Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@06:52:39 GMT

اگر مادر زنده شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۹۳۰۸

اگر مادر زنده شود

به‌راستی چه هیجانی خواهد داشت اگر بشود «هری پاتر» و «جان اسنو» و «شازده‌کوچولو» و «دوریان گری» را آورد به این دنیا! چه شود!

از قضا پدر «مگی»، متخصص تعمیر و نگه‌داری کتاب‌های قدیمی، همین قدرت را دارد. اگر داستانی بخواند، شخصیت‌هایش میان اتاق پذیرایی و اتاق‌ها و آشپزخانه ظاهر می‌شوند و با سردرگمی به مگی نگاه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای همین پدر هیچ‌وقت برای مگی داستان نمی‌خواند، آخر دلش نمی‌آید بیچاره‌ها را گیج کند و از افسانه‌ای‌بودن بیندازد!

یک روز غریبه‌ای جلوی خانه‌ی آن‌ها پیدا می‌شود؛ غریبه‌ای که پدر را خیلی خوب می‌شناسد... آرام‌آرام مگی از گذشته سر درمی‌آورد. می‌فهمد پدرش سال‌ها پیش از یک داستان شیطانی را بیرون کشیده و به‌جایش مادر مگی به کتاب رفته. می‌فهمد آن شیطان، پدرش را برای استخراج گنج داستان‌ها می‌خواهد. می‌فهمد لشکر آن شیطان در صف مانده‌اند تا پدر با قدرت صدایش آن‌ها را بیرون بیاورد...

میان تمام این تعقیب و گریزها و تجدید دیدارهای غیر دوستانه، مگی یک سؤال کوچک اما بزرگ دارد:

می‌شود مادرش دوباره زنده شود؟ یعنی می‌شود مادر واقعی‌اش دوباره به این دنیا بیاید و مگی از تمام این سال‌های دور از او برایش بگوید؟

سیاه‌دل

نویسنده: کورنلیا فونکه

مترجم: شقایق قندهاری

ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

قیمت: ۳۶هزار تومان

نگار مطیع از اهواز

کد خبر 641134 برچسب‌ها کتاب - کودک و نوجوان نوجوان همشهری دوچرخه کتاب - معرفی و نقد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کتاب کودک و نوجوان نوجوان همشهری دوچرخه کتاب معرفی و نقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیل مدافعان شیطان در تهران!

برخی لایه‌های رادیکال اصلاحات نیز به عنوان وکیل مدافع این رژیم خواهان تغییر در سیاست های کلان منطقه ای ایران شده‌اند.

سرویس سیاست مشرق- بررسی برخی دیدگاه های اصلاح طلبان رادیکال بیانگر آن است که این گروه در مطالبی می کوشند با هجمه به سیاست خارجی جمهوری اسلامی اینگونه القاء کنند که شرایط تنش موجود با رژیم صهیونیستی حاصل همین سیاست‌ها می باشد.

حسین نورانی نژاد قائم مقام حزب اتحاد ملت در مطلبی بدون اشاره به برخی مطالب مطرح شده از سوی اصلاح طلبان رادیکال مبنی بر القای شرایط جنگی و متهم سازی ایران به تحریک رژیم صهیونیستی برای جنایت دمشق مدعی شد که نیروهایی از قبیل اصلاح‌طلبان با این که نسبت به رویکردهای کلان سیاست خارجی که در پیدایش بحران‌های فعلی سهم مهمی دارند، انتقاد داشته‌اند، اما در برهه افزایش تنش و درگیری منطقه‌ای آنها را مطرح نمی‌کنند و مسایل را ملی و معطوف به همین مقطع از زمان تحلیل کرده و متناسب با آن موضع گرفته‌اند.

وی اما در ادامه در تلاش برای برجسته سازی مساله طرح مقابله با بی حجابی مدعی شد، تشدید برخورد با مساله حجاب زنان همزمان با حمله موشکی و پهبادی ایران به مناطق اشغالی واقعا عجیب است! بنا بر تاکید این عضو حزب اتحاد ملت، شرایط تنش منطقه‌ای و مواجهه نظامی با دشمن بیرونی، اصول و آدابی دارد.

بررسی محتوایی اصلاح طلبان نشان می‌دهد که این جریان طی روزهای اخیر بارها مخالفت خود را با انتقام ایران مطرح کرده و طی یک بازنمایی و در جهت تولید هراس اجتماعی از خطر جنگ سخن به میان آورده و در حتی در این شرایط بر لزوم مذاکره مستقیم با آمریکا به عنوان پشتیبان اصلی رژیم صهیونیستی سخن به میان آورده است.

برخی لایه‌های رادیکال اصلاحات نیز به عنوان وکیل مدافع این رژیم خواهان تغییر در سیاست های کلان منطقه ای ایران شده‌اند.

اصلاح طلبان علاوه بر عدم رعایت منافع ملی از سوی دیگر کوشیدند تا از عدم سرمایه اجتماعی نظام در داخل سخن به میان آورده و توفیق آن در برابر تهاجم خارجی را دست کشیدن از مقابله با ناهنجاری های اجتماعی برآمده از فتنه بی‌حجابی طرح و بیان کنند!

دیگر خبرها

  • غیر از خشایارشا تمام شخصیت‌های کتاب استر غیرتاریخی‌اند
  • وکیل مدافعان شیطان در تهران!
  • چرا در ایران از مارکز استقبال شد؟
  • پخش زنده بازی‌های جام ملت‌های اروپا در باغ کتاب
  • آخرین «آبنبات» در راه نمایشگاه کتاب
  • «چامه» بهاری ویژه فیض شریفی
  • زوال عقل با گابریل گارسیا مارکز نویسنده محبوب چه کرد؟
  • پیکر ام الشهدا گرگان در آغوش خاک آرام گرفت
  • زوال عقل با نویسنده محبوب چه کرد؟
  • شیطان مرموز انیمۀ «شیطان کش» کیست؟