Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه (۱۴ آذر) در سومین گفت‌ وگوی زنده تلویزیونی با مردم افزود: ما در دولت بنا داریم در نظام توزیع و تخصیص این اعتبارات دست دلالی و سوداگری را قطع کنیم و به سمتی برویم تا مردم از این امکانات بهره‌مند شود من قبلا هم قول دادم اکنون هم تاکید می‌کنم که ما در تصمیمات اقتصادی حتماً مردم را غافلگیر نخواهیم کرد بلکه با مردم در میان می‌گذاریم و مقدمات  نیز در حال انجام شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرگونه اصلاحات و اقداماتی را با کارشناسان و اندیشمندان اقتصادی مطرح و مردم را نیز در جریان خواهیم گذاشت.

رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که دولت برای هدفمند کردن واقعی یارانه ها به ویژه مدیریت صحیح یارانه برای مشترکان پرمصرف چه برنامه‌ای دارد، گفت: دولت موظف بوده که از اول فروردین در توزیع یارانه نسبت به  پرمصرف‌ها اقداماتی را صورت دهد که انجام نداده چرا که باید آیین نامه ها را در رابطه با گاز، برق و آب  اصلاح می‌کرد و به تصویب دولت می رسید و مسئله اجرای عدالت را بر اساس قانون عملیاتی می کرد. 

رئیسی درباره عدالت در توزیع یارانه عنوان کرد: وزارت نیرو و نفت را مامور کردیم این آیین نامه را تهیه و اجرایی کند تا اجرای عدالت صورت بگیرد و پرمصرف ها وجه مورد نظر را پرداخت کنند و کم مصرف ها نیز مصرف خودشان را انجام می دهند و نسبت به دهک های پایین تر نیز باید مساعدت های لازم صورت بگیرد. 

رئیسی خاطرنشان کرد: سخن ما با ۸۰ درصد از مردم نیست چرا که یک مصرف خانگی و صنعتی وجود دارد، در هر دو مصرف پُرمصرف‌هایی داریم که آیین نامه آن در دولت تصویب شده و ان‌شاالله این آیین نامه توسط وزارت نفت و نیرو اجرا خواهد شد.

رئیسی درباره مذاکرات لغو تحریم عنوان کرد: خنثی سازی تحریم‌ها را با تشکیل قرارگاهی در دولت دنبال کردیم و مسئله رفع تحریم را از ابتدا دولت در دستور داشتیم. غربی‌ها فکر می‌کردند ایران در مذاکرات شرکت نمی‌کند و ابتکار عمل ندارد اما به جهان ثابت شد که ایران در مذاکرات شرکت میکند و دو سند هم ارایه کرد. خنثی سازی تحریم ها و رفع تحریم ها با قوت در دولت دنبال می‌شود.

وی گفت: از ابتدای کار دولت نوشتن یک سند تحول را آغاز کردیم و بیش از ۱۵ اندیشکده در این رابطه با دولت همکاری دارند و این سند تحول در موضوعات مختلف در کشور آماده است و مبتنی بر این سند بودجه ۱۴۰۱ را تدوین کرده ایم. این سند بسیار مهم است، رسالت دولت تحول است و محور تحول عدالت است. سند تحول و اجرای این سند برای ما مهم است.

رئیس جمهور تاکید کرد: بحران های زیادی ظرف ۱۰۰ روز آغاز فعالیت داشتیم یکی از آنها حمله سایبری بود که دولت با اعتماد مردم  موثر عمل کرد و این بحران مدیریت شد و مسئله حل شد. شایعاتی پخش کردند که دولت به دنبال افزایش قیمت بنزین است اما مردم دیدند کذب است. فتنه ها با اعتماد مردم خنثی شد.

وی با بیان اینکه چه آنهایی که به من رای داده اند و چه کسانی که رأی نداده اند نسبت به آنها احساس وظیفه می‌کنم. در خدمتگزاری مصمم هستیم تا مشکلات را از پیش پای مردم برداریم. بیش از همیشه به آینده کشور امیدوار هستم. 

