Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس اعلام مرکز آمار نرخ تورم سالیانه مسکن شهر تهران در آبان‌ماه به ۵۱.۸ درصد رسید که نسبت به ماه قبل ۷.۵ واحد درصد کاهش داشته است.
مرکز آمار گزارش نرخ تورم مسکن در تهران را منتشر کرد. براین اساس عدد شاخص قیمت املاک مسکونی شهر تهران بر اساس ماه پایه فروردین ١٣٩٥ به عدد ۷۷۴.۸ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد کاهش داشته است.

نرخ تورم سالیانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل است.

نرخ تورم سالیانه آبان ماه ١٤٠٠ املاک مسکونی شهر تهران برابر ۵۱.۸ درصد بود که در مقایسه با ماه قبل ۷.۵ واحد درصد کاهش داشته است. نرخ تورم سالیانه مسکن شهر تهران در مهرماه ۵۹.۳ درصد بود.

نرخ تورم نقطه‌ای مسکن تهران در آبان‌ماه امسال به عدد ۲۰.۲ درصد رسیده است؛ یعنی خریداران برای خرید یک واحد مسکونی در این شهر بایستی نسبت به آبان ١٣٩٩، به‌طور متوسط ٢٠.٢ درصد بیشتر پرداخت کنند.

منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصدد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است. تورم نقطه‌ای آبان‌ماه در مقایسه با ماه قبل که برابر ۲۲.۴ درصد بود ٢.٢ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم ماهانه مسکن شهر تهران در آبان‌ماه منفی ۰.۵ درصد شد. نرخ تورم ماهانه درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل را نشان می‌دهد. براین اساس تورم ماهانه آبان ماه در مقایسه با آذرماه چهار واحد درصد کاهش داشته است. نرخ تورم مهرماه شهر تهران ۳.۵ درصد بود.

منبع: ایرنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تورم تورم نقطه به نقطه تورم سالانه تورم تولید واحد درصد کاهش داشته تهران در آبان ماه نرخ تورم سالیانه نسبت به ماه شهر تهران شاخص قیمت ماه قبل ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد

مرکز آمار ایران اعلام کرد: در اسفندماه ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در دوازده ماه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل، ۲۹.۹ درصد است که در مقایسه بهمن ماه سال گذشته (۳۰.۴ درصد)، ۰.۵ واحد درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در اسفند ماه ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در دوازده‌ماهه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل، ۲۹.۹ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۳۰.۴ درصد)، ۰.۵ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۲۹.۹ درصد افزایش دارد.

در این ماه بیشترین تورم سالانه با ۶۹.۵ درصد مربوط به گروه "ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر" و کمترین تورم سالانه با ۱۷.۵ درصد مربوط به گروه "ساخت کاغذ و محصولات کاغذی" است.

بیشترین تورم سالانه با ۶۹.۵ درصد مربوط به گروه "ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر" و کمترین تورم سالانه با ۱۷.۵ درصد مربوط به گروه "ساخت کاغذ و محصولات کاغذی" است.

شاخص قیمت کل

در اسفند ماه ۱۴۰۲، شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت ۱۱۰۱.۲ است که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه)، ۱.۷ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ۲۴.۶ درصد افزایش و در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه)، ۲۹.۹ درصد افزایش داشته است.

در اسفند ماه ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه)، ۱.۷ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۱.۳ درصد)، ۰.۴ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل، ۱.۷ درصد افزایش دارد. در این ماه بیشترین تورم ماهانه با ۴.۷ درصد مربوط به گروه "ساخت تجهیزات برقی" و کمترین تورم ماهانه با ۰.۱ درصد مربوط به گروه "ساخت کاغذ و محصولات کاغذی" می‌باشد. همچنین در این ماه گروه "ساخت فراورده‌های توتون و تنباکو" با تورم صفر درصد مواجه بوده است.

وضعیت تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ۲۴.۶ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۲۲.۶ درصد)، ۲.۰ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۲۴.۶ درصد افزایش دارد. در این ماه بیشترین تورم نقطه به نقطه با ۵۵.۸ درصد مربوط به گروه "ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر" و کمترین تورم نقطه به نقطه با ۴.۷ درصد مربوط به گروه "ساخت فلزات پایه" می‌باشد.

شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت - اسفند ماه ۱۴۰۲ (بر مبنای سال پایه ۱۳۹۵) است.

منبع: ایرنا

کد خبر 746993

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • تورم فروردین ماه؛ تورم سالانه وارد کانال ۳۰ درصد شد
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد
  • راز‌های ناگفته از تورم منفی ۱۰ درصدی افغانستان