Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزادی گفت: پیش بینی می‌کنیم که دولت نسبت به لایحه سال گذشته خود رقم پیشنهادی بیشتری را برای بودجه سازمان بهزیستی در لایحه امسال درنظر بگیرد اما نسبت به قانون بودجه سال 1400 رقم بودجه بهزیستی کمتر خواهد بود.

حمید بهزادی بخش کارشناس لایحه بودجه 1401 در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا، درباره پیشنهادات مطرح شده در لایحه بودجه 1401 در حمایت از مددجویان بهزیستی، گفت: منتظریم دولت طی هفته آینده لایحه را به مجلس تقدیم کند اما معمولا دولت برای حمایت از مددجویان بهزیستی در تبصره 14 که مربوط به کاهش فقر مطلق است بودجه‌ای در نظر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته حدود 15 هزار میلیارد تومان بودجه در تبصره 14 در نظر گرفته شده بود که بخشی از آن مربوط به کمیته امداد و بخشی مربوط به بهزیستی است. همچنین بودجه‌ای برای یارانه مسکن خانوارهای دارای دو معلول درنظر گرفته شده بود و سازمان بهزیستی نیز بودجه‌ای برای پرداخت مستمری مددجویان دریافت کرد.

بهزادی بیان کرد: بودجه بهزیستی سال گذشته کمتر از 4 هزار میلیارد تومان بود که وقتی لایحه به مجلس فرستاده شد به 7.5 هزار میلیارد تومان رسید، دولت در قالب قانون حمایت از افراد دارای معلولیت وظایفی را برعهده دارد که این موضوع مبحث جدایی است اما دولت باید در حوزه اشتغال و مسکن از افراد دارای معلولیت حمایت کند.

کارشناس لایحه بودجه 1401 با اشاره به اینکه تبصره 16 و 18 بودجه مربوط به تسهیلات بانکی است، ادامه داد: پیشنهاداتی که به دولت برای تهیه لایحه بودجه سال آینده داده شده این است بودجه این دو تبصره که برای اعطای تسهیلات اشتغال و تهیه مسکن است را افزایش دهند تا هم به جهش تولید کمک شود و هم زمانی که وعده آقای رئیسی مبنی بر ساخت بیش از یک میلیون مسکن در سال محقق شد امکان تهیه آن برای معلولان باشد. برای خانواده‌های دو معلول و یا یک معلول پیش بینی شده که در این ردیف بودجه تسهیلات قرض الحسنه درنظر گرفته شود تا معلولان بتوانند برای تهیه مسکن تسهیلات قرض الحسنه دریافت کنند.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود بودجه بهزیستی برای سال 1401 نسبت به 1400 کاهش پیدا کند، سال 1400 دولت در لایحه بودجه 4 هزار میلیارد تومان بودجه برای بهزیستی در نظر گرفت اما مجلس این بودجه را به 7.5 هزار میلیارد تومان رساند و چند برابر کرد اما پیش بینی می‌کنیم که دولت نسبت به لایحه سال گذشته خود رقم پیشنهادی بیشتری را در لایحه امسال درنظر بگیرد اما نسبت به قانون بودجه سال 1400 رقم بودجه بهزیستی کمتر خواهد بود.

بهزادی ادامه داد: پیشنهاد شده که به جای افزایش بودجه و مستمری مددجویان بهزیستی،  تسهیلات قرض الحسنه افزایش پیدا کند و تسهیلات ساخت مسکن با نرخ ترجیحی برای خانوارهای دارای یک یا دو معلول داده شود بعنی تسهیلات به جای 18 درصد با نرخ 12 یا 4 درصد داده شود، امکان آن برای بانک مرکزی و دولت وجود دارد، دولت اگر بتواند مشکل مسکن خانواده‌های دارای معلول را حل کند بهتر از پرداخت مستمری خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بودجه لایحه بودجه مجلس دولت بهزیستی فقر کمیته امداد مسکن قانون اشتغال تسهیلات بانکی معلولان قرض الحسنه بانک مرکزی لایحه بودجه بودجه ۱۴۰۱ بودجه بهزیستی هزار میلیارد تومان بودجه بهزیستی لایحه بودجه دارای معلول سال گذشته پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از «صفر» شدن زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، انسیه خزعلی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس در خصوص زنان سرپرست خانوار در صف انتظار حمایت نوشت:

«امروز مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی مهمان بهزیستی بودند و خبرهای خوب یکی پس از دیگری...

بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها، امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.»

کد خبر 747164

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری