Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@07:24:09 GMT

آمار ابتلا و فوت هر دو کاهش جدی پیدا کرده است

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۴۹۶۵۱

آمار ابتلا و فوت هر دو کاهش جدی پیدا کرده است

رئیس جمهور با تبیین شرایط کشور در زمانی که دولت را تحویل گرفت از مهار کرونا به عنوان مهمترین اولویت دولت در آغاز به کار نام برد و گفت :امروز خدا را شاکریم آمار ابتلا و فوت هر دو کاهش جدی پیدا کرده است .

به گزارش ایسنا ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دومین گفت‌وگوی خبری خود به مناسبت صدمین روز آغاز دولت سیزدهم در شبکه دوم سیما، در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به دولت پس از گذشت صد روز می‌دهد، اظهار کرد: نمره را باید مردم عزیز بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قضاوت و داوری آنها در این باره منصفانه و عادلانه است.

وی با اشاره به هم شرایطی که دولت تحویل شد هم از لحاظ شرایط شیوع کرونا هم وضعیت و شرایط مالی اقتصادی و خزانه گفت: از همه مهمتر امید و اعتماد مردم بود که آسیب دیده بود و از وظایف مهم دولت این بود که آن را بازآفرینی کند.

وی با تاکید بر اینکه از مهمترین مسائل، جان مردم است و دولت باید بتواند مردم را در مشکلات معیشتی همراهی کند و با مردم نسبت به گره‌گشایی‌ها گام بردارد، اظهار کرد: یادم نمی‌رود روز تنفیذ حکم رییس جمهوری مسائل اولویت دار را اعلام کردم که کرونا و ضرورت واکسیناسیون کرونا مهمترین آن بود. در آن زمان روزی ۷۰۰ خانواده ایرانی داغدار می‌شدند و این برای ما و مردم غصه شده بود که چرا کار جدی تر از این انجام نمی‌شود.

رییسی ادامه داد: پاسخی که آن روزها می‌شنیدم این بود تخصیص ارز به دلیل مشکلات ارزی امکان ندارد یا کشورها به دلیل شرایط تحریمی به ما واکسن نمی‌دهند. از ۳۰ میلیون واکسن شاید ۵ میلیون هم وارد نشده بود و امروز خدا را شاکریم آمار ابتلا و فوت هر دو کاهش جدی پیدا کرده است و باید در این رابطه از مساعدت مردم و کادر بهداشتی و درمانی قدردان باشیم که در صدمین روز دولت اعلام می‌کنم بیش از ۱۰۰ میلیون دز واکسن وارد شده است و برخی الان درحال تزریق دز سوم واکسن هستند.

رییس جمهوری با بیان اینکه بازهم باید اقداماتی برای صیانت از جان مردم انجام دهیم، گفت: به مردم توصیه می‌کنم حالا شرایط برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و کسب و کارها فراهم شد و ۱۰۰ هزار کسب و کار تعطیل شده دوباره شروع به فعالیت کرده‌اند، ممکن است موج دیگری در پیش داشته باشیم پس مردم مراعات کنند.

رییس دولت سیزدهم اضافه کرد: از این جهت خوشحالیم فضای کسب و کار دوباره دارد رونق می‌گیرد و به رغم مشکلات در کشورهای اطراف، بسیاری از شهرهای ما جز چند شهر در وضعیت خوبی قرار دارد که این هم دارد دنبال می شود. 

وی گفت: دولت در واکسیناسیون عمومی عملکرد قابل تقدیری از مردم داشته است. از مردم ممنونیم که خوب همکاری کردند. آن روز مردم دنبال واکسن می‌گشتند امروز ما به دنبال مردم برای تزریق واکسن هستیم.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئيس جمهور سيدابراهيم رئيسي کروناویروس واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی ظهر چهارشنبه در همایش «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» اظهار کرد: چرخه اقتصادی متشکل از تولید اولیه و ثانویه و عرضه می‌باشد که اقتصاد جامعه نیز وابسته به آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نظر به اینکه واسطه معامله موجب تثبیت بازار می‌شود، یک مسئه فقهی است و مبنای معامله نیز می‌بایست از ارزش حقیقی برخوردار باشد.

آیت الله اراکی ابراز کرد: پول با شمایل کاغذی آنچنان ارزش حقیقی ندارد ولی آمریکا با چاپ دلار و عرضه آن به کل دنیا در ازای دریافت کالا بزرگترین سرقت بشری را مرتکب می‌شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: در جوامع امروز پول یک ارزش سیاسی دارد چراکه هر قدرتی بنابه مواضع قدرتش این کاغذ را ارزش گذاری می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: انبار سکه‌های طلا در خانه خیانتی به سرمایه‌های کشور است، زیرا پول و این سکه‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی مملکت را رفع کند و خلق پول نیز در بازار اقتصادی اسلامی ممنوع می‌باشد.

وی ادامه داد: تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند چراکه آنان پول‌های بی ارزش و اعتباری را برای منفعت خودشان جمع می‌کنند و تورم نیز با کاهش پول اعتباری افزایش پیدا می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گرانی با افزایش تولید کاهش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: پولی ارزش حقیقی خود را دارای باشد موجب می‌شود تا قدرت خرید افزایش پیدا کند و امروز عدم عرضه و افزایش تقاضا نشان دهنده این اسن که پول ارزشی حقیقی خود را حفظ نکرده است.

کد خبر 6081475

دیگر خبرها

  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • کم آبی و کاهش رشد جمعیت از چالش‌های اصلی استان سمنان هستند
  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی