Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@08:51:49 GMT

قاضی جعلی در قم دستگیر و محاکمه شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۱۳۴۲

قاضی جعلی در قم دستگیر و محاکمه شد

دادستان عمومی و انقلاب قم از صدور حکم قاضی جعلی با نام مستعار سید محمد مهدی خوانساری در قم خبر داد و گفت: کلاهبرداری 107 میلیون تومانی، غصب عنوان قاضی دادگاه، جعل سند، استفاده از کارت جعلی قوه قضاییه، تشویق به فساد و فحشا و فراهم کردن موجبات آن از عناوین اتهامی این متهم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن غریب دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به شناسایی و دستگیری قاضی جعلی پس از شکایات متعدد و رصد اطلاعاتی ضابطین حفاظت اطلاعات، گفت: با وصول شکایات مردمی و بازداشت متهم، تکمیل تحقیقات و بازجویی از متهم و رسیدگی به شکایات در دستور کار کارکنان حفاظت و شعبه ۱۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قم قرار گرفت و دستور قضایی انتشار چهره متهم در رسانه‌ها برای شناسایی دیگر شاکیان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح اقدامات متقلبانه متهم بیان داشت: متهم با معرفی خود به عنوان قاضی دادگاه و استفاده از کارت جعلی قوه قضاییه و با مانور متقلبانه و دادن وعده‌های واهی دریافت وام از بنیاد شهید اقدام به اغفال و فریب شاکیان و اخذ مدارک هویتی و چک و سفته از شکات می‌نمود و مدعی بود که باید در ابتدا مبلغی به حساب وی واریز نمایند تا بتوانند وام را دریافت کنند و از این طریق مبالغ متعددی را از ۱۴ نفر از شکات دریافت نموده است.

دادستان عمومی و انقلاب قم با بیان اینکه این متهم ۱۲ شاکی در اتهام تشویق به فساد و فحشا داشته است، گفت: این قاضی جعلی همچنین با وعده‌های واهی اقدام به تشویق زنان متعددی برای گرفتن طلاق از شوهرانشان با هدف برقراری رابطه با خود به بهانه ازدواج نموده است.

وی رد مال مبالغ کلاهبرداری شده به شاکیان، پرداخت جزای نقدی به میزان مبلغ کلاهبرداری شده در حق دولت، تحمل ده سال حبس و دوسال انفصال از خدمات دولتی را از مجازات‌های مندرج در حکم صادره دادگاه برای این متهم برشمرد.

غریب بر ضرورت هوشیاری شهروندان در زمینه جعل عناوین مقامات و مشاغل دولتی و سوء استفاده از باورها و احساسات مذهبی افراد تأکید کرد و اذعان داشت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را برای پیگیری‌های قضایی به ستاد خبری حفاظت و اطلاعات دادگستری استان به شماره ۱۵۸۰ گزارش نمایند.

وی  از صدور حکم قاضی جعلی با نام مستعار سید محمد مهدی خوانساری در قم خبر داد و اظهار کرد: کلاهبرداری به مبلغ ۱۰۷ میلیون تومان، غصب عنوان قاضی دادگاه، جعل سند، استفاده از کارت جعلی قوه قضاییه، تشویق به فساد و فحشا و فراهم کردن موجبات آن از عناوین اتهامی این متهم است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا دادستان عمومی و انقلاب انقلاب قوه قضاییه بنیاد شهید چک قم زنان طلاق ازدواج قاضی جعلی عمومی و انقلاب قم قاضی جعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده‌های خبرگزاری ایسنا و روزنامه سازندگی در دادگاه مطبوعات

در نخستین جلسه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی در سال جدید که با حضور اعضای منصفه امروز در مجتمع شهید سلیمانی برگزار شد، پرونده‌های خبرگزاری ایسنا و روزنامه سازندگی بررسی شد.

 اکبر نصراللهی سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی با تبریک اعیاد نوروز و فطر و تشکر از رسانه‌ها در ادای مسئولیت‌های حرفه‌ای، دینی و ملی گفت: اتهام آقای مهدی عرفاتی مدیر مسئول سابق  ایسنا نشر اکاذیب در سال ۱۳۹۴ علیه آقای محمد علی مددی نماینده وقت شهرستان میانه بود.

شاکی‌اعلام کرد:ایسنا در سوم آبان ۱۳۹۴ مصاحبه‌ای را به نقل از وی با تیتر: "نگرانی دلواپسان درباره برجام با دیدگاه‌های رهبری زاویه دارد"، منتشر کرده است که نادرست است و علت تاخیر چند ساله در شکایت، اطلاع از آن در تاریخ ۱ دی ۱۴۰۱ از آن بوده است.

آقای مهدی عرفانی در دفاع از خود گفت:در تاریخ  نشر مطلب مذکور مسئولیتی نداشت و الان هم مسئولیتی در ایسنا ندارد.

وکیل ایسنا هم گفت: شاکی مستندات  و صدای مصاحبه ۸ سال قبل را مطالبه کرده است که خبرگزاری آرشیو صوتی زمان مذکور را ندارد و نمی‌تواند ادعای کذب بودن مطالب انتسابی را رد یا تایید کند، ضمن اینکه خبر مذکور را از روی سایت حذف کرده است.

هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی بعد از پایان رسیدگی به این پرونده که به ریاست قاضی کاشانکی برگزار شد، به اتفاق  آراء، آقای مهدی عرفاتی مدیرمسئول سابق ایسنا  را مجرم نشناختند.

امروز همچنین پرونده شکایت شهرداری تهران علیه روزنامه سازندگی به ریاست قاضی کریمی و با حضور اعضای هیات منصفه برگزار شد.

در این پرونده آقای سید افضل موسوی به نشر مطالب خلاف واقع متهم شده است. در شکایت شهرداری تهران آمده است: روزنامه سازندگی در مورخ ۱۴۰۲/۵/۱۸ با تیتر " شهر رها شده اعلام نموده " گفته است زاکانی شهر را رها کرده است و به نشر اخبار کذب مبنی بر فروش تراکم غیر مجاز اقدام کرده است.

وکیل روزنامه سازندگی بااشاره به نقش و جایگاه رسانه گفت: نهاد‌ها و بخش‌های مسئول در قبال انتقادات روزنامه نگاران باید تاب آوری داشته باشند و موکلم هیچ جرمی مرتکب نشده است و اجرای اصول مسئولیت و حسن نیت مطالب مذکور را البته بدون دقت در استخدام دقیق کلمات منتشر کرده است.

اعضای هیات منصفه بعد از استماع شکایت و دفاعیات فوق، مدیر مسئول سازندگی را با اکثریت مطلق آرا مجرم شناخته و با اکثریت آرا، وی را مستحق تخفیف دانسته‌اند.

نصراللهی در پایان گفت: رای دادگاه  رسیدگی به پرونده اتهام‌های آقایان مهدی عرفاتی و سید افضل موسوی مدیر مسئول  روزنامه  سازندگی که جداگانه به ریاست قاضی کاشانکی در شعبه سوم و  قاضی کریمی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک  برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • ترامپ در دادگاه حاضر شد/ او نخستین رئیس‌جمهور سابق آمریکاست که در یک پرونده جنایی محاکمه می‌شود
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی؛ سایه این محاکمه بر سرنوشت سیاسی او
  • (ویدئو) محاکمه ترامپ در دادگاه برای یک پرونده جنایی
  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • بررسی پرونده‌های خبرگزاری ایسنا و روزنامه سازندگی در دادگاه مطبوعات
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل شناسایی و دستگیر شد
  • عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل دستگیر شد
  • کلاهبرداری از شهروند بردسکنی با ترفند رسید جعلی