Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@16:42:16 GMT

کاهش ۵۳ درصدی بارش‌ ها تا انتهای بهمن

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۰۸۱۳

کاهش ۵۳ درصدی بارش‌ ها تا انتهای بهمن

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از موسسه تحقیقات آب، وضعیت بارش پیش‌بینی‌شده برای داده‌های تجمعی سه‌ماهه از ابتدای آذر تا انتهای بهمن‌ماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که در این دوره وضعیت بارش‌ها در حوضه‌های آبریز شمال غرب، جنوب شرق و شمال شرق (حوضه سرخس) بیشتر از متوسط بلندمدت خواهد بود و برای سایر حوضه‌های آبریز درجه ۲ کشور، کمتر از متوسط بلندمدت پیش‌بینی ‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت بارش آذر ماه ۱۴۰۰ در بیشتر حوضه‌های آبریز واقع در مرکز، جنوب و شرق کشور کمتر از متوسط بلندمدت و در سایر حوضه‌های آبریز بیشتر از متوسط بلندمدت پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی انجام‌شده برای حوضه آبریز اصلی مرزی شرق بیانگر آن است که این حوضه تنها حوضه‌ای است که کاهش بارش ۵۳ درصدی را دارد و میزان بارش آن به ۴ میلی‌متر خواهد رسید درحالی‌که متوسط دوره بلندمدت آن ۹ میلی‌متر بوده است.

همچنین در آذرماه امسال ۸ حوضه آبریز درجه دو کشور شامل رودخانه‌های بین سفیدرود و هراز، قره‌سو و گرگان، هامون و جازموریان، پترگان و خواف، هامون، هیرمند، بندرعباس، سدیج، کل، مهران و مسیل‌های جنوبی، مند، کاریان و خنج هم با کاهش بارش روبرو هستند.

میزان بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز دریای خزر در آذرماه ۴۴ میلی‌متر است درحالی‌که در دوره بلندمدت این حوضه ۴۵ میلی‌متر بارش داشته که کاهش ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

گرچه حوضه آبریز اصلی دریای خزر در آذرماه کاهش بارش کمی نسبت به دوره بلندمدت دارد درعین‌حال حوضه آبریز اصلی دریاچه ارومیه بارشی ۴۴ میلی‌متری را تجربه می‌کند که نسبت به دوره متوسط بلندمدت که ۳۹ میلی‌متر بارش را خواهد داشت با رشد ۱۲ درصدی همراه خواهد بود.

بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز اصلی فلات مرکزی در آذرماه ۱۵ میلی‌متر است که نسبت به متوسط بلندمدت با بارش ۲۱ میلی‌متری کاهش ۲۶ درصدی را خواهد داشت.

حوضه آبریز اصلی قره قوم تنها حوضه آبریزی که رشد بارش ۶۰ درصدی در آذرماه دارد

وضعیت بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز اصلی قره قوم در آذرماه ۳۳ میلی‌متر است درحالی‌که این حوضه در دوره بلندمدت متوسط بارش ۲۰ میلی‌متری داشته که رشد ۶۰درصدی بارش برای این حوضه آبریز را نوید داده است.

میزان بارش پیش‌بینی‌شده در آذرماه برای حوضه آبریز اصلی خلیج‌فارس و دریای عمان ۵۴ میلی‌متر است که نسبت به متوسط بلندمدت با بارش ۶۳ میلی‌متری کاهش ۱۴ درصدی خواهد داشت.

منبع: موسسه تحقیقات آب پربیننده ترین اخبار آموزش و پرورش / امتحانات کدام پایه ها حضوری است؟ ورود سامانه بارشی جدید به کشور اعجابی از حیات وحش + عکس صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۰۹/۱۴) شادترین کشورهای دنیا کجاست؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بارش باران زمستان بارش میزان بارندگی بارش پیش بینی شده برای حوضه آبریز اصلی شده برای حوضه آبریز متوسط بلندمدت حوضه های آبریز دوره بلندمدت میلی متر وضعیت بارش میلی متری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در این مدت همچنین اردستان با ۲۹ میلی متر، زواره ۲۷.۹ دهم میلی متر، مهاباد ۲۵ میلی متر، دهاقان با ۲۲، بادرود و خوانسار با ۲۱، اردستان و گلپایگان با ۲۰، چادگان با ۱۸، کاشان و مهاباد با ۱۴، شهرضا با ۱۸.۲ دهم میلی متر، نطنز با ۱۶ و فریدونشهر با ۱۱ میلی‌متر، پادنای علیا با ۱۲ و مبارکه با ۱۰.۳ دهم میلی متر بیشترین میزان بارندگی استان اصفهان را در این مدت داشته اند.
لیلا امینی، میزان بارش باران را در شهر اصفهان ۵ میلی متر دانست و افزود: در پی بارندگی‌ها چند مورد وقوع سیل در راه‌های اصلی خور و بیابانک، زواره، خوانسار، نایین، اردستان و مناطق شرقی و شمالی استان گزارش شده است.
وی همچنین با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی در استان گفت: نحوه فعالیت این سامانه امروز به صورت ابرناکی گاهی، مه آلود، گاهی وزش تند باد لحظه ای، بارش باران، رگبار بهاری و احتمال رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ وتنش دمایی پیش بینی می‌شود.
لیلا امینی اوج فعالیت این سامانه را تا بعدازظهر و در مناطق شمال و شرق و تاحدودی جنوب استان دانست و افزود: با خروج تدریجی این سامانه از استان دمای هوا کاهش می‌یابد.
وی پیش بینی کرد: سامانه بارش‌جدیدی از هفته آینده وارد استان خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالیانه خارج شد