Web Analytics Made Easy - Statcounter

 "عبدالفتاح البرهان" رئیس شورای حاکم بر سودان یکشنبه شب درخصوص عادی سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی، گفت: برقراری روابط با اسرائیل بنا به درخواست آمریکا انجام گرفت و واشنگتن رفع تحریم‌ها علیه سودان را مشروط به این کار کرده بود.

به گزارش ایرنا، البرهان که با شبکه تلویزیونی "العربیه" عربستان گفت وگو می‌کرد، برخلاف میل باطنی مردم سودان مدعی شد: برقراری روابط با اسرائیل برای بازگشت خارطوم به جامعه جهانی ضروری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البرهان که به تازگی به خاطر کودتای نظامی علیه دولت عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان در کانون اخبار جهان قرار گرفته است، در ادامه ادعاهای خود افزود: اسرائیل همانند بقیه کشورهای جهان است.

سودان اکتبر (مهرماه ۹۹) با میانجی‌گری دولت پیشین آمریکا روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد.

سودان پس از امارات و بحرین سومین کشور عربی بود که پس از روابط سیاسی، روابط اقتصادی و تجاری خود را با رژیم صهیونیستی از سر گرفت.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۴۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، برنی سندرز عضو مجلس سنای امریکا با ارائه طرحی، خواستار توقف کمک نظامی امریکا به رژیم صهیونیستی شده است. وی هنگام ارائه این طرح گفت: با توجه به این واقعیت که اکثریت مردم آمریکا اکنون می خواهند کمک مالی به ماشین جنگی نتانیاهو متوقف شود تصویب چنین کمکی غیرقابل درک است. به ویژه در زمانی که دولت اسراییل به وضوح این قانون را زیر پا گذاشته ، اعطای کمک مالی برای کشتار مردم غزه تصمیمی افتضاح است. آقای رییس جمهور من واقعا نمی فهمم تخریب دانشگاه، خانه، زیرساختها و مراکز بهداشتی و آموزشی چه فایده نظامی دارد؟!
وی افزود: به خصوص زمانی که شاهدیم بسیاری از مردم آمریکا حتی قادر به پرداخت اجاره مسکن، قبوض ماهانه و هزینه های درمانی و تحصیلی شان نیستند، این کمک های چند میلیارد دلاری چه معنی دارد؟!
این سناتور آمریکایی خواستار از سرگیری کمک مالی آمریکا به آنروا آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی شد.

در این حال فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل از اینکه حامیان مالی آنورا از حمله امریکا حاضر به از سرگیری کمک‌های خود نیستند ابراز نگرانی کردو گفت: تاکنون در حمله مستقیم اسراییل به غزه، ۱۸۰ کارمند آنروا کشته و ۱۶۰ ساختمان این آژانس کاملا ویران شده است. ما درباره پیامد‌های احتمال حمله گسترده اسراییل به رفح هم عمیقا نگران هستیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
برنی سندرز - سناتور آمریکایی
فیلیپ لازارینی - رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل

دیگر خبرها

  • باقری: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه