Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@08:14:30 GMT

تاکسی هوایی خودران جدید «ای هنگ» در راه است

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۱۸۵۸

تاکسی هوایی خودران جدید «ای هنگ» در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این تاکسی هوایی برقی که نیازی به راننده ندارد، قرار است زودتر از رقبای اروپایی و آمریکایی وارد بازار شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

در حال حاضر آخرین پروازهای آزمایشی این تاکسی هوایی در جریان است. تعداد کل این پروازها بالغ بر ۲۸۰۰ پرواز بوده و در شرایط مختلف آب و هوایی انجام شده تا توانایی عملیاتی این تاکسی هوایی مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است این تاکسی هوایی خودران در شهرهایی همچون گوانگژو، هژو، شنزن، ژائوکینگ و سانیا خدمات حمل و نقل ارائه دهد. پروازهای آزمایشی این تاکسی هوایی در ۱۱ کشور مختلف انجام شده است.

جابی اوییشن نزدیک‌ترین رقیب ای هنگ امیدوار است تا سال ۲۰۲۳ بتواند اولین گواهی تاکسی هوایی برقی خود را دریافت کند. عرضه تجاری این محصول هم زودتر از سال ۲۰۲۴ آغاز نمی‌شود. راه اندازی سریع‌تر خطوط تاکسی هوایی به عرصه رقابت تازه ای میان آمریکا و چین مبدل شده و به نظر می‌رسد فعلاً چین در این زمینه بر آمریکا برتری دارد.

ای اچ ۲۱۶ که برای حمل و نقل شهری طراحی شده، با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند و حداکثر برد آن با یک بار شارژ به ۳۵ کیلومتر می‌رسد. ای هنگ در حال تولید یک هواپیمای برقی دوربرد سبک به نام وی تی ۳۰ نیز هست که می‌تواند مسافتی ۳۰۰ کیلومتری را نیز طی کند.

کد خبر 5368690

منبع: مهر

کلیدواژه: تاکسی هوایی چین خودروی برقی فناوری فضایی ایرانسل حاکمیت سایبری ایستگاه فضایی بین المللی نوآوری تحقیقات علمی فیس بوک هوش مصنوعی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا امنیت اطلاعات گوگل شرکت اسپیس ایکس فضانوردان تاکسی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور

شرکت کرمان موتور از جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران با محصولات برقی این شرکت خبر داد. با امضای توافق نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی شهر تهران، نوسازی تاکسی‌های فرسوده تهران توسط کرمان موتور با ارائه تسهیلات انجام می‌شود.

به گزارش عصر ایران، بر اساس این موافقت نامه که از سوی شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران و سامان فیروزی مدیرعامل شرکت کرمان موتور به امضاء رسید، کرمان موتور متعهد به اختصاص هزار دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی در کلان شهر تهران شد.

در همین زمینه فراخوانی صادر خواهد شد و مالکان تاکسی مشمول این طرح، ضمن دریافت تسهیلات قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، با مراجعه به شرکت کرمان موتور می‌توانند در این طرح جایگزینی ثبت نام نمایند.

شرکت کرمان موتور در راستای ارائه خدمات پس از فروش به تاکسی‌های برقی تهران، در گام اول یک مرکز تخصصی ویژه برای این خودرو‌های برقی اختصاص و تجهیز کرده است. همچنین در راستای آسودگی خاطر بیشتر رانندگان، باتری‌های این خودرو‌ها مشمول گارانتی ۲۰۰ هزار کیلومتر یا ۵ ساله نیز می‌شوند؛ بنابراین نگرانی بابت خدمات پس از فروش وجود نخواهد داشت.

در ادامه سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان موتور بیان کرد: با توجه به ضرورتی که حرکت به سمت برقی سازی ناوگان عمومی و خودرو‌های شخصی در کشور حس می‌شود، اولین شرکتی که خودرو‌های برقی را در تیراژ انبوه وارد کشور کرد، کرمان موتور بود.

خودرویی که تاییدیه‌های لازم را از مراجع مربوطه اخذ کرده و مجوز پلاک ملی آن صادر شده است و در حال طی مراحل اخذ پلاک تاکسی می‌باشد و از سه ماه آینده تولید انبوه آن در کارخانه شرکت کرمان موتور آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه
  • پروژه برقی‌سازی تاکسی‌ها در دست اقدام قرار گرفته است
  • ورود اولین سری اتوبوس های برقی به چرخه حمل و نقل عمومی کشور؛ ایستگاه اول کرج
  • پروژه برقی‌سازی تاکسی‌ها در دست اقدام قرار گرفت
  • ۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است
  • وزیر کشور: پروژه برقی‌سازی تاکسی‌ها در دست اقدام قرار گرفت
  • جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور
  • تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور جایگزین می‌شوند
  • تاکسی‌های برقی کرمان موتور در خیابان های تهران
  • تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور جایگزین می شوند