Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از زی نیوز، محققان ایتالیایی اثرات سلامتی رژیم غذایی فوق فرآوری شده را بر افرادی که قبلاً از بیماری‌های قلبی عروقی رنج می‌بردند بررسی کردند.

یافته‌های منتشر شده نشان دهنده خطر بالاتر حمله قلبی (یا سکته مغزی) کُشنده است. همچنین مشاهده شد در افرادی که به طور کلی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی می‌کنند، اما مصرف بیش از حد غذاهای فوق فرآوری شده دارند، خطرات سلامت بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه ۱۱۷۱ نفر را به مدت بیش از ده سال مورد بررسی قرار داد. همه آنها در زمان ورود به مطالعه از قبل مبتلا به بیماری قلبی عروقی بودند.

با توجه به رژیم غذایی شرکت کنندگان، محققان بر مصرف غذاهای فوق فرآوری شده تمرکز کردند، که به طور کلی حاوی افزودنی‌های مختلف مانند رنگ‌ها، نگهدارنده ها، آنتی اکسیدان‌ها، عوامل ضد انعقاد، تقویت کننده‌های طعم و شیرین کننده ها هستند.

این دسته شامل نوشیدنی‌های قندی و گازدار، وعده‌های غذایی از پیش بسته‌بندی شده، برخی از محصولات مانند سوخاری، غلات صبحانه، کراکر و ماست میوه‌ای است.

«ماریالائورا بوناچیو»، سرپرست تیم تحقیق، توضیح می‌دهد: «ما مشاهده کردیم که خطر حمله قلبی یا سکته دوم در افرادی که بیشتر از غذاهای فرآوری‌شده مصرف می‌کنند، دو سوم افزایش می‌یابد. احتمال مرگ به هر دلیلی نیز ۴۰ درصد بیشتر است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «لازم به ذکر است که تعریف غذای فوق فرآوری شده به محتوای غذایی مربوط نمی‌شود، بلکه به فرآیندی که برای تهیه و نگهداری آن استفاده می‌شود، مرتبط است. به عبارت دیگر، حتی اگر یک غذا از نظر تغذیه‌ای متعادل باشد، هنوز هم ممکن است فوق فرآوری شده در نظر گرفته شود.»

کد خبر 5368577

منبع: مهر

کلیدواژه: مواد غذایی غذاهای فراوری شده نارسایی قلبی ویروس کرونا کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا آمار کرونا آلودگی هوا سازمان غذا و دارو سازمان نظام پزشکی معلولان واکسیناسیون سکته مغزی سرطان واکسن فوق فرآوری شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت

محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت در سفر یک روزه خود به استان قزوین در بازدید از یک واحد تولیدی شهرستان آبیک گفت: افزایش تولید در حوزه شوینده کشور ما را از حالت واردکننده به صادرکننده تبدیل کرده است.

برادران اضافه کرد: تراز تجاری صنعت شوینده در حوزه صادرات به ۱۸۰ میلیون دلار رسیده و این در حالی است که تنها ۲۵ میلیون دلار واردات مواد اولیه شوینده داشتیم.

وی با بیان اینکه قزوین قطب تولید شوینده در کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: یکی از تولیدکنندگان عمده شوینده در این استان به تولیدکننده مواد اولیه شوینده تبدیل شده است.

معاون وزیر صمت در ادامه به مباحث مربوط به قاچاق و تقلب کالا‌ها اشاره کرد و گفت: سال گذشته با ۳۰ نمونه تقلبی از یک نام تجاری برخورد شد که انجام این مساله بیانگر افزایش فعالیت متقلبان صنعتی دارد.

برادران گفت: متاسفانه امروزه سوداگران عرصه تولیدات صنعتی به مجهزترین وسایل چاپ و بسته بندی مجهز شده‌اند و حتی به حوزه آرایشی و بهداشتی نیز ورود پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه به آخرین تفاهمنامه این وزارتخانه با بانک مرکزی در راستای تامین ارز تولیدکنندگان اشاره کرد و یادآور شد: تصمیم گرفتیم که ارز تامین شده برای صنایع با نرخ سال قبل را در اختیار کارخانجات و واحد‌های تولیدی قرار دهیم.

برادران با بیان اینکه ۸۰ درصد بازار ارز در اختیار تولید کنندگان اصلی قرار دارد، ادامه داد: علی رغم اختلالات ارزی در بازار، تلاش شده تا رقابت در صنایع نساجی و صنایع عمومی همچنان به ثبات و مسیر خود ادامه دهند و عرصه را بر سوداگران ارز تنگ‌تر کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: در حوزه صنایع بسته بندی نیز واحد‌های فعال و بسیار مناسبی داریم که رشد صعودی هم داشته اند تا جایی که در همین حوزه ۸۵ تا ۹۰ درصد صنعت بسته بندی ما به محصولات غیر فرهنگی اختصاص پیدا کرده که نشان از توسعه این صنعت دارد.

به گفته برادران، یکی از دغدغه‌های وزارت صمت همواره این بوده که با بسته‌بندی آسان و با قیمت مناسب بتواند محصول نهایی را با قیمت پایین به دست مشتریان برساند.

وی افزود: یکی از شرکت‌های مطرح صنعت بسته بندی کشور در همین استان قزوین توانسته از نظر طراحی و چاپ متناسب با نیاز بازار فعالیت درخشانی را از خود برجای بگذارد.

معاون وزیر صمت در ادامه بازدید خود، ۲ دستگاه چاپ سیلک را با اعتباری معادل ۵۰۰ هزار یورو در راستای چاپ روزانه ۵۰ هزار برگه در داخل خط تولید، افتتاح کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • ‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است
  • برای داشتن عمر طولانی از این مواد غذایی غافل نشوید