Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@01:04:37 GMT

اصرار وزارت بهداشت بر اجرای برنامه "شیرمدرسه"

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۰۹۱۱

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، با اشاره به نیازمندی کودکان به شیر و لزوم تامین ویتامین‌ها و کلسیم‌های مورد نیاز از طریق مصرف آن، گفت: این موضوع امسال هم در دست پیگیری ما قرار دارد و از سازمان برنامه و بودجه خواستیم که اعتبارات لازم برای برنامه شیرمدرسه تامین شود که در صورت بازگشایی مدارس این برنامه اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دکتر زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازگشایی تدریجی مدارس پس از شیوع کرونا، گفت: برنامه شیر مدرسه از آن برنامه‌هایی است که برای تامین نیازمندی‌های تغذیه‌ای کودکان تدوین شده است که کودکان حداقل در مدرسه یک وعده شیر مصرف کنند که بخشی از نیاز به انرژی، پروتئین، کلسیم و فسفر برایشان تامین شود.   وی افزود: این برنامه بسیار ضروری است؛ زیرا در بهبود رشد کودکان و تامین نیازمندی‌های تغذیه‌ای آنان و ترویج فرهنگ مصرف شیر موثر است. این موضوع امسال هم در دست پیگیری ما قرار دارد و از سازمان برنامه و بودجه خواستیم که اعتبارات لازم برای برنامه شیرمدرسه تامین شود که در صورت بازگشایی مدارس این برنامه اجرایی شود.   او تاکید کرد: بویژه آنکه در دوران کرونا بیشتر نیاز است که مخصوصا در مناطق محروم بخشی از نیازمندی تغذیه‌ای بچه‌ها از این طریق تامین شود تا سیستم ایمنی بدنشان تقویت شده و پاسخ مناسبی در برابر بیماری کرونا بدهد.   عبداللهی ادامه داد: ظرف حدودا دو سال از شیوع کرونا که مدارس تعطیل بود و این برنامه اجرا نشد اما سال قبل از آن یعنی در سال ۱۳۹۸ هم متاسفانه چون اعتبارات برنامه تامین نشد، برنامه قطع شده و اجرا نشد و اکنون اصرار جدی ما اجرای طرح در صورت بازگشایی مدارس است.   به گزارش ایسنا، پیش از این نیز مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به ایسنا گفته بود: طی برنامه رصد وضعیت غذا و تغذیه گروه‌های آسیب پذیر که توسط دفتر ما و مراکز علمی انجام شده است، گزارشاتی به دستمان رسیده است که حاکی از بیشتر شدن وضعیت ناامنی غذایی است. متاسفانه سوء تغذیه و کمبود ریزمغذی‌ها در کودکان زیر ۵ سال افزایش یافته است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تامین شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ کارشناس کانون پرورش فکری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: تماشاخانه سیار از امروز در استان مرکزی حضور دارد و در سه نقطه از استان نمایش عروسکی، پخش انیمیشن و برنامه‌های متنوع دیگر را اجرا می‌کند. 
فربدزاده افزود: این تماشاخانه در قالب یک تریلی مجهز به پخش فیلم و اجرای تئاتر حضور پیدا می‌کند و برای علاقه‌مندان به اجرای برنامه می‌پردازد. 
او مهمترین هدف حضور این تماشاخانۀ سیار را اجرای برنامه در مناطق مستضعف، اجرای عدالت فرهنگی، افزایش نشاط اجتماعی، معرفی بیشتر کانون و فعالیت‌های آن به مخاطبان عنوان کرد. 
کارشناس کانون پرورش فکری افزود: تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در مناطق مختلف کشور برای کودکان  برنامه‌های فرهنگی از جمله قصه‌گویی، تئاتر، نمایش و فیلم اجرا می‌کند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود