Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه از عملکرد هواپیماهای وابسته به نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای سیاه انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آر تی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تلگرام نوشت: نحوه عملکرد نیروهای هوایی آمریکا امنیت پروازهای مسافربری را به خطر انداخت. اگر این بار خطر وقوع فاجعه هوایی بر فراز آب‌های دریای سیاه را دور کردیم به معنای آن نیست که آمریکا و ناتو می‌توانند جان مردم را بدون هیچ بازخواستی بار دیگر به خطر اندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: این عملکرد و رفتار هواپیماهای نیروی هوایی آمریکا تهدیدی برای پروازهای غیرنظامی در منطقه است.

پیش از این، یک مقام هواپیمایی دولتی روسیه گفته بود، یک هواپیمای شرکت هواپیمایی «آئروفلوت» روسیه که از تل‌آویو به مسکو در پرواز بود، به دلیل عبور یک هواپیمای شناسایی «سی‌ال‌۶۰۰» ناتو از مسیر پروازی‌اش، مجبور به کاهش ارتفاع شد.

این شرکت هواپیمایی دولتی روسیه گفته بود، پرواز هواپیمای «اس‌یو۵۰۱» این شرکت که حامل ۱۴۲ مسافر بود، پس از آنکه از طریق کنترل ترافیک هوایی متوجه شد که یک هواپیمای دیگر در مسیرش قرار گرفته است، وادار شد ارتفاعش را ۲۰۰۰ فوت کاهش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه هوایی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه شرکت های هواپیمایی بین المللی به رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از العربیه، حمله گسترده پهپادی و موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی موجب شد تا بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در پرواز به مناطق اشغالی فلسطین تجدید نظر کنند. در این بین شرکت هواپیمایی امارات تعدادی از پروازهای خود به سرزمین‌های اشغالی را لغو کرد و شرکت هواپیمایی اتحاد نیز پروازهای خود به تل آویو و امان، پایتخت اردن، را نیز به طور کامل لغو کرده است.

شرکت هواپیمایی فلای دبی امارات نیز اعلام کرده که به خاطر ممنوعیت پرواز در آسمان سرزمین‌های اشغالی، تعدادی از پروازهایش لغو شده اند.

از آنجا که تعدادی از کشورهای عربی همسایه سرزمین‌های اشغالی نیز اقدام به بستن آسمان خود کردند، اتفاق مشابهی نیز در لبنان، مصر و کویت رخ داده است.

شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان نیز اعلام کرده پروازهایش به تل آویو، امان، بیروت، و اربیل را حداقل تا پایان روز دوشنبه لغو کرده است و برای برقراری مجدد پروازها تصمیم گیری خواهد کرد.

در کنار لوفت‌هانزا، شرکت‌های هواپیمایی سوئیس و اتریش نیز اعلام کرده اند که تا اطلاع ثانوی از پرواز در آسمان رژیم صهیونیستی خودد داری خواهند کرد و مشخص نیست چه زمانی از پروازها سر گیری خواهد شد.

کد خبر 6078574 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • هواپیمایی قطر پرواز هایش را به ایران از سر گرفت
  • از سرگیری پروازهای خطوط هوایی عراق به ایران
  • ده‌ها شرکت هواپیمایی پروازهای خود به اراضی اشغالی را لغو کردند
  • لغو پروازهای شرکت انگلیسی به مقصد تل آویو
  • ضربه شرکت های هواپیمایی بین المللی به رژیم صهیونیستی
  • محدودیت پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد لغو شد
  • پروازها با امنیت کامل در آسمان ایران در حال انجام است/ کریدورها کاملاً باز است
  • پروازها با امنیت کامل در آسمان ایران در حال انجام است/ کریدورها کاملا باز است
  • زمین‌گیرشدن هواپیماهای مسافربری رژیم صهیونیستی