Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@01:17:48 GMT

۸۹۳ میلیارد شیبا دزدیده شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۸۸۹۶

۸۹۳ میلیارد شیبا دزدیده شد

آفتاب‌‌نیوز :

صرافی رمزارز بیت‌مارت که در جزایر کیمن واقع شده، با حمله سایبری ۲۰۰ میلیون دلاری مواجه شد. بر اساس توئیت شرکت امنیت بلاکچین پک‌شیلد، در ابتدا ۱۰۰ میلیون توکن از یکی از کیف‌پول‌های اتریوم این صرافی دزیده شد.

در میان توکن‌های به سرقت رفته، بیشترین سهم را شیبا داشت. این هکر ۸۹۳٫۸ میلیارد توکن شیبا ( معادل ۳۳٫۴ میلیون دلار) را به سرقت برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایتاما(SAITAMA)، دوج‌الون مارس (ELON) و آکیتا اینو (َAKITA) و ۲۰ رمزارز دیگر از بیت‌مارت دزدیده شده است.

بعد از آن ۹۵ میلیون دلار دیگر هم ایز توکن‌های زنجیره هوشمند بایننس این صرافی به سرقت رفت. سیفمون تقریبا نیمی از این دارایی‌هاست. این هکر ۲۹٫۴ هزار میلیارد توکن سیف‌مون را به ارزش ۴۳٫۸ میلیون دلار به سرقت برده است.

بیت‌مارت در بیانیه‌ای این نفوذ را تصدیق کرد و مدعی شد تنها بخش بسیار کوچکی از کل دارایی‌ها تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته است. به گفته شلدون شیا، بیت‌مارت به دنبال این است که روش‌های احتمالی دزدی از کیف‌پول را شناسایی کند.

این مهاجم با استفاده از خدمات بر پایه اتریوم ترنادوکش اقدام به بیرون کشیدن پولهای دزدیده شده کرده است. بر اساس آمار کوین‌گیکو، بیت‌مارت یکی از ۲۰ صرافی برتر از نظر حجم معاملات به حساب می‌آید. ماه گذشته ارزش این صرافی ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده بود.

 

منبع: تجارت نیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال شیبا میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۸۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷ فقره سرقت توسط ماموران کلانتری ۱۷ رزمندگان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در راستای مبارزه با سرقت، در هفته گذشته ماموران انتظامی کلانتری ۱۷ رزمندگان طی اجرای طرح مبارزه با سرقت ۴ سارق را دستگیر و ۷ فقره سرقت را کشف کردند. 
 سارقان پس از تکمیل پرونده به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

دیگر خبرها

  • راهنمای بازیابی ارزهای دیجیتال دزدیده شده + راهکارهای افزایش امنیت حساب
  • سرقت ذخیره غذایی یک سنجاب توسط خرس سیاه + فیلم
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • دو میم کوین محبوب شیبا اینو و دوج کوین؛ بررسی تفاوت های آنها
  • آموزش خرید ریپل در صرافی ارز دیجیتال بیت پین
  • عرضه ارز نیمایی به تجار و بازرگانان با دستور بانک مرکزی همچنان ادامه دارد
  • شکایت از صرافی ارز دیجیتال چگونه است؟
  • دلار ۴۰ هزار و ۹۰۰ در اختیار چه کسانی قرار می‌گیرد؟
  • کشف ۷ فقره سرقت توسط ماموران کلانتری ۱۷ رزمندگان
  • قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