Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه‌داستان «عزازیل» نوشته آیزاک آسیموف با گردآوری و ترجمه پیمان اسماعیلیان به‌تازگی توسط انتشارات پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «کلاسیک‌های خواندنی» است که این‌ناشر چاپ می‌کند. عناوین این‌مجموعه طی ۱۰۰ سال گذشته منتشر شده‌اند و با هدف خوانش دوباره محبوب‌ترین رمان‌های کلاسیک و با همکاری گروه مترجمین توسط این‌ناشر گردآوری و منتشر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیزاک آسیموف نویسنده آمریکایی روس‌تبار، یکی از نویسندگان شناخته‌شده ژانر علمی‌تخیلی است که در سال ۱۹۲۰ متولد و در سال ۱۹۹۲ درگذشت. عزازیل یکی از شخصیت‌های مخلوق این‌نویسنده است که داستان‌های کوتاهی از او حضور دارد. او یک‌موجود دو سانتی‌متری است که آسیموف او را ابلیس و گاهی یک‌موجود فرازمینی معرفی می‌کرد که نامش از یک اسم انجیلی گرفته شده است. آسیموف حتی او را در آخرین داستانی که در کتاب پیش رو چاپ شده، روح خوانده است.

داستان‌هایی که در کتاب موردنظر چاپ شده و درباره عزازیل هستند، طنز و هجوآمیز هستند و به اعتراف آسیموف، سبک نگارشی هجوآمیزشان از سِر پلهم گرنویل وودهاوس وام گرفته شده است. این‌داستان‌ها در فاصله سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۱ نوشته شده و هرکدام در نشریه‌های مختلف علمی‌تخیلی منتشر شدند. آسیموف خود در پیش‌گفتاری که برای داستان‌های عزازیلی خود نوشته، می‌گوید اولین‌داستانی را که درباره این‌ابلیس فسقلی نوشته، از مجموعه حذف کرده چون با بقیه سنخیت نداشته است.

کتاب «عزازیل» ۲۹ داستان را با محوریت این‌شخصیت شامل می‌شود که عناوین‌شان به‌ترتیب عبارت است از:

ابلیس دوسانتی‌متری، یک شب آواز، لبخندی که گم شد، طرف برنده، غرش گنگ، نجات بشریت، پایبندی به اصول، بلای نوشیدن، فرصت نوشتن، شتافتن روی برف، منطق منطق است، ... گوی سبقت برد، دهان‌ بزی، بسیار چیزها در زمین و آسمان، نقش ضمیر، مبارزات بهاری، گالاتئا، پرواز خیال، برای سلامتی‌ات، منتقد بریان، این هم شغل است، بیرون سرده عزیزم، مسافر زمان، ... هرکه به آن فریفته شود حکیم نیست، دانشمند دیوانه، به‌پیش علیه دشمنان،‌ من پیشی‌مو دوست دارم، کاملا رسمی، تسویه حساب.

در قسمتی از داستان «نقش ضمیر» از این‌کتاب می‌خوانیم:

همان شب عزازیل را احضار کردم، همان ابلیس دو سانتی‌متری که یکی‌دو باری قدرت‌های اسرارآمیزش به کارم آمده بود، نمی‌دانم تابه‌حال در موردش حرفی برایت زده‌ام یا نه، ولی _ آهان، گفته‌ام، درست است؟

خب، وسط حلقه عاجی روی میز کارم که دور و اطرافش را عود می‌سوزانم و وردی کهن را می‌خوانم _ ببخشید، جزئیاتش سرّی است _ ظاهر شد. وقتی پدیدار شد لباسی بلند و مواج پوشیده بود؛ دست کم در مقایسه با قد و بالای دو سانتی‌متری‌اش که از نوک دُم تا سر شاخ‌ها می‌شد، به نظر بلند و مواج بود. یکی از بازوهایش را بالا آورده و همان‌طور که دمش را چپ و راست تاب می‌داد با صدای تیزش حرف می‌زد.

آشکار بود که درست وسط مراسمی چیزی بود. او مخلوقی است که به دلیلی دل‌بسته جزئیات بی‌اهمیت است. تابه‌حال هرگز او را در حال آرامش یا استراحت موقرانه ندیده‌ام. همیشه درگیر یک کار بی‌اهمیت مسخره است و از اینکه کارش را قطع کرده‌ام خشمگین می‌شود.

این‌کتاب با ۴۳۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۸ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5368353 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: آیزاک آسیموف ادبیات علمی تخیلی ترجمه انتشارات پیدایش نشر پیدایش معرفی کتاب ترجمه تازه های نشر انتشارات سوره مهر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران سید رضی شیرازی رونمایی کتاب بازسازی انقلابی عرصه فرهنگ کتاب نقد کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علی رمضانی یاسر احمدوند کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد

محمد میرکیانی از انتشار دو عنوان کتاب «عروسی غازها» و «کاخ کلاغ‌ها» خبر داد و گفت: با انتشار این آثار پنج‌گانه «ماجرای دشت مرموز» کامل می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد میرکیانی، نویسنده فعال و برگزیده حوزه کودک و نوجوان، با اشاره به تکمیل شدن مجموعه "ماجرای دشت مرموز" با انتشار دو کتاب جدید دیگر گفت: این آثار از سوی انتشارات به‌نشر وابسته به آستان قدس رضوی همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روانه بازار کتاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان این‌پنج گانه نوجوانان هستند، افزود: «جشن خرگوش‌ها»، «ملکه موش‌ها» و «بازی بازها» عنوان‌های دیگر این پنج گانه هستند که تصویرگری‌اش را سعید رزاقی انجام داده است. مجموعه «ماجرای دشت مرموز» بر محوریت چند گروه از حیوانات است که در هر کتاب ماجرای تازه‌ای را رقم می‌زنند. روباه‌ها شخصیت‌های منفی این مجموعه هستند که در هر قصه برای به دام انداختن دیگر حیوانات توطئه تازه‌ای انجام می‌دهند. بازها قهرمان‌های این مجموعه هستند که در نهایت به یاری حیوانات ضعیف می‌آیند و روباه‌ها را شکار می‌کنند.

میرکیانی: آثار فانتزی، با رنگ و لعاب ایرانی محبوب نوجوانان است

سردبیر برنامه خاطره‌انگیز «قصه ظهر جمعه» رادیو ایران تصریح کرد: مجموعه پنج‌گانه با کتاب‌های چندجلدی‌ها متفاوت است و کتاب‌های چندجلدی را باید کامل خواند؛ در حالی که به طور مثال در پنج‌گانه «ماجرای دشت مرموز» هر کتاب هویت مستقلی دارد و می‌تواند جداگانه خوانده شود.

به گفته میرکیانی، رمان‌های «ماجرای دشت مرموز» در فضای داستان‌های حیوانات یا فابل ( (fabl) ساختاری طنز، فانتزی و مفرح برای نوجوانان دارد و در نگارش آثار سعی شده است نوجوانان با مفاهیم اجتماعی و فرهنگی آشنا شوند و به خوانش داستان‌های ادبیات کهن و داستان‌های معاصر علاقه‌مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین چنین نوجوانان با مطالعه مجموعه پنج‌گانه «ماجرای دشت مرموز» زمینه تفکر و اندیشه را در خود ایجاد می کنند و با نا گفته‌هایی از مسائل پیرامون ، فضای عمومی جامعه و جهان امروز آشنا می‌شوند در نتیجه آگاهی آن‌ها نسبت به پیچیدگی‌های زندگی در جهان امروز بیشتر می‌شود. 

محمد میرکیانی نویسنده نام آشنای ادبیات کودک و نوجوان که آثاری همچون مجموعه «قصه ما مَثَل شد» و «پند و قند» و کلی کتاب دیگر را در کارمه ادبی خود دارد؛آثاری که برخی از آن‌ها در جشنواره‌های بین‌المللی و ملی برگزیده شده‌اند. مجموعه‌های «قصه ما مثل شد»، «همیشه قصه‌ای هست»، «حکایت‌های کمال» پیش از این از محمد میرکیانی توسط به‌نشر منتشر شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «خط رو خط» با محوریت طنز جامعه شهری روایت می‌شود
  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • داستان شغل ۵۰۰ ساله دلاکی با ۳۳ مهارت؛ مشهورترین دلاک ایرانی که بود؟
  • میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد
  • آموزش نویسندگی خلاق با این کتاب
  • «عالیجناب بو» اثر جدید محمدرضا یوسفی منتشر شد
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند
  • داستان شغل ۵۰۰ ساله با ۳۳ چشمه مهارت
  • داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد