Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در بیانیه‌ای که از سوی ایالات متحده، اتحادیه اروپا، استرالیا، بریتانیا، ژاپن و کشورهای دیگر تهیه و توسط وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است: ما عمیقاً نگران گزارش‌های مربوط به قتل‌ و گم شدن اعضای سابق نیروهای امنیتی افغانستان هستیم که توسط دیده‌بان حقوق بشر و دیگران مستند شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌افزاید: ما تأکید می‌کنیم که اقدامات ادعایی نقض جدی حقوق بشر و با عفو اعلام شده طالبان در تضاد است.

دیده بان حقوق بشر در اوایل این هفته گزارشی را منتشر کرد و در آن از اعدام و یا ناپدید شدن ۴۷ تن از اعضای سابق نیروهای امنیت ملی افغانستان، سایر پرسنل نظامی، پلیس و ماموران اطلاعاتی خبر داد.

براساس گزارش دیده بان حقوق بشر تمام نیروهای امنیتی سابق افغانستان که کشته و یا ناپدید شده‌اند از جمله افرادی هستند که که از اواسط ماه اوت تا اکتبر (مرداد - مهر) به نیروهای طالبان تسلیم و یا توسط آنها دستگیر شده بودند.

پس از آنکه طالبان تصرف افغانستان را بدست گرفت، نیروهای پلیس افغانستان از ترس آنچه طالبان انجام خواهد داد، پست‌های خود را ترک کردند.

گروه طالبان در تابستان سال جاری و پس از ورود به کابل، فرمان عفو عمومی صادر کرد. ذبیح‌ الله مجاهد سخنگوی طالبان در زمان اعلام این فرمان حتی از بازماندگان قربانیان دو دهه جنگ داخلی این کشور خواست تا این گروه را ببخشند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق بشر افغانستان حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۹۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال بارش برف و باران نسبتا شدید همراه با رعدوبرق و سیلاب آنی در ۳۰ ولایت کشور هشدار داده است. 
این ریاست احتمال بارش برف و باران را فردا در ولایت‌های بدخشان، تخار، قندوز، بلخ، جوزجان، فاریاب، بادغیس، هرات، غور، سرپل، سمنگان، بغلان، پنجشیر، نورستان، کنر، لغمان، کاپیسا، پروان، میدان‌وردک، بامیان، دایکندی، ارزگان، زابل، غزنی، پکتیا، خوست، پکتیکا، لوگر، کابل و ننگرهار پیش‌بینی کرده است. 
براساس پیش‌بینی این ریاست، میزان بارش برف در نقاط مختلف این ولایت‌ها بین ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متر و میزان بارش باران بین ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر خواهد بود. 

پیش از این نیز اداره‌ رسیدگی به حوادث طبیعی طالبان اعلام کرده بود که در اسفند ماه ۶۰ نفر براثر بارندگی و سردی هوا جان باختند و بیش از هزار و ۶۰۰ خانه نیز تخریب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • آمریکا از دست ماکرون عصبانی است
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • شایعات اخراج حکمتیار نادرست است
  • پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان