و دیگر مسائلی که آمریکا و کشورهای متحد آن را تهدید می‌کند، برگزار شد.
آستین درباره آزمایش سلاح‌های مافوق صوت چین در ماه ژوئیه و تهدید راهبردهای دفاعی آمریکا با تقویت توان نظامی پکن اظهار داشت: این آزمایشات نشان می‌دهد که چرا ما چین را چالش قلمداد می‌کنیم.
کارشناسان می‌گویند که چنین سلاح‌هایی به منظور دور زدن دفاع موشکی آمریکا طراحی شده‌اند.
چین تاکید دارد که این کشور بر روی تجهیزات فضایی که قابلیت استفاده دوباره را دارند کار می‌کند و نه موشک.
«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ماه گذشته گفت که کشورش نیز در حال کار بر روی سلاح‌های مافوق صوت است. نگرانی واشنگتن این است که در دستیابی به چنین سلاح‌هایی از چین و روسیه عقب بماند.
در حالی که آزمایش‌های موشک‌های مافوق صوت چین باعث نگرانی عمیقی در واشنگتن و دولت‌های متحدش شده، یک ژنرال آمریکایی از پیشرفته‌تر بودن پکن در این فناوری خبر داده است.
«دیوید تامپسون» معاون بخش عملیات‌های فضایی در نیروی فضایی ارتش آمریکا اخیراً اذعان کرده توانمندی‌های موشکی مافوق صوت آمریکا به اندازه چین یا روسیه پیشرفته نیست.
تامپسون طی مصاحبه‌ای در حاشیه حضور در همایش بین‌المللی امنیت هالیفاکس در کانادا، گفت این امر نشان می‌دهد که آمریکا در توسعه جدیدترین و پیشرفته‌ترین تسلیحات عقب مانده است.

تمدید ده ساله توافق موشکی روسیه و چین
«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه هفته گذشته از تمدید ده ساله توافق موشکی میان پکن و مسکو خبر داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن اعلام تمدید یک قرارداد موشکی بین روسیه و چین تأکید کرد که مسکو چیزی فراتر از یک متحد برای پکن است.
به نوشته وبگاه وزارت امور خارجه چین، ونبین در نشست خبری گفت، پروتکل تمدید توافق روسیه و چین درباره اخطار اولیه پرتاب موشک بالستیک و پرتاب راکت‌های حامل، اجرایی شده و این توافق به‌مدت ده سال تمدید شد.
این دیپلمات چینی افزود، اجرای این پروتکل نشان‌گر سطح بالای شراکت راهبردی جامع میان چین و روسیه در زمینه هماهنگی در عرصه‌های جدید و عزم دو طرف در راستای حفظ ثبات راهبردی جهانی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه گفت، این توافق به میزان چشمگیری در حراست از نظام بین‌المللی کنترل تسلیحاتی و صلح و امنیت جهانی سهیم است.
ونبین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «ما قویاً معتقدیم که که روابط روسیه و چین در عصر جدید، بالغ‌تر، باثبات‌تر و منعطف‌تر خواهد بود. چین و روسیه متحد نیستند بلکه نزدیک‌تر از دو متحد هستند. ما انرژی مثبت قدرتمندی را برای صلح و توسعه جهان فراهم کرده‌ایم».
این مقام چینی افزود: «همچنان که جهان به سمت مقاطع تاریخی حرکت می‌کند، [مسکو و پکن] خود را به برابری، درستی، قانونمداری، همکاری و انتخاب‌های صحیح متعهد می‌دانند و خرد و راه‌حل‌های خود برای ایجاد نوع جدیدی از روابط و جوامع با آینده‌ای مشترک برای بشریت به‌کار خواهند گرفت».

چین : آمریکا باید نوع تعامل با کشورهای دیگر را تغییر دهد
ابراز نگرانی آمریکا از تقویت قابلیت های چین در حالی است که پکن، این کشور را به تغییر نوع تعامل با کشورهای جهان دعوت می کند.
تارنمای وزارت امور خارجه چین در تازه ترین گزارش پیرامون وضعیت دمکراسی در آمریکا نوشت، پکن امیدوار است آمریکا در حالی که به بهبود سیستم دمکراسی خود می پردازد، تغییراتی نیز در تعامل با سایر کشورها اعمال کند.
بنابر گزارش روزنامه « چاینا دیلی »، در این گزارش که با عنوان « دولت دموکراسی در آمریکا » منتشر شده، نظرات کارشناسان پیرامون ناکارآمدی ها و سوءاستفاده از دموکراسی در آمریکا آمده و به مضرات صدور چنین دموکراسی نیز اشاره شده است.
این گزارش که در تارنمای وزارت امور خارجه چین منتشر شده است، از دموکراسی به عنوان یکی از ارزش های مشترکی که همه انسان ها با یکدیگر به اشتراک می گذارند یاد شده است و آن را حق مسلم تمامی کشورها و نه منحصر به تعدادی محدود از کشورها می داند.
در ادامه این گزارش آمده است: دموکراسی اشکال گوناگون و متفاوتی دارد و نمی توان تنها یک مدل دموکراسی را به عنوان تنها گزینه معرفی کرد. به علاوه قیاس سیستم های سیاسی با یکدیگر در جهان با یک معیار و از تنها یک چشم انداز برای بررسی تمدن سیاسی کشورهای مختلف کاملا غیردموکراتیک است. سیستم سیاسی هر کشوری باید مستقلا توسط مردم خودش انتخاب و درباره اش تصمیم گیری شود.
این گزارش اضافه می کند: از چشم انداز تاریخی، توسعه دموکراسی در آمریکا قدمی رو به جلو بوده است. سیستم حزب سیاسی، سیستم نمایندگی، رای نفر به نفر و جداسازی قدرت ها؛ موجب نفی و اصلاح حکومت استبدادی فئودالی در اروپا شد.
با این حال پس از گذشت سال ها، دموکراسی در آمریکا رو به انحطاط رفت و به شکلی فزاینده از ذات دموکراتیک و طرح اصلی اش منحرف شد. از 3 دیدگاه می توان بیماری دموکراسی آمریکا را مورد بررسی قرار داد: سیستمی مملو از مشکلات اساسی، تمرین آشفته دموکراسی و پیامدهای فاجعه بار صدور این دموکراسی برای تمام جهان.
این گزارش می افزاید: اکنون برای آمریکا ضروری است تا با جدیت بر روی احقاق حقوق مردم خود کار کند و سیستم دموکراسی کشورش را بهبود بخشد. همچنین آمریکا نیاز دارد مسئولیت های بین المللی بیشتری را بپذیرد و منافع عمومی را برای همه فراهم کند به جای اینکه همیشه در جستجو برای تحمیل دموکراسی خود به دیگران باشد و از ارزش های خود به عنوان ابزاری برای تقسیم دنیا به اردوگاه های مختلف استفاده کند و یا در امور دیگران مداخله کرده یا به کشورهای دیگر به بهانه بهبود دموکراسی حمله کند.
در ادامه این گزارش آمده است: جامعه جهانی اکنون با مشکلاتی از قبیل چالش های جهانی همه گیری ویروس کرونا، بحران های اقتصادی و اقلیمی مواجه است. تمامی کشورها می بایست برای حفظ صلح، توسعه، برابری، عدالت، دموکراسی و آزادی به عنوان ارزش های مشترک انسانی تلاش کنند. به علاوه بسیار مهم است که تمامی کشورها به یکدیگر احترام بگذارند و برای منافع مشترک و بهبود همکاری و ساختن جامعه بین المللی برای آینده انسان کوشش کنند.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چین آمریکا وزارت امور خارجه چین دموکراسی در آمریکا سلاح های مافوق صوت روسیه و چین بین المللی چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست تیم ملی فوتسال ایران برابر مراکش/ شمسایی نگران دفاع باشد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران جهت آماده سازی برای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در تورنمنت چهارجانبه ویتنام شرکت کرده است و در نخستین دیدار خود در این تورنمنت امروز ساعت ۱۰:۳۰ به مصاف مراکش رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر ۴ تن به شکست داد.

مهدی کریمی (۲ گل)، سالار آقاپور و بهروز عظیمی گلزنان ایران در این مسابقه بودند. ویتنام و نیوزلند دیگر تیم‌های حاضر در این تورنمنت چهارجانبه هستند.

باقر محمدی، سپهر محمدی، علی خلیلوند، علیرضا رفیعی پور، محمدحسین درخشانی، محمدرضا سنگ سفیدی، علی اصغر حسن زاده، علی اکرمی، سجاد یوسف خواه، سالار آقاپور، مهدی کریمی، امیرحسین داودی، مسعود یوسف و بهروز عظیمی بازیکنان اعزامی به این مسابقات هستند و شاگردان وحید شمسایی در این مسابقه با ترکیب ابتدایی مسعود محمدی، مهدی کریمی، محمدحسین درخشانی، علی‌اصغر حسن‌زاده، بهروز عظیمی به میدان رفتند

ملی پوشان ایران در این مسابقه ابتدا با ۲ گل از حریف خود پیش افتادند اما در نهایت نیمه اول با تساوی ۲ به ۲ به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم، این تیم مراکش بود که ۲ بار دیگر دروازه ایران را باز کرد و ۴ بر ۲ پیش افتاد و به دنبال آن تیم ایران به «پاورپلی» روی آورد و موفق شد بازی را به تساوی بکشاند و در ادامه هم بازی تهاجمی‌تری را انجام داد و یک بار هم توپ را به تیر دروازه زد اما این تیم مراکش بود که در ضد حمله موفق شد گل پنجم را به ثمر برساند و یک بار دیگر پیش بیفتد تا این دیدار در پایان با برتری ۵ بر ۴ مراکش به پایان برسد.

در این دیدار علی رغم بازی تهاجمی بازیکنان ایران، ناهماهنگی و ضعف در خط دفاعی تیم ملی کاملاً مشهود بود. در آخرین رده بندی اعلام شده در خصوص تیم‌های برتر فوتسال جهان، ایران در رده هفتم و مراکش در رده هشتم قرار دارد.

برنامه تورنمنت چهارجانبه فوتسال ویتنام را به شرح زیر است:

۹ فروردین
* ایران - مراکش، ساعت ۱۰:۳۰
* ویتنام - نیوزیلند، ساعت ۱۳:۳۰

۱۱ فروردین
* ایران - نیوزیلند، ساعت ۱۰:۳۰
* مراکش - ویتنام، ساعت ۱۳:۳۰

۱۲ فروردین
* نیوزیلند - مراکش، ساعت ۱۰:۳۰
* ایران - ویتنام، ساعت ۱۳:۳۰

پس از این رقابت‌ها تیم ملی فوتسال کشورمان از ۲۹ فروردین در مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا به میزبانی تایلند شرکت خواهد کرد و در مرحله گروهی با تیم‌های افغانستان، کویت و بحرین هم گروه است. برنامه دیدارهای ایران در این مسابقات به شرح زیر است:

پنجشنبه ۳۰ فروردین
* ایران – افغانستان، ساعت ۱۲:۳۰

شنبه اول اردیبهشت
* بحرین – ایران، ساعت ۱۷:۳۰

دوشنبه ۳ اردیبهشت
* ایران – کویت، ساعت ۱۷:۳۰

کد خبر 6064105

دیگر خبرها

  • شایعه‌ای که هواداران سرخابی‌ را حسابی نگران کرد 
  • مردم از گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند
  • شکست تیم ملی فوتسال ایران برابر مراکش/ شمسایی نگران دفاع باشد
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • چرا پزشکان خودکشی می‌کنند؟
  • مطالعه‌ای نگران‌کننده: استفاده از ChatGPT با افت تحصیلی در ارتباط است
  • کالیاری نگران ستاره ازبک، شومورودوف مصدوم شد
  • چگونه سرمایه داری به تهدیدی برای دموکراسی تبدیل شد؟
  • دیکتاتوری‌ها شکننده‌تر از آن چیزی هستند که به نظر می‌رسند و دموکراسی‌ها قوی‌تر از آن چه به نظر می‌رسند