Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارت ملی هوشمند یکی از اسناد هویتی هر فرد است که برای به سرانجام رساندن امور بانکی، اداری و ... ضروری است، از این رو برای تاخیر در اجرای این طرح کلان ملی علاوه بر شفاف‌سازی توسط مسئولان، اراده و عزمی راسخ لازم است تا شهروندان برای احراز هویت خود با یک برگه کاغذ معمولی به سازمان‌ها و ادارات مراجعه نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان- موضوع هوشمند سازی کارت ملی و تاخیر در صدور این کارت‌ها به داستانی تکراری بدل گشته و حدود چهار سال است که بسیاری از ایرانی‌ها را درگیر خود کرده، چراکه براساس اعلام سازمان ثبت احوال، افرادی که از سال ۱۳۹۷ ثبت نام کرده‌اند، موفق به دریافت کارت ملی خود نشده‌اند.

مسئولان سازمان ثبت احوال، اما به دفعات تحریم‌ها و نبود اعتبار لازم را از اصلی‌ترین دلایلی خوانده‌اند که مانع از رسیدن ۱۱ میلیون ایرانی به کارت ملی هوشمند شده است.

با این حال سخنگوی سازمان ثبت احوال در سال ۱۳۹۸ صراحتا اعلام کرد که مشکل نقدینگی این طرح قرار است با دستور رئیس جمهور حل شود؛ اما این مانع همچنان به قوت خود باقی مانده و موجب اعتراض بسیاری از شهروندان شده است.

یکی از مجریان تلویزیونی نیز چندی پیش از روند صدور کارت ملی در کشور انتقاد و اعلام کرد: پیگیری‌ها نشان داد تحریم‌ها اثر دارد، اما ارتباط مستقیمی به این موضوع ندارد و مساله اصلی مشکل مالی است؛ چراکه هزینه صدور کارت ملی هوشمند برای شهروندان نسبت به زمان ثبت نام آنان افزایش یافته و امروز برای تهیه این کارت به مبلغی بیش از هزینه دریافتی ابتدایی نیاز است.

به گفته این مجری تلویزیونی حتی چاپخانه دولت که زیر نظر وزارت اقتصاد و متصل به خزانه‌داری دولت است، موضوع را امنیتی اعلام کرده و در این خصوص حاضر به مصاحبه و شفاف‌سازی نشده است.

این عدم پاسخگویی‌ها درحالی است که طرح هوشمندسازی کارت‌های ملی همانقدر که کارآمد است، در صورت مواجه با شکست می‌تواند برای میلیون‌ها ایرانی مشکل‌ساز شود.

استفاده از برگه رسید ثبت‌نام نیز معضلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است، با تاخیر چهارساله در صدور کارت ملی هوشمند و کیفیت نداشتن برگه‌های رسید، این سوال مطرح می‎شود که آیا بهتر نبود تا آماده‌سازی بدنه کارت‌های هوشمند و فراهم شدن زیرساخت‌ها در داخل کشور، اعتبار کارت‌های قدیمی تمدید می‌شد تا مردم در مواجه با امور اداری دچار مشکلات و سردرگمی نشوند؟

معضلات هوشمندسازی کارت ملی به اینجا ختم نمی‌شود، چراکه کارت هوشمند ملی که قرار بود کارکرد شناسایی، احراز هویت و امضای دیجیتال را انجام دهد درحال حاضر صرفاً برای شناسایی به کار گرفته می‌شود و توجه ناکافی به دیجیتالی شدن آن نیز حکایت از ناکامی تحقق دولت الکترونیک دارد.

از آنجایی که کارت ملی هوشمند یکی از اسناد هویتی هر فرد است که برای به سرانجام رساندن امور بانکی، اداری و ... ضروری است، از این رو برای اجرای این طرح کلان ملی علاوه بر شفاف‌سازی توسط مسئولان، اراده و عزمی راسخ لازم است تا شهروندان برای احراز هویت خود با یک برگه کاغذ معمولی حاوی اطلاعات شخصی‌شان به سازمان‌ها و ادارات مراجعه نکنند و وعده چاپخانه دولتی برای صدور کارت بیش از ۱۰ میلیون ایرانی و الکترونیکی شدن دولت‌ها ناتمام باقی نماند.

خبرگزاری میزان آمادگی دارد تا توضیحات سازمان ثبت احوال كشور را در این خصوص منتشر کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کارت ملی ثبت احوال دولت الکترونیک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کارت ملی ثبت احوال دولت الکترونیک سازمان ثبت احوال کارت ملی هوشمند سازی کارت صدور کارت کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۰۵ هزار درخواست جدید صدور کارت سوخت

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: از ابتدای امسال ۱۰۵ هزار درخواست بابت دریافت کارت سوخت ثبت شده که همه این آمار در روند تولید قرار گرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت از افزایش تولید کارت سوخت خبر داد و گفت: روزانه بین 12 تا 15 هزار نفر از هموطنانمان متقاضی ثبت نام و دریافت کارت سوخت هستند.  

صادقی گفت: سال گذشته بیش از 3 میلیون و ششصد هزار درخواست برای دریافت کارت سوخت در سامانه هوشمند سوخت به ثبت رسید که تعداد کارت‌های تولید شده بیش از ثبت نام بوده است یعنی باید گفت که سال 1402 حدود 4 میلیون کارت سوخت تولید شده است.

وی در ادامه افزود: از ابتدای امسال 105 هزار درخواست بابت دریافت کارت سوخت ثبت شده که همه این آمار در روند تولید قرار گرفته است.

مدیر سامانه هوشمند در پایان گفت: هم اکنون حدود 31 میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در تولید کارت سوخت وجود ندارد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت تولید کارت سوخت باید گفت سال گذشته روزانه توان 20 تا 25 هزار کارت وجود داشت؛ اما با ورود تجهیزات جدید این ظرفیت به حدود 80 هزار کارت در روز می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۰۵ هزار درخواست جدید صدور کارت سوخت
  • ۱۰ هزار مگاوات از مصرف برق در تابستان گذشته با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • مدیریت ٦٠ درصدی بار مصرفی شبکه برق با کنتور‌های هوشمند
  • مدیریت ۱۰ هزار مگاوات از بار شبکه برق با کنتورهای هوشمند
  • ۶۰ درصد از بار مصرفی شبکه برق با کنتورهای هوشمند مدیریت می شود
  • ٦٠ درصد از بار مصرفی شبکه برق با کنتورهای هوشمند مدیریت می شود
  • انتخاب پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی در بخش جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی
  • هوشمندسازی ۷۸ درصد کنتور‌های برق بخش کشاورزی استان اردبیل
  • فعالیت ۲۸ سامانه نظارت هوشمند ترافیکی در شهر قم
  • پیشرفت در بخش هوشمندسازی و کنترل‌پذیری بارهای مصرفی