رئیس دولت سیزدهم تصریح کرد: هر چه کار دولت پیش می رود با اینکه می‌بینم مشکل وجود دارد، اما راهکار هم هست و هیچ بن بستی وجود ندارد. جوانان و مردم انسداد را حس نمی کنند، راه برون رفت وجود دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه با کمک مردم مشکلات را حل خواهیم کرد، تصریح کرد: ساعتی نیست که از دغدغه های مردم غافل شوم، مبالغه هم نمی‌کنم. از لحظه ای که از بعد از نماز صبح کار را آغاز می‌کنم دغدغه های مردم را پیگیری می‌کنم.

کد خبر 641353 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم آیین نامه تحریم ها مصرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی

رئیس جمهور بر ضرورت فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی تأکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و تجلیل از برنامه‌ریزی و برگزاری اجتماع معنوی روز گذشته مردم روزه‌دار در ورزشگاه آزادی، بر ضرورت فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور سفرهای نوروزی را از جمله بسترهای نشاط‌آفرین در کشور دانست و ضمن تأکید بر تلاش بیشتر مسئولان مرتبط برای تأمین امنیت و رفاه مسافران نوروزی، تصادفات جاده‌ای را نگران‌کننده و نقطه مقابل این نشاط دانست و افزود: کاهش هر چه بیشتر آمار تصادفات جاده‌ای تلاش بیشتر مسئولان مرتبط را می‌طلبد.

ضرورت تکریم و بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و چهره‌های علمی پیشکسوت در دانشگاه‌ها، از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت بود که دکتر رئیسی با اشاره به سیره اهل بیت (ع) در گرامیداشت علم و عالم، حضور بزرگان علمی در مراکز علمی و پژوهشی را پشتوانه‌ای برای دانشگاه‌هاست دانست و بر توجه بیش از پیش به بهره‌مندی از ظرفیت علمی این چهره‌های علمی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

رئیس جمهور همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی خواست در سال جدید با بهره‌گیری هر چه بیشتر و بهتر از رسانه‌ها برای تشریح برنامه‌ها و تبیین عملکردها و بیان دیدگاه‌ها و مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای دشمن برنامه‌ریزی کنند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی از نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و واردات 6 هزار خودرو کشنده در سال گذشته، تعداد خودروهای وارده شده از این دست به کشور طی دو سال و نیم گذشته به 25 هزار دستگاه رسید و نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور در سطح مطلوبی قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در نوسازی ناوگان حمل و نقل در سال گذشته پرداخت و افزود: از سال 1398 تا 1401، 57 هزار و 607 خودرو در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده، این در حالی است که تنها در سال گذشته 68 هزار خودرو یعنی 18 درصد بیش از 4 سال قبل از آن در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جلسه امروز گزارشی از ارتقاء شاخص توسعه ارتباطات در کشور ارائه کرد و گفت‌: مهم‌ترین شاخص ارزیابی توسعه ارتباطات در کشورها، شاخص اتحادیه بین‌المللی مخابرات (IDI) است که براساس ارزیابی‌های این اتحادیه در دو بخش پوشش فراگیر و کیفیت ارتباطات و میزان استفاده مردم از زیرساخت‌های ارتباطی، کشور رشد 47 درصدی و ارتقاء 6 رتبه‌ای داشته است.

وزیر نفت نیز در گزارش خود از پیشرفت 36 درصدی پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل در دولت مردمی خبر داد و گفت: با جمع‌آوری 7  میلیون متر مکعب از گازهای مشعل علاوه بر تأمین خوراک پتروشیمی‌ها، برای 600 نفر به صورت مستقیم و 1200 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش فرزند علم‌الهدی به شایعه سهامداری در یک هلدینگ
  • فیلم| واکنش دولت رئیسی به ماجرای تخفیف هزار میلیاردی به چینی‌ها
  • واکنش دولت رئیسی به تخفیف نفتی هزار میلیاردی به چینی‌ها | فیلم
  • تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • (ویدیو) واکنش دولت رئیسی به ماجرای تخفیف هزار میلیاردی به چینی‌ها
  • ببینید | اولین واکنش دولت رئیسی به ماجرای تخفیف هزار میلیاردی به چینی‌ها
  • دستور جدید رئیسی برای خیرین
  • فیلم/ واکنش وزیر آموزش و پرورش به لو رفتن سوالات امتحانات نهایی
  • تاکید رئیسی بر ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر
  • هزینه واردات بنزین از جیب مردم تامین می‌شود