Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@07:37:34 GMT

شورای ششم خود را از جنس مردم می‌داند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۲۳۳۴

شورای ششم خود را از جنس مردم می‌داند

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای ششم خود را از جنس مردم می‌داند و برای حل مشکلات آن‌ها راه حل‌هایی را مد نظر دارد که به زودی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادر الاصلی در دیدار با شهروندان منطقه هشت شهرداری اصفهان اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم برنامه مستمر و منسجمی برای دیدار با اهالی مناطق مختلف شهر ترتیب داده است و مقرر شده که روزهای یکشنبه هر هفته، به فاصله یک ماه تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر به مناطق مختلف بروند و دیداری با اهالی محله‌ها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهردار منطقه هشت یک فرد خوب و مسئول است افزود: در حال حاضر سعی داریم برنامه‌ای تدوین کنیم تا مدیران مناطق و مسئولان با مردم دیدار داشته باشند تا برخی از خواسته‌های آنها زودتر به نتیجه برسد.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: سعی داریم مسائل شهروندان که قابل حل بوده و مشکل قانونی ندارد را به نتیجه برسانیم، البته اگر در مسئله‌ای با مشکلات قانونی مواجه بودیم شورای شهر سعی خود را انجام خواهد داد تا در این راستا گام مفیدی را برای مردم بردارد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان به جز خدمت وظیفه دیگری ندارد، ادامه داد: باید از این فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته استفاده کرده و بتوانیم به درستی به وظایف خود عمل و رضایت شهروندان را به دست آوریم چراکه اعضای شورای شهر نمایندگان مردم هستند و باید برای بهبود شرایط هرچه در توان دارند را به نمایش بگذارند.

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه هشت اصفهان تاکنون کارهای خوبی را انجام داده، اما همچنان پتانسیل ارائه خدمات بهتر را دارد؛ باید از ظرفیت‌های مناطق مختلف استفاده کنیم تا به اهداف اصلی خود دست پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مسئله آب موضوع مهمی است و در زمانی که باید به آن توجه می‌کردیم اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز مشکلات انجام نشد گفت: در گذشته باید اقداماتی همچون صرفه‌جویی آب صورت می‌گرفت تا اکنون دچار چنین وضعیتی نباشیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تغییراتی ایجاد شده که سرچشمه زاینده‌رود نیز تهی از آب شده است، اما شورای شهر خود را مسئول می‌داند که وضعیت را برای مردم بهتر کند.

نادرالاصلی با تاکید بر اینکه کشاورزان برای حق خود اقداماتی را انجام دادند، اما برخی از افراد سودجو سوار بر این موج شدند و از این حق سو استفاده کردند، اظهار کرد: انقلاب نهالی است که توسط امام خمینی (ره) کاشته شد و اکنون به درختی تنومند تبدیل شده است و با اقداماتی که توسط افراد سودجو انجام می‌شود ضربه‌ای به پیکر این درخت وارد نخواهد شد.

وی تصریح کرد: محله فردوان از قدیم با مشکلات زیادی رو به رو بوده، اما ما هرچه در توان داریم برای بهبود وضعیت این محله به نمایش خواهیم گذاشت؛ البته تعریض برخی کوچه‌های منطقه نیازمند طراحی خود افراد است چراکه گاهی در کنار آن‌ها مساجد و فضای عمومی وجود دارد.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: امروز مردم دغدغه‌های خود را به ما اعلام کردند که همه این دغدغه‌ها مربوط به مسائل عمومی محله است و تعریض ضلع شمالی مسجد صاحب الزمان (عج)، تعریض کوچه‌های محله، زمین‌های اطراف مسجد، نظافت محله‌ها و پل عابر پیاده از جمله خواسته‌های امروز مردم بود که مدیر منطقه هشت شهرداری نیز به مشکلات توجه کرد؛ البته شورای ششم خود را از جنس مردم می‌داند پس برای حل مشکلات آن‌ها راه حل‌هایی را مد نظر دارد که به زودی عملیاتی خواهد شد.

لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری در منطقه ۸

در ادامه این دیدار «محمد کیهانی» مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: ادامه خیابان آیت الله صادقی با مشکلاتی رو به رو است و مالک زمین موجود در این خیابان، آستان قدس است که حدود ۱۲۷ هکتار از این زمین را در اختیار دارد، البته برای بهبود وضعیت محله پرتمان نیز اقدامات لازم انجام شده و تا چند ماه آینده نیز مشکلات این محله نیز حل خواهد شد.

وی افزود: تمام کاربری اراضی موجود در منطقه وظیفه شهرداری نیست و بخشی از آن‌ها مالکان متعددی دارد، اما شهرداری تاکنون هرچه در توان داشته را برای حل موضوعات انجام داده و زمین‌های مربوط به خود را ساماندهی کرده است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به نظافت معابر شهری، خاطرنشان کرد: نظافت معابر منطقه به شرکت‌های پیمانکاری سپرده شده که آن‌ها بابت اجرای این کار از شهرداری هزینه دریافت می‌کنند؛ اگر در معابری نظافت به درستی انجام نمی‌شود شهروندان باید از طریق سامانه ۱۳۷ این مشکل را با ما به اشتراک بگذارند تا شهرداری با افراد متخلف برخورد قانونی داشته باشد.

