Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصرالله پژمانفر نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پرونده‌های تشکیل شده ناشی از تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی گفت: از زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی به وجود آمد پرونده‌های زیادی در قوه قضاییه در رابطه با آن تشکیل شد، ارز ۴۲۰۰ تومانی با یک هدف روشن و شفاف یعنی گران نرسیدن کالا به دست مردم ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ارز ترجیحی در تاریخ ۲۱ فروردین ۹۷ و به منظور مدیریت بازار متولد شد تا قیمت کالاهای وارداتی به هیچ وجه افزایش نیابد اما در واقع شاهد افزایش شدید آن بودیم»

این نماینده مجلس یازدهم اعلام می کند: اولین گزارشی که کمیسیون اصل ۹۰ درباره پرونده فساد های ارز ترجیحی به مجلس داد نشان می دهد که بخشی از این ارز به کالاهای تخصیص یافته که اصلاً به کشور وارد نشدند، بخشی از این کالاها در بندر گمشده اند، بخشی از این کالاها توسط وزارت صمت به بخش کشاورزی تحویل شده و در سیستم بازارگاه گم شده اند و بخش کوچکی به هدف رسیده اصابت کرده است.

پیش از این محمد رضا میرتاج الدینی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، گفته توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیم نادرستی بود که حداقل به اندازه ۱۰ سال پرونده برای دستگاه قضایی ایجاد کرده است.

تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی همانند همانند داستان گلوله برفی بود که وقتی از  دست سرباز اول به دست سرباز آخر رسید چیزی از آن باقی نمانده بود، این جمله را پژمانفر می گوید.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با نمایندگان مجلس خواستار همکاری سه قوه برای بررسی فرجام تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی شد.

۵۷ میلیارد دلار برای ارز ۴۲۰۰ تومانی در این سه سال از زمان به وجود آمدن آن پرداخت شده، پژمانفر ادامه می‌دهد: این ارزی که پرداخت شده به دست مخاطب اصلی خود نرسیده است. در کمیسیون اصل ۹۰ درصدد هستیم با کمک قوه قضائیه و مجلس بخشی از این رانت‌های ارز ترجیحی را شناسایی کرده و به سمت هدف خود برگردانیم، زیرا اگر ۲۰ درصد این پنجاه و هفت میلیارد دلار به هدف اصابت نکرده باشد و به خزانه برگشت کند تحول بزرگی در کشور ایجاد خواهد شد.  

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم ارز کمیسیون اصل 90 ارز ۴۲۰۰ تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس در دستورکار قرار گرفت که با موافقت وکلای ملت، این گزارش به قوه قضائیه ارجاع شد.

در حال تکمیل

کد خبر 6086035 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان
  • کشف حجاب وارداتی است!
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد