Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@09:24:54 GMT

درگیری منجر به جرح محیط بان نداریم

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۱۷۵۹

درگیری منجر به جرح محیط بان نداریم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مستقیم فرمانده یگان حفاظت و رئیس اداره یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در خصوص حوادث رخ داده ناشی از درگیری با شکارچیان غیرمجاز و متخلفین زیست محیطی گفت: در چند سال اخیر مورد خاصی از درگیری متخلفین با محیط بانان در استان مشاهده نشده است.

او گفت: تنها در سال ۹۸ یک فقره درگیری بین یک شکارچی غیرمجاز و محیط بان شهرستان قاین رخ داده است که منجر به مجروح شدن محیط بان در اثر تیراندازی شکارچی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستقیم گفت: با همکاری نیروی انتظامی این شکارچی دستگیر شد و مشخص شد که او فردی غیر بومی بوده و اهل خراسان جنوبی نبوده است.

بیشتر بخوانید

کاروان حمایت از یوزپلنگ آسیایی وارد بیرجند شد

فرمانده یگان حفاظت و رئیس اداره یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: اقدامات لازم جهت جانباز اعلام کردن محیط بان مجروح انجام شده است و مراجع قضایی نیز رأی به محکومیت شکارچی داده اند.

او گفت: طبق نظر مراجع قضایی تکلیف سلاح‌های غیرمجاز مشخص می‌شود و برای حامل سلاح نیز مجازات‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

محیط بانان مجاز به استفاده از سلاح هستند؟

مستقیم فرمانده یگان حفاظت و رئیس اداره یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در خصوص به کار گیری سلاح توسط محبط بانان گفت: این که گفته می‌شود محیط بان حق استفاده از سلاح خود را ندارد نادرست است.

او گفت: زمانی محیط بانان می‌توانند از سلاح خود استفاده کنند که شکارچی و یا متخلف زیست محیطی، به سمت آن‌ها تیراندازی کند یا اسلحه را به سمت آن‌ها نشانه برود؛ در مجموع می‌توان گفت اگر خطری جان محیط بان را تهدید کرد، او می‌تواند از سلاح سازمانی خود استفاده کند.

مستقیم گفت: همچنین در زمانی که مهمات، اسلحه و یا تجهیزات در اختیار محیط بان مورد تعرض قرار گیرد، محیط بان حق استفاده از سلاح را دارد.

فرمانده یگان حفاظت و رئیس اداره یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: محیط بانان تنها در این شرایط می‌توانند از سلاح سازمانی استفاده کنند و در مواقع دیگر نمی‌توانند سلاح را به کار گیرند.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط بان محیط زیست شکارچیان غیرمجاز محیط بانان محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: از سال گذشته تاکنون برای ۱۴ متخلف محیط زیست در این استان حکم سبز به عنوان حکم جایگزین حبس صادر و اجرا شده است.

او افزود: صید، شکار غیرمجاز، برداشت غیرقانونی شن و ماسه و آلوده کردن محیط زیست نمونه‌هایی از تخلف‌های زیست محیطی در گیلان است که مجازات در پی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: در صورتی که متخلف محیط زیست سابقه کیفری نداشته باشد و یا از سابقه کیفری اش بیشتر از ۵ سال نگذشته باشد، بر اساس ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی، با صدور حکم سبز، باید خدماتی را برای حراست و حفاظت محیط زیست انجام دهد.

به گفته عشوری، همراهی با محیط بان‌ها، پاکسازی مناطق آلوده به پسماند، تهیه غذای پرندگان و علوفه برای حیات وحش، کاشت نهال و تهیه مقالات زیست محیطی از مجازات‌هایی که حفاظت محیط زیست برای این متخلفان در نظر گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • دسته ۲۰ راسی قوچ و میش ارمنی در بوکان مشاهده شد
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • نامه رییس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس کشی جاده مرگ یوز
  • شکارچی غیرمجاز بز کوهی، در دام قانون افتاد
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در ۵ شهر مازندران
  • جریمه آسیب به حیات وحش سنگین شد
  • مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان
  • ثبت تصاویر دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال