Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، مشکلات ستون فقرات زمانی پدید می‌آیند که بخشی از نخاع یا اعصاب انتهای کانال نخاعی در اثر جراحت یا ضربه آسیب ببیند. اختلال در قدرت بدنی افراد و سایر عملکردهای بدن و همچنین کمردرد از شایع‌ترین عوارض مشکلات ستون فقرات هستند.

انواع مشکلات ستون فقرات

فتق دیسک: این حالت هنگامی پدید می‌آید که هسته دیسک جابه‌جا می‌شود و از محفظه خود بیرون می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فشار عضلانی: به دلیل فشار بیش از حد، تنش و وضعیت بدنی نامناسب به وجود می‌آید، زیرا این موارد عضلات نزدیک ستون فقرات را تحت فشار قرار می‌دهند. این مورد با درد گردن و کمر همراه است.

اِسکولیوز: به معنای خمیدگی یا انحنای غیرطبیعی ستون فقرات است و سطوح درد آن از جزئی تا شدید درجه‌بندی می‌شود.

واخوردگی گردن:  به دلیل تکان دادن یا حرکت ناگهانی سر ایجاد می‌شود و به مفاصل میان‌مهره‌ای، دیسک‌ها و رباط‌های گردن صدمه می‌زند.

پوکی استخوان: از رایج‌ترین مشکلات ستون فقرات است که بیشتر افراد مسن با آن مواجه‌اند. پوکی استخوان می‌تواند منجر به ضعیف شدن استخوانی (به دلیل کاهش توده استخوانی) شود. ضعف استخوان‌های ستون فقرات معمولاً باعث شکستگی و آسیب‌دیدگی می‌شود.

سیاتیک :وضعیتی که فرد در آن دچار درد نوسانی شدید در پاها و کمر می‌شود.

اسپوندیلوز: یک اصطلاح کلی است برای توصیف درد ناشی از شرایط دژنراتیو مربوط به ستون فقرات.

*همه این مشکلات جدی هستند و می‌بایست به موقع به آنها رسیدگی و توجه شود.

بی‌توجهی به مشکلات ستون فقرات شما را به دردسر می‌اندازد

اگر در زمان درست به این مشکلات رسیدگی نشود، به مرور زمان به سمت بی‌حسی یا فلجی پیش خواهید رفت. این اتفاق می‌تواند منجر به بروز مشکلات همیشگی در راه رفتن شود و کیفیت زندگی شما را کاهش دهد. فردی که به این مشکلات دچار است، برای انجام فعالیت‌های روزمره خود نیز نیازمند کمک مداوم  از سوی دیگران است.

درمان را به پشت گوش نیندازید و همچنین توصیه‌های پزشکی را رعایت کنید.

منبع: india / مترجم: الهه جعفرزاده

۴٧۴٧

کد خبر 1578546

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کمردرد پوکی استخوان سلامت مشکلات ستون فقرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برای حفظ و تقویت سلامت خود تا ۳۰ سالگی و بعد از آن، این دو عادت ناسالم را ترک کنید:

۱) دریافت ناکافی ویتامین D و کلسیم

مصرف ناکافی کلسیم و ویتامین D می‌تواند تراکم استخوان را کاهش و خطر پوکی استخوان و شکستگی را افزایش دهد. به همین دلیل، مصرف غذا‌های غنی از کلسیم (مانند محصولات لبنی و سبزیجات) و هم‌چنین دریافت نور کافی خورشید یا مصرف مکمل‌های ویتامین D بسیار مهم است. استخوان‌ها در دهه چهارم زندگی (۳۰ سالگی) به مرور تراکم خود را از دست می‌دهند. برای کند کردن این فرآیند و حفظ استحکام استخوان‌ها می‌بایست از مواد مغذی، مانند کلسیم و ویتامین D، استفاده کنید که سلامت استخوان را تقویت می‌کنند.

۲) مصرف بیش از حد قند و شکر

مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی بالا در ۳۰ سالگی باعث می‌شود که سطح قند خون شما دائماً افزایش یابد؛ که همین مسئله می‌تواند با ذخیره چربی اضافی همراه باشد. در مقابل، مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی پایین و هم‌چنین انتخاب کربوهیدرات‌هایی که حاوی نوع خاصی از پری‌بیوتیک، به نام نشاسته مقاوم، هستند، می‌تواند به تنظیم بهتر سطح قند خون کمک کرده و سلول‌ها را وادار کند تا به انسولین واکنش بیشتری نشان دهند. همه این‌ها در کنار هم، حتی با افزایش سن، می‌توانند علاوه بر حفظ سلامت بدن، از اثرات متابولیکی منفی جلوگیری کنند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • ستون خیمه هویت ایرانی شعر است/فصل دوم برنامه به اوایل تابستان خواهد رسید + فیلم
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • شما ایرانی‌ها پادشاه جهان اسلام و شیر خاورمیانه هستید + فیلم
  • ستون gc چیست و انواع ستون gc کدام‌اند ؟
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • تارتار و هدایت ملوان با درد شدید (عکس)
  • نماهنگ | راضی هستم، قانع نیستم
  • خواص آب هویج بستنی