Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@18:09:29 GMT

رئیس جمهور پرتغال پارلمان این کشور را منحل کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۰۵۵۰

رئیس جمهور پرتغال پارلمان این کشور را منحل کرد

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، مهر به نقل از المیادین نوشت: دفتر «مارسلو ربلو د سوسا» رئیس جمهور پرتغال اعلام کرد که رئیس جمهور، روز یکشنبه فرمان انحلال پارلمان را صادر کرد. این آخرین گام رسمی قبل از انتخابات عمومی زودهنگامی است که پیش از این اعلام شده بود و قرار است که در ۳۰ ژانویه برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمان انحلال پارلمان در آخرین روز ممکن برای انجام این اقدام صادر شد که باید حداقل ۵۵ روز قبل از انتخابات، فرمان انحلال صادر شود. مارسلو ربلو د سوسا پیش از این اعلام کرده بود که اگر پارلمان پیش نویس بودجه سال ۲۰۲۲ را رد کند مردم کشورش دو سال زودتر از موعد مقرر به پای صندوق‌های رأی می‌روند. با رد لایحه بودجه توسط پارلمان، وی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد، اقدامی که عملاً به دوره ثبات نسبی سیاسی در کشور طی ۶ سال گذشته پایان داد.

سوسیالیست ها در نظرسنجی‌ها با ۳۸.۵ تا ۳۹ درصد از سوسیال دموکرات‌ها که نماینده اپوزیسیون اصلی هستند و تنها ۲۴ درصد حامی دارند، جلوتر هستند.

گفتنی است که در ۲۷ اکتبر گذشته پارلمان پرتغال از تصویب پیش نویس بودجه ۲۰۲۲ که آنتونیو کاستا رهبر حزب سوسیالیست به عنوان نخست وزیر آن را تقدیم کرده بود خودداری کرد. حزب سوسیالیست که از سال ۲۰۱۵ قدرت را در پرتغال در دست دارد قبلاً از حمایت چند حزب چپ برخوردار بود. اما گروه چپ مارکسیست و کمونیست‌ها به همراه سبزها حمایت خود را از حزب سوسیالیت برداشتند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: انتخابات پارلمانی پارلمان پرتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور عازم پاکستان شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سفر ۲ روزه خود پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با محمد شهباز شریف دیداری خصوصی خواهد داشت و به اتفاق وی نشست مشترک هیات‌های عالیرتبه دو کشور را برگزار خواهند کرد.

رئیس جمهور در این سفر همچنین با آصف‌ علی زرداری همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌ وگو می‌کند.

سفر به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان خواهد بود

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی نسیم شهر منحل شد
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • رئیس جمهور عازم پاکستان شد
  • محمد مخبر حکم جدید صادر کرد
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند