Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@06:33:31 GMT

بخش‌های چاروسا و دیشموک از بن‌بست خارج می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۱۷۲۴

بخش‌های چاروسا و دیشموک از بن‌بست خارج می‌شوند

دارا کریمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با اشاره به اختصاص اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اظهار داشت: 350 میلیارد ریال برای اتصال بخش چاروسا به جاده ملی پاتاوه اختصاص یافت.

فرماندار کهگیلویه گفت: با تخصیص این اعتبار ضمن اتصال بخش‌های چاروسا و دیشموک به این جاده ملی، ساکنان این دو بخش از بن بست تاریخی خارج می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی نژاد از دو مداره کردن شبکه برق‌رسانی به بخش‌های چاروسا و دیشموک خبر داد و گفت: در این سفر هزار میلیارد ریال اعتبار به این طرح برق رسانی اختصاص داده شده که با دو مداره شدن این شبکه برق رسانی ،  ساکنان بخش‌های چاروسا و دیشموک از برق پایدار برخوردار می‌شوند.

وی کاهش خاموشی‌ها و افزایش ولتاژ برق را از اهداف مهم این طرح برق رسانی بیان کرد و ادامه داد: پیمانکار این طرح برق رسانی مشخص و کارش را شروع کرده است و بر اساس برنامه زمانبندی کارشناسان تا خرداد ماه سال ۱۴۰۱ تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

این مسؤول از اختصاص ۲۵ میلیارد ریال برای جاده روستا‌های آبچندار، دارکنجی و برفکوه در بخش چاروسا هم خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۹۰ درصد این اعتبار تخصیص یافته است که با آسفالت شدن این مسیر بخش زیادی از مشکلات عبور و مرور مردم بویژه در فصل زمستان رفع می‌شود.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه اعتبارات خوبی به طرح‌های اشتغالی کمیته امداد، تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و زمین‌های شیب دار در بخش چاروسا اختصاص داده شد افزود: بزودی این اعتبارات به دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/82016
 

منبع: فارس

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد ریاست جمهوری رئیس جمهور شهرستان کهگیلویه جاده پاتاوه بخش های چاروسا و دیشموک برق رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و نفت در شهرستان کبودراهنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فتح الله توسلی در شورای اداری شهرستان کبودراهنگ افزود: این نوع حمله از خاک ایران و رد کردن پایگاه‌های امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی، یک عملیات گسترده و موفق بود که جای تبریک و تشکر دارد.

او همچنین گفت: شهرستان کبودراهنگ در سال ۱۴۰۲ دومین اعتبارات تملک دارایی استان را با ۱۶۷ میلیارد تومان داراست و با جذب ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبارات نفت اعتبارات این شهرستان در استان در رتبه نخست است که در تاریخ شهرستان بی سابقه است.

نماینده مردم کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری‌های انجام شده اعتبارات حذف شده در محرومیت شهرستان به شهرستان برگشت و این رقم ۹۱ میلیارد تومان است.

فتح الله توسلی افزود: برای رفع مشکل آب آشامیدنی روستایی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده و مطالعات انتقال آب از سد تالوار به روستا‌ها و شهر‌های شهرستان انجام شده و در حال اخذ ماده ۲۳ است.

او همچنین به حوزه راه‌ها اشاره کرد و گفت: راه همدان- گل تپه و علیصدر و خلعت آباد کبودراهنگ- شیرین سو - قیدار در اولویت است و اعتبارات لازم برای تکمیل آن اخذ خواهد شد.

نماینده مردم کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۱۴۰۲ از اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس استان فقط ۳ درصد به شهرستان تخصیص داده شده است، که مدیران باید برنامه خود را برای انجام طرح‌ها و جذب اعتبارات و رایزنی با مدیران کل و وزرا اعلام کنند.

فتح الله توسلی به ساخت درمانگاه تامین اجتماعی و کارخانه فرش در ناحیه صنعتی شیرین سو هم اشاره کرد.

فرماندارکبودراهنگ هم به کمبود سردخانه و شهرک گلخانه‌ها و تشکیل تعاونی‌ها در شهرستان اشاره کرد و گفت: تشکیل تعاونی‌ها به توسعه و پیشرفت کمک خواهد کرد.

مسلم غلامی افزود: امسال طرح‌های بهسازی و آسفالت ریزی در بیش از ۱۰۰ روستای شهرستان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام عالمی، امام جمعه شیرین سو هم کمبود پاسگاه انتظامی، فضای ورزشی، زمین چمن فوتبال و آب آشامیدنی روستا‌ها را از جمله مشکلات این بخش برشمرد.

دیگر خبرها

  • جذب ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و نفت در شهرستان کبودراهنگ
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت