Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@18:58:34 GMT

این خوراکی‌ها باعث ریزش موهایتان می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۰۷۵۴

این خوراکی‌ها باعث ریزش موهایتان می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، سیناپرس به نقل از express نوشت: ریزش مو هم در زنان و هم در مردان رخ می‌دهد و معمولا دلایل مختلفی دارد که از وراثت گرفته تا سبک زندگی را شامل می‌شود. با وجود این، فارغ از ریشه اصلی نازک شدن و ریزش موها، مصرف برخی غذاها در رژیم غذایی روزانه نیز می‌تواند سلامت موها را تهدید کند.

به گفته پزشکان، سلامت موها رابطه مستقیمی با مواد مغذی مصرفی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود ویتامین‌ها به دلیل نداشتن یک رژیم غذایی متعادل موهای شما را تشنه مواد مغذی حیاتی نگه می‌دارد که شامل ویتامین C، پروتئین و آهن هستند. اما ریزش موها تنها به کمبود این مواد مغذی ختم نمی‌شود.

هله‌هوله: مصرف انواع هله هوله‌ها سلامت موها را به خطر می‌اندازند و ریزش مو را به دنبال دارند. کربوهیدرات‌های غنی شده شامل پاستا، نان، پیتزا و کیک، سیستم دفاعی بدن را در برابر استرس مسدود می‌کنند و اگر به دلیل استرس دچار ریزش مو هستید، زمان آن رسیده که مصرف این هله هوله‌ها را محدود کنید.

شکر به کار رفته در این قبیل مواد با ریزش مو ارتباط دارد. مقاومت انسولینی که منجر به دیابت و چاقی می‌شود، با ریزش مو و ریزش سکه‌ای در مردان و زنان مرتبط است. علاوه بر این، مصرف غذاهایی که شاخص گلیسمیک بالا دارند و باعث افزایش ترشح انسولین می‌شوند، با ایجاد عدم تعادل هورمونی منجر به ریزش مو می‌شود.

غذاهای چرب: معمولا غذاهای فست‌فودی که سریع آماده می‌شوند، جزو غذاهای خیلی چرب هستند و یکی از مواد غذایی است که باید برای حفظ سلامت موها از خوردن آن اجتناب کنید. در این میان می‌توان به چربی پوست اشاره کرد که رطوبت طبیعی موهای شما را تأمین می‌کند.

زمانی که غذاهای چرب مصرف می‌کنید، این چربی طبیعی بدن را زیاد می‌کنید. چربی اضافه‌ای که فولیکول‌های مو را می‌پوشاند، مانع از رشد موها شده و منجر به ریزش آنها می‌شود.

نوشیدنی‌های گازدار: غذاها تنها مواردی نیستند که در رعایت یک رژیم متعادل باید رعایت کنید بلکه نوشیدنی‌ها هم اهمیت بالایی دارند و روی سلامت موها اثرگذار هستند. برای داشتن موهایی سالم، از خوردن نوشیدنی‌های گازدار خودداری کنید. این نوشیدنی‌ها قند را در جریان خود افزایش داده و این امر تأثیر منفی روی گردش خون گذاشته و مواد مغذی کمتری را به فولیکول‌های مو می‌رساند.

کد خبر 641364 برچسب‌ها مو تغذیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مو تغذیه سلامت موها نوشیدنی ها مواد مغذی ریزش مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

بدن طی فرآیندی پروتئین‌ها را تجزیه کرده و به آمینو اسیدها تبدیل می‌کند. آمینو اسیدها ترکیب‌های ارگانیکی هستند که برای ایجاد پروتئین‌های جدید با یکدیگر ادغام می‌شوند. در حقیقت پروتئین‌ها و آمینو اسیدها عناصر اساسی شکل گیری سلول هستند.

منابع حیوانی تنها عامل تامین کننده پروتئین به حساب نمی‌آیند بلکه مواد خوراکی دیگری همچون آجیل، حبوبات، غلات و برخی سبزیجات منبع مهم تامین پروتئین مورد نیاز برای افرادی هستند که از خوردن مواد گوشتی پرهیز می‌کنند.

سایت «هلث لاین» در مطلبی به معرفی برخی از سبزیجات حاوی مقدار قابل توجهی از پروتئین پرداخته‌ است:

- سبزیجات سبز تیره‌رنگ و خام: اسفناج و کلم حاوی میزان فراوانی پروتئین هستند. سبزیجات سبز تیره رنگ منبع غنی از دیگر مواد مغذی مهم از جمله کلسیم، پتاسیم و بتاکاروتن نیز به حساب می‌آیند. در فرآیند طبخ، میزانی از مواد مغذی موجود در سبزیجات از بین می‌روند اگرچه در این فرایند آسیبی به پروتئین وارد نمی‌شود. هر چند بهتر است این نوع از سبزیجات را به منظور حفظ مواد مغذی آن به صورت خام مصرف کرد.

- کلم بروکلی: این سبزی که به شکل یک درخت کوچک به نظر می‌آید حاوی ارزش غذایی فراوانی است و وجود میزان کافی از پروتئین در آن برای حفظ استحکام بدن و رشد آن اهمیت دارد. همچنین این سبزی منبع غنی از ویتامین A و C به حساب می‌آید.

- آووکادو: آووکادو، یک ماده غذایی کامل با 14 ماده معدنی مفید برای تحریک رشد بدن مثل آهن و مس است که برای خون سازی مفیدند یا سدیم و پتاسیم موجود در آووکادو تعادل شیمیایی بدن را حفظ می‏‌کنند. این خوردنی که گاهی آن را به عنوان میوه هم مصرف می‌کنند به دلیل نداشتن نشاسته، قند خون را در طول روز متعادل نگه می‌‏دارد و بنابراین برای افراد دیابتی و افراد دچار هیپوگلیسمی (افت قند خون) مناسب است.

آووکادو از نظر چربی خیلی غنی است در حالی که سایر میوه ها و سبزی ها این طور نیستند. همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین‏ A، ویتامین‏‌های گروه B و غنی از آنتی اکسیدان‏‌هایی مثل ویتامین E ،C و لوتئین (رنگدانه گیاهی) است.

- ذرت: این ماده خوراکی منبع سرشاری از پروتئین و همچنین حاوی میزان فراوانی کاروتنوئید است. سبزیجات حاوی این ترکیب به کاهش خطر ابتلا به «دژنراسیون ماکولا» که یک عارضه چشمی است، کمک می‌کند.

- سیب زمینی: سرخ کردن سیب زمینی پروتئین آن را از بین نمی‌برد و پختن یا آب‌پز کردن آن محتویات کالری موجود در سیب زمینی را پایین می‌آورد.

- نخود فرنگی: مصرف این ماده خوراکی به دلیل دارا بودن میزان بالایی از پروتئین، کربوهیدرات‌ها، فیبر خوراکی و منیزیم برای حفظ سلامت توصیه می‌شود.

- باقلا: باقلا نیز همچون تعداد زیادی از سبزیجات دیگر به دلیل دارا بودن پروتئین می‌تواند منبع مناسبی برای تامین نیاز بدن به این ماده مغذی باشد.

- عدس پخته: عدس که در دسته حبوبات قرار دارد سرشار از پروتئین است. در حقیقت 30 درصد از کالری عدس از پروتئین آن ناشی می‌شود و مصرف آن به دلیل دارا بودن فیبر خوراکی، مواد معدنی و ویتامین B توصیه می‌شود.

- نخود: از ویژگی‌های نخود نیز که در گروه حبوبات قرار دارد، دارا بودن حجم بالایی از پروتئین است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • اگر یبوست دارید این ماده مغذی را بیشتر مصرف کنید
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند