Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، یک مقام ارشد دولت ترکیه روز یکشنبه اعتراف  کرد که دستگاه اطلاعاتی این کشور در نبرد دوم قره باغ بین باکو و ایروان به ارتش جمهوری آذربایجان کمک کرد.

 به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، معاون رئیس جمهور ترکیه اعتراف کرده است که سرویس اطلاعاتی این کشور در جنگی که در پاییز گذشته بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قره باغ کوهستانی شروع شد مشارکت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فواد اوکتای» معاون رئیس جمهور ترکیه در جریان نشستی در زمینه بودجه دفاعی ترکیه گفت که سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) در لیبی، افغانستان و قره باغ فعال بوده و به نیروهای جمهوری آذربایجان کمک‌های اطلاعاتی رساند.

معاون رئیس جمهور ترکیه گفت که این اقدام در راستای منافع ترکیه در منطقه و توازن  قوا صورت گرفت.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در تاریخ نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای نخست وزیر ارمنستان، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه  پایان یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد.

ترکیه در جریان این نبرد به شدت از ارتش جمهوری آذربایجان حمایت کرد و پهپادهای بیرقدار این کشور پوشش هوایی مناسبی را برای قوای ارتش جمهوری آذربایجان در مناطق عملیاتی فراهم آوردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان چندی قبل  از برگزاری یک رزمایش با ترکیه و گرجستان خبر داد. این رزمایش در «تفلیس»،  پایتخت گرجستان با حضور پرسنل نظامی جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان آغاز شد و در طول برگزاری آن حفاظت از زیر ساخت‌های اقتصادی منطقه و انواع رزم در شرایط سخت تمرین شد. جمهوری آذربایجان همچنین در این مدت چندین رزمایش مختلف با ارتش  ترکیه در نخجوان برگزار کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان رئیس جمهور قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۰۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم

به گزارش خبرآنلاین خبرگزاری تاس نوشت: وزارت کشور ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور کار تعیین مرزها در مرز با آذربایجان در این بخش از استان تاووش را از امروز ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) آغاز کرده است.

در این بیانیه آمده است: بزرگراه باغانیس-ووسکپار برای انجام عملیات مین زدایی در منطقه مجاور و جلوگیری از ورود شهروندان به مناطق مین گذاری شده مجاور به منظور حفظ امنیت آنها بسته شده است.

به نقل از ایرنا وزارت کشور ارمنستان در این بیانیه افزود: ما همچنین به اطلاع می رسانیم شایعاتی که ادعا می کنند بخشی از تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، با واقعیت منطبق نیست. ما تاکید می کنیم که برای امروز هیچ تغییری در خط تماس ارمنستان- آذربایجان برنامه ریزی نشده است. بعد از تعیین مرز، سربازان مرزی ارمنستان حفاظت از خط مرزی را آغاز خواهند کرد.

دفتر دولت ارمنستان امروز در بیانیه ‌ای اعلام کرد که بر اساس توافق کمیسیون‌ های تعیین حدود مرزهای دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان، فرآیندی از ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ برای تعیین مختصات مرزی بر اساس اندازه‌ گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) آغاز شد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به تازگی در مصاحبه با رسانه های انگلیس گفت کشورش هدفی فراتر از مرزهای جغرافیایی به رسمیت شناخته شده بین‌المللی خود ندارد و ابراز امیدواری کرد که تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان از طریق روند تعیین مرزها احیا شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898660

دیگر خبرها

  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • اعلام استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • یک مقام ارشد دیگر ارتش اسرائیل استعفا کرد
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • استعفای مقام عالیرتبه اطلاعاتی رژیم اسرائیل + جزئیات 
  • دیدار رئیس جمهور ترکیه با اسماعیل هنیه