Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@18:02:30 GMT

قیمت بلیت هواپیما اتباع خارجی گران تر است!

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۸۵۵۴

قیمت بلیت هواپیما اتباع خارجی گران تر است!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مقصود اسعدی سامانی درباره قیمت بلیت هواپیما اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی تخلفی در خصوص فروش بلیت پروازهای داخلی ندارند.

وی افزود: سقف قیمت بلیت پرواز تهران-مشهد ۹۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است اما در در حال حاضر برخی ایرلاین‌ها در حال فروش بلیت این مسیر از ۴۸۵ تا ۶۷۵ هزار تومان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ بلیت قطارهای ۵ ستاره تهران-مشهد از بلیت هواپیما بیشتر است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: این ارقام حتی از ۵۰ درصد سقف رقم تعیین شده در نرخنامه هم کمتر است؛ در برخی موارد بلیت قطار ۵ ستاره تهران-مشهد بالای ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت بلیت پرواز تهران-مشهد تفاوت چندانی با کرایه تاکسی‌های اینترنتی در تهران ندارد

اسعدی سامانی یادآور شد: در برخی ساعات نیز بلیت پرواز تهران-مشهد ۳۳۸ هزار تومان در حال فروش است که به یک سوم رقم در نظر گرفته شده کاهش یافته که با برخی قیمت‌های تاکسی‌های اینترنتی در تهران در حال رقابت است. روز گذشته سقف قیمت‌های اعلام شده بلیت پرواز تهران-مشهد ۵۰۰ هزار تومان بود.

وی درباره تأثیر قیمت ارز در قیمت بلیت پروازهای داخلی تأکید کرد: با توجه به توافقات سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی، نرخ‌ها تعدیل شد و به طور میانگین ۱۵ درصد کاهش یافت که در مسیرهای مختلف، قیمت‌ها کاهشی بوده است.

تا ۵۰ درصد زیر سقف قیمتی در حال فروش بلیت هستیم

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه با کاهش میزان سفرهای هوایی مواجه هستیم، گفت: سقف نرخی که تعیین شده تا ۵۰ درصد زیر آن سقف در حال فروش است؛ ضمن اینکه سقف‌های نرخی هم که در نظر گرفته شده، با رعایت حال مسافران بوده است.

وی با تأکید بر اینکه نرخنامه مسیرهای هوایی در وبسایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی قابل دسترسی است بیان کرد: مسافران قبل از خرید بلیت، از نرخنامه مندرج در وبسایت انجمن، قیمت مسیر مورد نظر خود را مشاهده کرده و بر اساس آن، اقدام به خرید بلیت کند.

اگر مسافران با گرانفروشی بلیت پروازهای داخلی مواجه شدند، به سازمان هواپیمایی گزارش دهند

اسعدی سامانی با بیان اینکه مسافران از وبسایت های معتبر، وبسایت های اختصاصی شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر مجاز فروش بلیت، اقدام به خرید بلیت هواپیما کنند، گفت: اگر نرخی بالاتر از سقف تعیین شده در مسیرهای مختلف در وبسایتی مشاهده شد، مسافران به سازمان هواپیمایی گزارش دهند تا به تخلفات رسیدگی شود.

وی ادامه داد: مردم به هیچ وجه بلیت پروازهای داخلی را بالاتر از سقف مشخص شده در نرخنامه مندرج در وبسایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی، خریداری نکنند؛ اگر با موردی هم مواجه شدند، آن را به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت سقف‌های قیمتی هستند؛ پایش های ما هم نشان می‌دهد که نرخ بلیت پرواز تهران-مشهد بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در حال فروش است؛ این در حالی است که سقف قیمت پرواز تهران-مشهد، ۹۸۲ هزار تومان است. این موضوع نشان می‌دهد نرخ‌ها با توجه به شناور شدن، تعدیل و ارزان شده است.

نوسانات نرخ ارز تأثیری روی بلیت هواپیما ندارد / ‬ اگر تغییری داشتیم اطلاع رسانی می‌کنیم

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سقف قیمت بلیت‌ها را مشخص کرده ایم، نوسان نرخ ارز تأثیری روی قیمت بلیت نخواهد داشت، اگر تغییری رخ دهد، اطلاع رسانی می‌کنیم؛ نرخ صندلی بیزینس کلاس تابع سقف نرخی تعیین شده نیست.

اتباع خارجی از سقف قیمتی معاف شده اند

اسعدی سامانی تصریح کرد: طی مذاکراتی که داشته ایم، برای اتباع خارجی که بخواهند با پروازهای داخلی سفر کنند، سقف نرخی تعیین شده ملاک عمل نخواهد بود و شرکت‌های هواپیمایی متناسب با شرایط بازار، هزینه بلیت را خواهند پرداخت. که تقریباً اندازه قیمت بلیت بیزینس کلاس خواهد بود؛ این مصوبه به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده که برای مسافرانی که بخواهند با گذرنامه بلیت خریداری کنند، اتباع خارجی محسوب می‌شوند.

بلیت پروازهای خارجی سقف قیمتی ندارد

وی درباره قیمت بلیت پروازهای خارجی نیز گفت: نرخنامه سقف قیمتی صرفاً برای پروازهای داخلی است و پروازهای خارجی سقف قیمت بلیت ندارند. ما برای رفاه حال مسافران ایرانی، این نرخنامه را در نظر گرفته ایم.

منبع: مهر پربیننده ترین قیمت آپارتمان کوچک در جنوب تهران + جدول قیمت مسکن در ۶ منطقه محبوب تهران قیمت آپارتمان اصفهان ( ارزان‌ترین‌ها ) قیمت آپارتمان های ونک چند؟ (جدول) سویه جدید کرونا سوغات مسافران جمعه سیاه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتباع خارجی نوسانات ارز پروازهای داخلی بلیت هواپیما انجمن شرکت های هواپیمایی بلیت پرواز تهران مشهد بلیت پروازهای داخلی سازمان هواپیمایی قیمت بلیت پرواز بلیت هواپیما اسعدی سامانی اتباع خارجی حال فروش هزار تومان سقف قیمتی تعیین شده فروش بلیت سقف قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) فروش گران‌ترین گاو جهان به قیمت ۲.۶ میلیارد تومان!

این قیمت بالا در تمام بازار بین المللی گاو موج می‌زند و نشاندهنده ارزش این نژاد است و شهرت آن را در سراسر جهان تقویت می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و اهواز امروز پنجشنبه ۹ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • دیوار مرزی برای کشور لازم است/ در زمینه اتباع خارجی خلاء قانونی داریم
  • بازدید از اردوگاه های مراقبتی در خراسان رضوی
  • تعلیق دستور مقابله با گران فروشی بلیت هواپیما
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و اهواز امروز چهارشنبه ۸ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • (تصاویر) فروش گران‌ترین گاو جهان به قیمت ۲.۶ میلیارد تومان!
  • نظارت بازرسان بر عرضه بلیت‌ های نوروزی در ۹ فرودگاه بزرگ
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و اهواز امروز سه‌شنبه ۷ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • شناسایی اتباع غیر مجاز در گیلان