Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@11:52:02 GMT

ارتباط جالب دندان قروچه و کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۰۳۰۹

ارتباط جالب دندان قروچه و کرونا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نشریه آنلاین "ساینس الرت" در گزارشی نوشت: در دوران همه گیری کووید ۱۹، دندانپزشکان از افزایش مراجعات بیماران به دلیل ابتلا به عارضه دندان قروچه خبر داده‌اند.

عوارض ساییدن دندان‌ها روی هم یا به اصطلاح "دندان قروچه" می تواند شامل بروز درد در لثه و دندان‌ها و همچنین مفاصل و عضلات فک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درد ناشی از این عارضه می تواند ناتوان کننده باشد و به طور قابل توجهی بر زندگی روزمره فرد تاثیر بگذارد.

آیا شما نیز به عارضه دندان قروچه دچار هستید و فک خود را تحت فشار قرار می‌دهید؟

دندان های بالا و پایین فقط برای زمانی طراحی شده اند که به آنها نیاز داریم: برای گاز زدن و جویدن غذا.

به طور طبیعی تنها بخش کوچکی از روز را صرف جویدن می کنیم و دندان‌های بالا و پایین ضرورتا با یکدیگر تماس پیدا می‌کنند.

همانطور که در حال مطالعه این مطلب هستید به این فکر کنید که دندان ها و فک های خود را چگونه قرار داده اید. با این فرض که در زمان مطالعه این مطلب غذا نمی‌خورید یا نمی‌جوید، دندان‌هایتان باید از هم جدا باشند، چه لب‌ها و دهانتان بسته باشند یا نباشند.

اگر بیش از حد طبیعی دندان ها را ساییده یا تحت فشار قرار دهیم، دندان ها به مرور زمان فرسوده شده و ماهیچه های فک خسته و سفت می شوند. مفاصل فک موسوم به مفاصل گیجگاهی فکی که فک پایین را به جمجمه متصل می کنند حاوی یک دیسک هستند که به کنترل نحوه حرکت مفاصل فکی کمک می کند. این دیسک ممکن است دچار دررفتگی شود که می‌تواند منجر به کاهش عملکرد و ایجاد درد شود.

چرا دندان قروچه می کنیم؟

استرس یکی از عوامل اصلی و موثر در دندان قروچه است. شروع یک شغل جدید، مشکلات خانوادگی یا کنار آمدن با تغییر در زندگی، همگی تجربیات رایجی هستند که بیش از آنچه تصور کنیم به ما استرس وارد می‌کنند. شناسایی زمانی که در شرایط سخت و استرس‌زا قرار داریم همیشه آسان نیست.

چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

اولین گام این است که به این موضوع پی ببرید که آیا دندان های خود را به روی هم ساییده و تحت ‌فشار قرار می دهید. در این صورت لازم است که یک رفتار اغلب ناخودآگاه را تبدیل به رفتاری کنید که بتوانیم آن را کنترل کرده و متوقف کنیم. دندانپزشکان نیز برای بررسی سلامت و وضعیت مفاصل فک و ماهیچه هایی که به شما در جویدن کمک می کنند تخصص دارند.

همچنین معاینه دندان می تواند به آشکار شدن علائم دندان قروچه و آسیب دیدگی فک که شامل ترک خوردگی دندان ها و پرکردگی ها، تاج های فرسوده و عضلات حساس فک باشد، کمک کند. شکنندگی و حساس شدن عضلات اطراف سر و گردن نیز در این بیماران شایع است.

بررسی علت و مدیریت علائم

برای بسیاری از افراد، دندان قروچه به شکل دوره ای است و پس از کنترل منبع استرس یا کاهش آن از بین می رود. برای برخی دیگر ممکن است آنقدر ساده نباشد. اینجاست که مشاوره و مراجعه به دندانپزشک می تواند کمک کند تا مراقبت های مورد نیاز خود را دریافت کنید.

منبع: ایسنا پربیننده ترین خواص انار و یاقوت‌های آن! ثبت نام واکسن کرونا ( دُز سوم بالای ۴۰ سال ) برای جلوگیری از کرونا امیکرون این کار را انجام دهید! فواید شگفت انگیز روغن بادام برای پوست و مو عوارض نادر برخی واکسن های کرونا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استرس دندان اضطراب دندان قروچه ویروس کرونا دندان قروچه دندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل یک دندان‌ساز در الشتر

فرمانده انتظامی سلسله گفت: یک دندان‌ساز ۳۲ ساله به‌‌دلیل تیراندازی افراد ناشناس در این شهرستان به قتل رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سرهنگ محمد بوستان‌افروز، صبح امروز، با اشاره به یک فقره تیراندازی در خیابان 30 متری مطهری شهر الشتر، گفت: عوامل انتظامی بلافاصله در این محل حاضر شدند.

انهدام 20 باند حرفه‌ای واردکننده سلاح در لرستان

او اضافه کرد: فردی 32 ساله در تیراندازی از ناحیه پهلو توسط افراد ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و توسط اورژانس به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شد.

فرمانده انتظامی سلسله با اعلام فوت مرد 32 ساله به‌علت شدت جراحات عنوان کرد: این موضوع به‌صورت ویژه توسط کارآگاهان آگاهی این شهرستان در دست بررسی است.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • تاثیر کریپتو بر بازار جهانی طلا/ قیمت طلا کماکان صعودی خواهد بود
  • قتل یک دندان‌ساز در الشتر
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • کارهایی که فکرش را هم نمی‌کنید، اما عمرتان را زیاد می‌کنند
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار