Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-23@13:40:38 GMT

بحران داوری در لیگ ایران تمامی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۰۶۰۱

بحران داوری در لیگ ایران تمامی ندارد

به گزارش “ورزش سه”، پس از جنجال های روز گذشته در دربی ۹۷، حالا یک صحنه مشکوک دیگر در ساری رخ داد. تیم های نساجی و پدیده در یکی از دیدارهای باقیمانده از هفته هشتم در استادیوم شهدای ساری به مصاف هم رفته اند که نیمه نخست این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

 

بزرگترین اتفاق این بازی در دقیقه ۱۷ مسابقه رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان قهاری بازیکن نساجی با استفاده از توپ خوبی که نصیبش شده بود، از سمت راست به حرکت درآمد و پس از عبور از حسام پورهاشم بازیکن پدیده، با تکل این بازیکن سرنگون شد.

در حالیکه در همان تصاویر اولیه نیز مشخص بود تکل حسام پورهاشم درون محوطه جریمه زده شده، اما حسن زیاری داور مسابقه در تصمیمی عجیب، خطا را بیرون از محوطه جریمه تشخیص داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هادی طوسی کمک داور این بازی نیز که به صحنه نزدیک بود، نتوانست به داور وسط کمک کند و اعتراض های بی پایان محمد مهدی نظری و ایوب کلانتری به کمک داور مسابقه بی نتیجه بود.

 

پس از این صحنه بود که نیمکت نشینان نساجی به شدت نسبت به تصمیم تیم داوری معترض بودند و تا دقایقی پس از آن نیز صدای اعتراض آنها از کنار زمین به خوبی شنیده می شد.

 

پس از اتفاقاتی که روز گذشته در شهرآورد تهران رخ داد و همچنین صحنه های مشکوک در دیدار سپاهان و گل گهر، حالا بازی نساجی و پدیده نیز با یک پنالتی سوخته برای قائمشهری ها، این هفته را به یکی از عجیب ترین هفته های لیگ برتر از نظر قضاوت داوران تبدیل کرد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمیته داوران نساجی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۰۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاپی: پنالتی نبود و حردانی اول پایم را زد

به گزارش "ورزش سه"، شمس آذر شب گذشته با نتیجه سه – دو مقابل استقلال نتیجه را واگذار کرد. دیداری که البته بحث داوری زیادی داشت و در حالیکه شمس آذری‌ها با ادعای گم شدن یک پنالتی تیم خود و پنالتی اشتباه استقلال از اجحاف علیه خود در این بازی می‌گویند، بحثی درباره اینکه استقلال از یک پنالتی محروم مانده است نیز شکل گرفته است.

در این صحنه و طبق تصاویری که منتشر شده است، محمد پاپی هافبک شمس آذر به دنبال دفع توپ از محوطه جریمه تیمش است اما در ادامه به پای مهرداد محمدی ضربه می‌زند. هافبک شمس آذر در توضیح این صحنه می‌گوید: من درباره اتفاقات دیگر این بازی حرفی نمی‌زنم و همانطور که اعلام شده بازیکنان حق صحبت درباره داور را ندارند. اما درباره این صحنه نیز که خوشبختانه با تصمیم درست آقای وحید کاظمی همراه شد با یک توضیح بدهم. کسانی که می‌گویند پنالتی شده است کاری به شرایط دفع توپ ندارم اما بهتر است به چند ثانیه قبل از آن دقت کنند. اگر اشتباه نکنم صالح حردانی بود که از پشت سر وارد صحنه شده و با پای چپ به مچ پای من ضربه می‌زند و اگر خطایی هم باشد خطای بازیکن استقلال است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر VAR باشد قطعا تصمیم گیری درباره چنین صحنه‌هایی بهتر اتفاق می‌افتد اینطور گفت: شما ببینید همین چند روز پیش بازی العین و الهلال برگزار شد. در یک صحنه کاملا مشکوک داور چندین دقیقه مشغول بررسی تمامی اتفاقات آن بود. حتی کمی قبل‌تر از آن صحنه را هم بررسی کردند که اگر احیانا آفساید بوده باشد، خطای نهایی را رد کنند. مسلما VAR کمک بزرگی خواهد کرد. همین صحنه اگر مشکوک می‌شد، قطعا داور با توجه به برخورد اول و ضربه زدن مهرداد محمدی به مچ پایم خطای او را اعلام می‌کرد.

پاپی درباره شرایط تیمش گفت: باید به بازی بعدی فکر کنیم. متاسفانه در بازی بعدی تماشاگران‌مان را هم نداریم اما برای پیروزی بار دیگر هم قسم می‌شویم و با انگیزه بالایی به دنبال آن در جدال با پیکان و ادامه مسیر خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد
  • ‏ مکالمه ‏VAR‏ ال‌کلاسیکو: گل قطعی نیست، ادامه بازی!‏
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول
  • کارشناس داوری ال‌کلاسیکو: پنالتی رئال مادرید اشتباه بود؛ عبور توپ از خط را نمی‌توان ثابت کرد
  • رسوایی داوری: صف طولانی شاکیان رئال (عکس)
  • پنالتی جنجالی رئال درست بود (عکس)
  • بازیکن آلومینیوم: بینی‌ام شکست، داور گفت بلند شو!
  • اعتراض تند ذوبی‌ها: پنالتی بود آقای داور!
  • پاپی: پنالتی نبود و حردانی اول پایم را زد
  • بدشانسی گریبان یک تراکتوری را گرفت (ویدیو)