وی ادامه داد: منطقه هشت با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت، پرجمعیت‌ترین منطقه شهر اصفهان است، اما زیرساخت خوبی ندارند. معابر در طی دو سال اخیر در ۱۵ نقطه مختلف با مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع ساخته شده‌اند تا وضعیت برای شهروندان مناسب باشد.

کیهانی با بیان اینکه تقاضا برای بهبود وضعیت آسفالت در معابر زیاد است، تصریح کرد: برای بهبود این وضعیت تا حد توان و بیشتر از ظرفیت خود کار انجام داده ایم، ما تقاضاهای مربوط به آسفالت معابر را ردیف کرده‌ایم و بر اساس نوبت و اولویت آنها را انجام می‌دهیم که دلیل اصلی این کار افزایش قیمت آسفالت در سال‌های اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه زمین‌های بایر موجود در سطح منطقه زیاد است، اما مالک این زمین‌ها شهرداری نیست چراکه اگر شهرداری مالک این زمین‌های بایر باشد آن‌ها را ساماندهی خواهد کرد، گفت: شهرداری زمانی برای ساماندهی زمین‌های بایر پا به میدان می‌گذارد که مالکان توافق‌های لازم را انجام دهند.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان افزود: نمازگزاران برخی از مشکلات خود را با ما در میان گذاشتند که به برخی از این مشکلات در لحظه پاسخ داده شد و برای مشکلات بزرگ‌تر نیز به اهالی منطقه نوبت‌هایی داده شد تا برای حل موضوعات خود به شهرداری مراجعه کنند و معتقدیم این دیدارها نتیجه خوبی را به همراه دارد زیرا ما می‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

وی با بیان اینکه در این بازدیدها می‌توانیم در کنار حل برخی از مشکلات شخصی افراد، گزارش عملکرد منطقه را به گوش افراد برسانیم، گفت: برگزاری چنین جلساتی خیر و برکت‌هایی را به همراه دارد که امیدوارم با چنین اقداماتی مردم بیش از پیش از شهرداری راضی باشند.

کد خبر 540059

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان شورای اسلامی شهر اصفهان مناطق کم برخوردار شهر مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان مدیریت شهری سامانه ۱۳۷ مشکلات شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق منطقه هشت شهرداری اصفهان مدیر منطقه هشت شهرداری برای بهبود خواهد شد زمین ها برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان از اجرای برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی اصفهان ازجمله شب شعر شاهکار، به‌رسم فتوت، اصفهان‌گرد و "شهید کوچه ما، روشنایی شهر است" در این منطقه خبر داد.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان در سال جاری با شعار «اصفهان شهر زنده، شهر زندگی» برگزار می‌شود، اظهار کرد: نکوداشت هفته اصفهان فرصتی برای معرفی و شناساندن تمام این ظرفیت‌ها به نسل حاضر و نسل‌های آینده است.

وی افزود: با تلاش مضاعف اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان، ۴۰ برنامه فرهنگی در محلات ده‌گانه این منطقه و مراکز فرهنگی با محوریت معرفی این کلان‌شهر و آشنایی با آداب و رسوم و سنت‌های شهر گنبدهای فیروزه‌ای در حال برگزاری است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تصریح کرد: هم‌زمان با نکوداشت هفته اصفهان و هفته فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای، رویداد «به رسم فتوت دو» در قالب آئین گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، هفتم اردیبهشت در ذکر خانه بوتراب محله محمودآباد برگزار می‌شود.

رسالت ادامه داد: مقرر شده است در اردوی بازدید از اماکن تاریخی با عنوان «اصفهان گرد» ویژه رده سنی نوجوان و جوان با حضور بیش از ۵۰۰ نفر با حمام شاهزاده‌ها، موزه عصارخانه شاهی، بازار اصفهان و صنایع‌دستی اصفهان آشنا شوند، همچنین برنامه «شب شعر شاهکار» با حضور شاعران و هنرمندان اصفهانی با مشارکت انجمن اهل قلم اصفهان و فرهنگسرای قدس به مناسبت روز بزرگداشت سعدی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان گفت: اجرای مسابقات ورزشی مفرح خانوادگی، نقاشی، کتاب‌خوانی، برگزاری جشن، نمایشگاه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی و برنامه‌های استیجی از دیگر برنامه‌های مورد نظر در این هفته است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: علاوه‌بر برنامه‌های شاد، متنوع و مفرح سعی شده است تا ضمن افزایش دانش عمومی شهروندان در مورد شهر اصفهان، تاریخچه و آشنایی با قدمت و آداب و رسوم دیار نصف جهان، همچنین عدالت فرهنگی در تمام محلات این منطقه به‌ویژه محلات کم‌برخوردار رعایت شود.

کد خبر 747114

دیگر خبرها

  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • برای انتقال آب‌های سطحی باید علمی و اساسی وارد عمل شویم
  • امنیت و ایمنی اراضی کوره معک باید در دستور کار قرار گیرد
  • روند تصمیم‌گیری در شهرداری اصفهان مطلوب نیست/ لزوم تقویت دیپلماسی فرا شهری و بین دستگاهی