Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، استاندار و جمعی از مسئولان اقتصادی فارس از برخی واحد‌های مستقر در شهرک بزرگ صنعتی شیراز بازدید و در نشستی  مسائل و مشکلات صنایع فعال در این شهرک را بررسی کردند.

استاندار فارس بعد از بازدید ۱۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در شهرک صنعتی برای اشتغال زایی بیشتر استفاده بهینه‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه مشکلات مطرح شده در این بازدید‌ها در کارگروه‌های تخصصی در استانداری فارس بررسی می‌شود، افزود: به دلیل تاثیر شهرک صنعتی شیراز در اشتغال زایی و کارآفرینی و نیز توسعه صنعتی استان، برنامه بازدید از شهرک صنعتی تداوم خواهد داشت.

استاندار فارس با تاکید بر لزوم تهیه گزارش دقیقی از وضعیت قرارداد‌های منعقد شده در این شهرک صنعتی و پایش وضع موجود، گفت: باید تدابیری اندیشید تا علاوه بر اهلیت سنجی افرادی که متقاضی سرمایه گذاری در شهرک صنعتی هستند، از فعالیت آن دسته از متقاضیانی که با گرفتن زمین و ساخت سوله، آن‌ها را به افراد دیگراجاره می‌دهند نیز جلوگیری کرد.

استاندار فارس همچنین دستگاه‌های اجرایی را ملزم به خرید محصولات و کالا‌های تولیدی درون استان دانست و افزود: دستگاه‌هایی که علی رغم تولید یک کالا درون استان، تولیدات مشابه سایر استان‌ها را خریداری می‌کنند، از طریق رسانه‌ها به مردم معرفی شوند.

ایمانیه همچنین خواستار استفاده حداکثری واحد‌های تولیدی فارس از ظرفیت علمی دانشگاه‌های استان برای رفع مشکلات شد و افزود: برای تربیت نیروی ماهر نیز از ظرفیت مرکز فنی و حرفه‌ای استفاده شود.

وی افزود: در این زمینه شرکت شهرک‌های صنعتی طی فراخوانی نیاز‌های مهارتی و فنی واحد‌های صنعتی را احصا کرده و در تعامل با اداره کل فنی و حرفه‌ای نسبت به برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی اقدام کند.

انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد هادی ایمانیه اشتغال زایی شهرک صنعتی شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی

فرشاد مقیمی ضمن بیان اینکه آب یکی از دغدغه های اصلی و اساسی صنایع در استان هایی مانند سمنان است، ابراز کرد: راهکارهایی مانند بارچاخی و استفاده از پساب برای صنایع در اولویت و دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار متر مکعب پساب شهری برای استفاده صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی خریداری شده است، افزود: چنین برنامه ای در سمنان نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر صمت همچنین با بیان اینکه ر برخی از شهرک‌ها ممکن است بازچرخانی پساب، ظرفیت تأمین آب مورد نیاز را نداشته باشد که تأمین آب به روش‌های دیگر در دستور کار است‌، گفت: در برخی از نقاط به دلیل فاصله زیاد محل تأمین تا شهرک صنعتی روی توسعه خطوط انتقال کار کرده‌ایم.‌

مقیمی با اشاره به اینکه به دنبال تدوین مدل مشارکتی برای ورود و سرمایه‌گذاری مردم به حوزه تأمین زیرساخت‌های آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستیم، بیان کرد: تحقق مشارکت مردم در امر تولید که شعار سال است را عملی و اجرایی کرده و زمینه حضور مردم در سرمایه‌گذاری‌ها را فراهم می‌آوریم.

وی افزود: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه سرمایه‌گذاری انتقال آب به شهرک‌های صنعتی مورد تقاضا صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم
  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • عملیات وعده صادق منجر به افزایش اعتماد به نفس مظلومان جهان شد
  • بازدید استاندار قزوین از ۲ واحد تولیدی
  • ارتش در حوزه‌های مختلف همواره در کنار مردم بوده است