Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@10:36:23 GMT

زاکانی مسؤول مدیریت بحران پایتخت شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۲۲۰۶

زاکانی مسؤول مدیریت بحران پایتخت شد

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره انتخاب جانشین وزیر کشور در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۱۰) قانون مدیریت بحران کشور و بند یک مصوبات نخستین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران با توجه به شرایط ویژه و اهمیت کلانشهر تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران، شهردار تهران به عنوان «جانشین رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران» از سوی وزیر کشور منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجار افزود: هماهنگی با سازمان مدیریت بحران کشور و همکاری استاندار تهران و مشارکت مؤثر و هدفمند عمومی و تعامل جامعه، بسیج توانمندی‌های موجود، امکانات و منابع بالقوه و تسریع در تصمیم‌گیری‌های به موقع و کارشناسی شده و با استفاده از توان نیروهای مجرب و کارآمد و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، نسبت به برنامه‌ریزی، سازماندهی و ارتقاء آمادگی، فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در صحنه یا منطقه وقوع حادثه را در شرایط اضطرار با تدابیر و اهتمام لازم از جمله انتظارات نایب رییس شورایعالی مدیریت بحران کشور از شهردار تهران است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد در این انتصاب وزیر کشور اهتمام ویژه در زمینه های کاهش خطر، پیشگیری از ریسک‌های جدید و کاهش ریسک‌های موجود در سطح شهر تهران از طریق اجرای تدابیر فراگیر و هماهنگ نسبت به تقویت تاب‌آوری و برگشت‌پذیری شهر در برابر حوادث و سوانح خواستار شده است. نجار خاطرنشان کرد: هماهنگی و همکاری اعضای ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با جانشین رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران از نکات مورد تاکید در این حکم است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مدیریت بحران شهردار تهران وزیر کشور هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران مدیریت بحران کشور کلانشهر تهران ستاد پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران

حامد یزدی مهر از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: استحکام سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی ضروری است.

به گزارش مهر، وی بعد از ظهر سه شنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید در استان تهران به ویژه مناطق جنوبی، غربی و ارتفاعات خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک و رگبار پراکنده از امروز سه شنبه هفتم فروردین ماه آغاز تا روز پنج شنبه نهم فروردین ماه مورد انتظار است.

وی با اشاره به این پیش بینی هواشناسی، به مردم و ساکنان مناطق مذکور توصیه کرد ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مثل داربست‌ها، در فعالیت‌های عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند و از تردد و توقف در بنا‌های نیمه کاره و پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک اجتناب کنند.

یزدی مهر نسبت به سقوط اجسام و تابلو‌های تبلیغاتی نیز هشدار داد و افزود: با توجه به ایام نوروز و تعطیلات به مسافران نوروزی توصیه می‌شود، در مدت زمان مذکور از برپایی چادر‌های مسافرتی اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک و احتیاط در چرای دام و تردد عشایر در مناطق کوهستانی نیز هشدار داد و افزود: کشاورزان عزیز تمهیدات لازم را نسبت به پوشش گلخانه‌ها و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم بیاندیشند.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) ادبیات عجیب زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگاران
  • افتتاح مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان
  • ‌‌پارکینگ ناایمن پارک ارم جمع‌آوری شد
  • تخریب پارکینگی که بر روی سیل برگردان احداث شده بود | خطر سیلاب از این مناطق تهران دور شد
  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به پایتخت‌نشینان
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • تاکید بر مقابله با رودخانه خواری / لزوم به‌روزرسانی نقشه خطرپذیری شهر تهران