Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@09:18:17 GMT

هشدار درباره گسترش سریع اومیکرون

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۹۶۱۷

هشدار درباره گسترش سریع اومیکرون

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اورنگ ایلامی یکشنبه ۱۴ آذر در گفت‌وگو با خبرنگاران نسبت به گسترش سریع تر «اومیکرون» نسبت به سایر سویه‌های کروناویروس هشدار داد و گفت: بیشتر جهش‌های قبلی کرونا که در دنیا رخ داده، در ایران نیز مشاهده شده است،

 

 او پوشش پایین واکسیناسیون در آفریقای جنوبی را یکی از علت‌های مهم شیوع سویه جدید کرونا در این کشور دانست و افزود: انجام واکسیناسیون عمومی در ایران همراه با رعایت مستمر شیوه نامه‌های بهداشتی، تا حد قابل قبولی خطر سویه جدید کرونا ویروس را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایلامی با ابراز نگرانی نسبت به رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس، اضافه کرد: تجربه‌های قبلی نشان داده به‌ دلیل رفت‌ و آمد زیاد با کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس، احتمال ورود این سویه به کشور وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از آماده باش بیمارستان‌های معین کرونا در شیراز و شهرستان‌های فارس برای مقابله با موج احتمالی کرونا در استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به روزهای سرد سال و گسترش سویه جدید کرونا در دنیا، وضعیت شیوع کرونا در استان به صورت روزانه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز پایش و تمهیدات و اقدامات لازم در این خصوص انجام می‌شود.

این عضو کمیته علمی کشوری کرونا از انجام واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله فیزیکی و استفاده مداوم از ماسک به عنوان موثرترین و ارزان ‌ترین روش‌های مقابله با سویه جدید کروناویروس نام برد و گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و با رعایت دقیق و متعهدانه شیوه نامه‌های بهداشتی، بتوانیم ضمن جلوگیری از موج جدید کرونا در کشور از به خطر افتادن جان عزیزانمان نیز جلوگیری کنیم.

منبع: ایسنا پربیننده ترین خواص انار و یاقوت‌های آن! دلخوش به «اومیکرون» نباشید! چای و قهوه چه تاثیری بر مغز دارد؟ ثبت نام واکسن کرونا ( دُز سوم بالای ۴۰ سال ) نقشه‌ شیوع سویه‌ جدید کرونا (اومیکرون) در جهان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا سویه جدید کرونا اومیکرون شیوه نامه های بهداشتی سویه جدید کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ شیوه‌نامه اعطای پژوهانه تشویقی پژوهشگران پر استناد برتر

محمدهاشم هاشم‌پور گفت: معیار اعلام پژوهشگران یک درصد پر استناد برتر جهان، پایگاه شاخص‌های اساسی علم (Essential Science Indicators) و برگرفته از پایگاه استنادی کلاریویت و معیار اعلام پژوهشگران دو درصد پر استناد برتر جهان، رتبه‌بندی دانشگاه استنفورد و برگرفته از پایگاه استنادی اسکوپوس است.

او با اشاره به اعلام اسامی اعضای هیات علمی دارای شرایط دریافت این پژوهانه تشویقی همزمان با هفته بزرگداشت پژوهش و فناوری در آذر هر سال، افزود: مبلغ حمایت مالی از برگزیدگان اعلام شده در هفته بزرگداشت پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۲، برای پژوهشگران یک درصد پ استناد برتر برابر ۲۵۰ میلیون ریال و برای پژوهشگران دو درصد پر استناد برتر برابر ۱۵۰ میلیون ریال است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • ابلاغ شیوه‌نامه اعطای پژوهانه تشویقی پژوهشگران پر استناد برتر
  • گسترش خدمات بهداشتی سطح یک در کیش
  • شیوه‌نامه غربالگری SMA سال جاری عملیاتی می‌شود
  • شیوه‌نامه غربالگری SMA در سال جاری عملیاتی می‌شود