Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: از ۲۸ مهرماه سال‌جاری که ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد تا کنون افزون بر ۱۵۱ هزار نفر برای استان اصفهان در سامانه saman.mrud.ir ثبت نام کردند.  

 وی اذعان داشت: بر اساس آخرین گزارشات بیش از ۴۳ هزار نفر برای شهرهای جدید استان و افزون بر ۱۰۸ هزار نفر نیز برای سایر شهرهای استان اصفهان متقاضی بهره‌مندی از مزایای طرح نهضت ملی مسکن بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که بیشترین آمار ثبت نامی در سطح استان به شهر جدید بهارستان اختصاص دارد.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه برنامه این استان در طرح نهضت ملی مسکن معادل ۵.۷ درصد نسبت به کشور است گفت: براین اساس در سطح استان اصفهان برای یک سال نیاز به ساخت ۵۷ هزار و ۴۶۸ واحد است که این عدد برای چهار سال به بیش از ۲۲۹ هزار واحد می‌رسد. 

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: مطابق با این برنامه زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح در سطح استان اصفهان بصورت سالانه یکهزار و ۳۴۸ هکتار است.  

 وی عنوان کرد: در حال حاضر از ۱۰۹ شهر استان اصفهان برای تعداد ۴۳ شهر تامین زمین شده که هم اکنون امکان ثبت نام در سامانه برای این شهرها فراهم است و برای ۳۴ شهر دیگر نیز از طریق الحاق به محدوده زمین تامین شده است.  

 قاری‌قرآن با بیان اینکه قرارداد آماده سازی پروژه ۷۵ هکتاری شهرضا (فاز ۵ و ۶) منعقد شده است گفت: پروژه ۲۷ هکتاری جنب دانشگاه کاشان و ۶۷ هکتاری گلپایگان در حال انعقاد قرارداد آماده سازی هستند.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تا ۱۵ آذرماه سالجاری امکان ثبت نام در سطح استان اصفهان برای شهرهای فولادشهر، بهارستان، مجلسی، شاهین‌شهر، شهرضا، کاشان، اردستان، اژیه، انارک، برزک، تودشک، تیران، جندق، حسن‌آباد، خوانسار، خور، داران، دهق، زواره، سده لنجان، علویجه، فرخی، فریدونشهر، گلپایگان، مهاباد، میمه، نصرآباد، نوش آباد، نیاسر، هرند، ورزنه، وزوان، کمه، کوهپایه، آران وبیدگل، ایمانشهر، باغ بهادران، بویین ومیاندشت، طالخونچه، فلاورجان، قهدریجان، گلدشت و نطنز وجود دارد.     

  وی یادآور شد: متقاضیان این امکان را دارند تا در مهلت تعیین شده با دارا بودن چهار شرط فرم ج سبز، نداشتن ملک خصوصی، متأهل و یا سرپرست خانوار بودن و داشتن حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین به دلیل وجود شرایط کرونایی و رفاه حال متقاضیان، برای ثبت نام در سامانه ثمن نیازی به مراجعه به دستگاه اجرایی خاصی نیست و این اقدام به صورت اینترنتی قابل انجام است.    

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان مسکن قرآن ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن راه و شهرسازی استان اصفهان سطح استان ثبت نام هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۹۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، میثم آذرسا با اشاره به لزوم تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در سال جاری، گفت: براساس برنامه‌های وزرات راه و شهرسازی مکلف شده‌ایم هر آنچه که از مسکن مهر در سطح استان باقی مانده است تا پایان سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر در خوزستان افزود: تعهد استان در طرح مسکن مهر، ساخت ۷۷ هزار و ۳۲۷ واحد در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر بود که ساخت این واحد‌ها در دولت نهم آغاز شد.

آذرسا ادامه داد: بخش عمده این واحد‌ها تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است، اما بخشی از طرح‌های مسکن مهر استان خوزستان مشکل حقوقی دارند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه تا رفع مسائل حقوقی فعالیت در برخی از طرح‌ها امکان پذیر نیست، اضافه کرد: طرح‌های زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در دستور کار برای خرید مستحدثات قرار گرفته‌اند و از دستور کار مسکن مهر خارج می‌شوند، همچنین طرح‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی با کمک دولت تکمیل و تا پایان امسال به متقاضیان تحویل داده خواهند شد.


وی می‌گوید: با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور، قرار است بخشی از طرح‌های فاقد متقاضی مسکن مهر را پس از حل موضوعات حقوقی و قضایی به نهضت ملی تبدیل کنیم.

دیگر خبرها

  • تاکید بر انجام ۵۳ طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت
  • اتمام ۵۳ پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • صدور پایان کار ۱۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در طبس
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال
  • رشد بخش مسکن بعد از ۱۰ سال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی غیرتورمی شد