Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@11:15:50 GMT

زخم‌های حوزه «سلامت» چشم‌به‌راه درمان/منطقه اقتصادی که ۱۱ ساله شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۲۴۱۲

‍‍‍‍‍‍

دریافت 42 MB

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: با توجه به اینکه در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان لرستان فرصت دیدار حضوری با مردم همه شهرستان‌های استان فراهم نخواهد شد خبرنگاران خبرگزاری مهر در شهرستان‌های مختلف به میان مردم رفته‌اند و تریبون این رسانه را برای انتقال مسائل، مشکلات و مطالبات خود در اختیار آن‌ها گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویدئوی امروز مربوط به مطالبات مردم شهرستان بروجرد در استان لرستان است، شهرستان بروجرد از شهرستان‌های غرب ایران است، این شهرستان در منطقه کوهستانی زاگرس قرار گرفته و مرکز آن شهر بروجرد است، شهرستان بروجرد از شمال به شهرستان‌های ملایر، نهاوند در استان همدان، از شرق به شهرستان شازند در استان مرکزی، از جنوب به شهرستان دورود و از غرب به شهرستان‌های سلسله و دلفان و در جنوب غربی نیز به خرم آباد محدود می‌شود.

در این ویدئو مردم شهرستان بروجرد عمده مشکلات خود را در حوزه اقتصادی مانند ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بروجرد، حوزه بهداشت و درمان مانند احداث دانشگاه علوم پزشکی، تکمیل پروژه‌های بیمارستانی، تأمین پزشک، تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان و… اعلام کردند.

درجا زدن منطقه ویژه ۱۱ ساله!

یکی از مطالبات مردم شهرستان ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بروجرد است، که تا کنون عملیاتی نشده است، منطقه ویژه اقتصادی بروجرد برای اولین بار در اواخر سال ۱۳۸۹ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که تا به امروز این طرح به دلیل فقدان سرمایه گذار مشخص در بروجرد مسکوت مانده و دست خوش تحولات متعدد شده است.

منطقه ویژه اقتصادی بروجرد در زمینی به مساحت بالغ بر پنج هزار هکتار قرار بوده که ایجاد شود و از اهداف اصلی احداث منطقه ویژه اقتصادی بروجرد توسعه صنعت، رونق تولید، واردات تکنولوژی و صادرات محصولات و ایجاد فرصت اشتغالزایی برای جوانان این شهرستان اعلام شده است.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با این منطقه ویژه اقتصادی در گفتگویی اعلام کرده: مکان فعلی منطقه ویژه اقتصادی بروجرد در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار به تصویب شرکت شهرک‌های صنعتی و کارگروه شورای عالی مناطق آزاد رسیده است.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار کار راحتی نیست اظهار داشت: دبیر مناطق آزاد، شورای عالی مناطق آزاد، شرکت شهرک‌های صنعتی کشور، وزارت صمت و استانداری لرستان با طرح منطقه ویژه اقتصادی بروجرد موافقت کرده‌اند و مصوبه آن در کارگروه نماینده ۱۱ وزارتخانه کشور، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و حفاظت محیط زیست تاییدیه گرفته است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این راستا جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهوری برگزار و موافقت احداث منطقه ویژه اقتصادی بروجرد با مسئولیت شرکت شهرک‌های صنعتی اخذ شده است.

این منطقه ویژه اقتصادی از آن جهت برای بروجردی‌ها مهم است که در صورت راه اندازی، زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی این شهرستان را فراهم خواهد کرد.

پروژه‌های حوزه سلامت بایگانی شد

یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان بروجرد احداث دانشگاه علوم پزشکی است که در این راستا نیز عباس گودرزی در اظهار نظری اعلام کرده: پیرو پیگیری‌های مستمر قبلی و مساعدت وزیر بهداشت و درمان در بحث توسعه دانشکده پرستاری بروجرد موفق شدیم دانشکده را از تک رشته‌ای خارج کنیم و رشته هوش‌بری به این دانشکده اضافه شده است، رشته اتاق عمل نیز بنا به قولی که وزیر بهداشت و درمان داده‌اند به زودی اضافه خواهد شد.

از سوی وزیر بهداشت و درمان اعلام شده که تنها راه اخذ مجوز دانشگاه علوم پزشکی ارتقا دانشکده پرستاری است و این اتفاق در حال رخ دادن است. احداث دانشگاه علوم پزشکی برای شهرستان یک ضرورت است که تلاش می‌کنیم با تجهیز و ارتقا دانشکده پرستاری به این مهم دست پیدا کنیم.

بیمارستان‌هایی که «بستری» شدند!

تأمین پزشک و همچنین ارتقای فضای بیمارستان‌های بروجرد یکی دیگر از مطالبات مردم این شهرستان محسوب می‌شود به طوری که «فاطمه مقصودی» نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان بروجرد ضعیف است.

وی افزود: شهرستان بروجرد در واقع دو بیمارستان اصلی شهید چمران و همچنین امام خمینی (ره) را دارد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این دو بیمارستان از قدمت ۷۰ تا ۸۰ ساله برخوردار هستند.

مقصودی با اشاره به اینکه ساختمان‌های این بیمارستان‌ها، تقریباً تخریبی هستند و پاسخگوی جمعیت شهرستان بروجرد نیستند گفت: فعلاً با این ظرفیتی که وجود دارد در حال ارتقای تجهیزات این بیمارستان‌ها هستیم.

همچنین در آستانه سفر رئیس‌جمهور و اعضای کابینه به استان لرستان خبرگزاری مهر در سلسله گزارش‌هایی ضمن طرح برخی مسائل این استان، بستر طرح مطالبات و خواسته‌های مردم را فراهم خواهد کرد.

در این راستا منطبق بر نظام مسائل تدوین‌شده در این خبرگزاری، مهم‌ترین مطالبات استان در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … مورد اشاره قرار خواهد گرفت تا زمینه‌ای برای توجه به این مطالبات در مصوبات سفر دولت فراهم شود.

برای پیگیری گزارش‌های مهر لینک «مطالبات مردم لرستان از دولت» را دنبال کنید. این لینک در کنار صفحه استانی خبرگزاری مهر قرار داده خواهد شد و مخاطبان این رسانه می‌توانند نکات مدنظر خود را در بخش نظرات در میان بگذارند.

کد خبر 5368593

منبع: مهر

کلیدواژه: مطالبات مردم لرستان از دولت بروجرد مطالبات مردم لرستان از دولت عباس گودرزی فاطمه مقصودی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران منطقه ویژه اقتصادی بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی لرستان بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه معلولان واکسن کرونا گرگان ایلام عکس استانها آلودگی هوا شیوع کرونا لیگ برتر فوتبال ایران بارش باران منطقه ویژه اقتصادی بروجرد مجلس شورای اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بروجرد بهداشت و درمان نماینده مردم خبرگزاری مهر مردم شهرستان بیمارستان ها مطالبات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۲۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  محمدرضا پیرحسینلو افزود: ارزش صادرات کالا در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ثبت شد که درمقایسه با آمار سال ۱۴۰۱ (۲ میلیادر و ۱۰۰ میلیون دلار) حاکی از رشد قابل توجه ارزش صادرات است.
وی گفت: همچنین در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۰ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۵۴۵ تن از این منطقه اقتصادی صادرات انجام شد که درمقایسه با سال ۱۴۰۱ (چهار میلیون و ۱۰۶ هزار و ۹۶۰ تن) نشان از رشد ۱۴۹ درصدی است.
منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در استان هرمزگان قرار دارد و از زیرمجموعه‌های ایمیدرو محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • شهرستان رزن در حوزه آب نیاز به توجه ویژه دارد
  • راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در چه مراحلی است؟
  • سهم ۸۲ درصدی پتروشیمی در جذب سرمایه‌گذاری منطقه اقتصادی پارسیان
  • دکتر مرندی، چهره مؤثر در حوزه بهداشت و درمان کشور
  • رشد ۴۶ درصد لایروبی در اسکله ها و آبراه های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی
  • تسریع درمان‌های پزشکی با فناوری‌های جدید حوزه سلامت
  • توجه ویژه مسئولان یزدی به امر سلامت مردم
  • اهدای دستگاه الکتروکاردیوگراف به مرکز بهداشت تایباد
  • رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس