Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:14:14 GMT

هشدار در مورد گسترش سرایت «اومیکرون»

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۹۴۴۷

هشدار در مورد گسترش سرایت «اومیکرون»

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  اورنگ ایلامی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیشتر جهش‌های قبلی کرونا که در دنیا رخ داده، در ایران نیز مشاهده شده است، گفت: سویه جدید کروناویروس موسوم به اومیکرون تاکنون در ۳۸ کشور گزارش شده است و سرعت سرایت بالای این سویه نگران کننده است.

او پوشش پایین واکسیناسیون در آفریقای جنوبی را یکی از علت‌های مهم شیوع سویه جدید کرونا در این کشور دانست و افزود: انجام واکسیناسیون عمومی در ایران همراه با رعایت مستمر شیوه نامه‌های بهداشتی، تا حد قابل قبولی خطر سویه جدید کرونا ویروس را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایلامی با ابراز نگرانی نسبت به رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس، اضافه کرد: تجربه‌های قبلی نشان داده به دلیل رفت و آمد زیاد با کشور‌های حاشیه خلیج فارس، احتمال ورود این سویه به کشور وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه همچنین از آماده باش بیمارستان‌های معین کرونا در شیراز و شهرستان‌های فارس برای مقابله با موج احتمالی کرونا در استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به روز‌های سرد سال و گسترش سویه جدید کرونا در دنیا، وضعیت شیوع کرونا در استان به صورت روزانه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز پایش و تمهیدات و اقدامات لازم در این خصوص انجام می‌شود.

این عضو کمیته علمی کشوری کرونا از انجام واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله فیزیکی و استفاده مداوم از ماسک به عنوان موثرترین و ارزان‌ترین روش‌های مقابله با سویه جدید کروناویروس نام برد و افزود: همه باید دست به دست هم دهیم و با رعایت دقیق و متعهدانه شیوه نامه‌های بهداشتی، بتوانیم ضمن جلوگیری از موج جدید کرونا در کشور از به خطر افتادن جان عزیزانمان نیز جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز سرایت اومیکرون کرونا ویروس شیوه نامه های بهداشتی سویه جدید کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند/ شهروندان از تردد در حاشیه کنارگدر‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند

روح‌الله خوشبخت اشاره به بارش رحمت الهی، آمادگی شهرداری شیراز را برای ارائه خدمات به شهروندان اعلام و اظهار کرد: از شهروندان گرامی تقاضا می‌شود تا بازگشت شرایط جوی پایدار به هشدار‌ها توجه و با مسئولان همکاری کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با تصریح بر انسداد کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز به دلیل بارندگی و حفظ ایمنی شهروندان گفت: شهروندان هرگونه مشکلی را به سامانه‌های مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ و ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اطلاع داده تا همکاران ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز در کمترین زمان ممکن برای رفع آن مشکل اقدام می‌کنند.

او تصریح کرد: با توجه به هشدار هواشناسی از سفر‌های غیرضروری با خودرو‌های شخصی در سطح شهر پرهیزکرده و از تجمع در حریم و بستر رودخانه جدا خودداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز
  • کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند/ شهروندان از تردد در حاشیه کنارگدر‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • از گسترش فضای سبز تا انجام تحولات مثبت عمرانی در سطح منطقه یک شیراز
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد